زمانی که یک مدیرعامل در کارش موفق می‌شود و مجموعه تحت مدیریتش را به درستی و با صلابت رهبری می‌کند، بسیاری از افراد به گمانه‌زنی درباره علل موفقیت او می‌پردازند. اگر افرادی را که همیشه عادت دارند موفقیت دیگران را کم‌رنگ جلوه دهند و آن را نتیجه شانس و اقبال بدانند کنار بگذاریم، دیگران به بیان ویژگی‌هایی درباره سبک مدیریتی یا صفات شخصیتی مدیر می‌پردازند که باعث توفیق او در مقال یک مدیرعامل شده است. 

تازه‌ترین شماره‌ی دوماهنامه تخصصی کاربردی "توسعه مهندسی بازار" (سال نهم، شماره‌ی 47، بهمن و اسفند 1394) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی)

علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

به عنوان یک مدیر نه تنها درباره تصمیماتی که می‌گیریم از ما سؤال می‌شود، بلکه شخصیت ما نیز زیر ذره‌بین دیگران قرار دارد. بنابراین بهتر است خودمان نیز بررسی درستی از شخصیت‌مان داشته باشیم و به طور منظم خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

سیلزفورس گزارش میکند که 90درصد از مدیران فروش، کمبود آموزشهای مناسب و جدید را دلیل عدم موفقیت میدانند و در این میان هشتاد درصد مدیران بخش فروش اظهار میکنند که زمان کافی برای آموزش نیروهای خود در اختیار ندارند. در حالی که آموزش موثر فروش نیاز اول کلیه افراد دخیل در امر فروش محسوب میشود

کارکنان یک سازمان همواره در حکم لبه یک چاقوی تیز هستند، آنها میتوانند بزرگترین موهبت در کار و کسب ما بوده و یا در نقطه مقابل عاملی مخرب باشند. بنابراین بسیاری از تصمیماتی که یک کارآفرین با آن سر و کار دارد حول محور استخدام نیرو و چگونگی حفظ و نگهداری از نیروها است. شناسایی سندرمهای مخرب قبل از فرآیند استخدام افراد میتواند بسیاری از مسایل را قبل از وقوع مرتفع کند. در ادامه به سه مورد از سندرمهای مبتلابه کارکنان ناکارآمد اشاره میشود و بیان میکنیم که چرا نباید هر فردی را به استخدام خود درآورد

 

مدیرانی که برای خود سیستم اعتقادی و ارزشی دارند، در انگیزش نیروهای‌شان و در مواجهه با شرایطی که عدم قطعیت در آن وجود دارد، به مراتب بهتر از سایرین عمل می‌کنند

در هر سازمانی ستاره‌هایی وجود دارند که بودن‌شان برای مدیریت ارشد آن سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد. این دسته از کارکنان افرادی هستند که گاه حتی آنها به مدیرشان یادآوری می‌کنند که سازمان باید مسیر حرکت خود را تغییر دهد، محصول جدیدی را به بازار ارائه دهد، یا در سیاست‌های قیمتی خود تجدیدنظر کند. 

موفقیت در کاروکسب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که برخی از آنها در کنترل مدیر ارشد و برخی دیگر خارج از اداره و کنترل او هستند. مدیریت ارشد یک سازمان باید در تلاش باشد تا نظارت دقیقی روی عوامل محیطی صورت گیرد بطوریکه این عوامل نتوانند تأثیر سوء روی مجموعه تحت مدیریت او داشته باشند.

همه چیز در دفتر کار شما خوب و آرام است. همه سخت در حال کارکردن هستند. بهره‌وری در بالاترین میزان خود قرار دارد. ناگهان از گوشه‌ای صدای بلند خندیدن به گوش می‌رسد و سکوت فضا شکسته می‌شود. به جای اینکه به فردی که خندیده چشم غره بروید

با افزایش تعداد مشتریان مسن در مجتمع‌های تجاری و بالارفتن قدرت خرید آنها، لازم است خرده‌فروشانی که در مجتمع‌های تجاری فعالیت می‌کنند توجه بیشتری به این بخش از مشتریان داشته باشند. 

مطالب بعدی مطالب قبلی