نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از معدود فعالیت‌های مستمر و باسابقه فرهنگی کشور است. 28 دوره برگزاری بدون وقفه و تعطیلی نمایشگاه (که وارد ایستگاه بیست و نهم شده است) با وجود مشکلات فراوانی که پیش رو بوده، بدون شک یک موفقیت بزرگ در حوزه فرهنگ است.نمایشگاه امسال که انتشارات بازاریابی نیز مفتخر به میزبانی همراهان عزیز در سالن ناشران عمومی(شماره یک)، راهروی 2، غرفه 61 است، فرصتی برای آشتی دوباره با کتاب است. 

اغلب دیده می‌شود که مدیریت ارشد سازمان زمانی که در پُستی به نیرو نیاز دارد، ترجیح می‌دهد از نیروهای داخلی فردی را که شایسته ارتقا یافتن است، برگزیند. معمولاً این نیروها در کار فعلی خود ستاره هستند و به همین دلیل مدیریت به آنها اعتماد می کند و وظیفه مهم‌تر وحساس‌تری را به آنها می‌سپارد. 

تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال دهم، شماره‌ی 48، فرودین و اردیبهشت 1395) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی)

علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

 

زمانی که کاروکسبی را شروع می‌کنیم مسیری را پیش روی‌مان می‌بینیم که پر از هیجان کشف ناشناخته‌ها است. این هیجان لازمه شروع هر کاروکسبی است اما نباید باعث غافلگیری ما بشود. بسیاری از مسائل دنیای کاروکسب در ابتدا برای ما آشنا نیستند و زمانی که وارد کار می‌شویم متوجه چیزهایی می‌شویم که اصلاً در مورد آنها تصویری در ذهن خود نداشتیم. 

مالکان کاروکسبهای کوچک به خوبی می‌دانند که داشتن مشتریان وفادار چقدر ارزشمند است.

دوازدهم اردیبهشت هر سال روزی است که همه ما در برابر مقام والای معلم سر تعظیم فرود می‌آوریم و به این گوهر ناب ادای احترام می‌کنیم. این روز که سالگرد شهادت استاد فرزانه علامه مرتضی مطهری است، فرصتی شده تا به یاد افرادی بیفتیم که وظیفه خطیر انسان‌سازی را در یک جامعه به عهده دارند. معلمان انسان‌های شریفی هستند که بزرگی را در کمک به بزرگ کردن دیگران می‌بینند و در این راه یعنی به تعالی رساندن شاگردان خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

برای موفقیت یک سازمان می‌توان عناصر متعددی را نام برد که قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر می‌تواند به حرکت سازمان به سمت مقصد نهایی‌اش سرعت بخشد.یکی از این عناصر که نقش بسیار مهمی در رشد یک سازمان ایفا می‌کند، عنصر اعتماد است. اگر اعتماد بین مدیر و نیروهایش به یک اصل تبدیل شود چالش‌های کوچک و بزرگ نمی‌توانند مانعی در سر راه این ارتباط ایجاد کنند زیرا در نهایت اعضای تیم به یکدیگر اعتماد دارند و رابطه‌ای مستحکم را به وجود آورده‌اند که به آسانی از هم پاشیده نمی‌شود.

ساختار مغز بشر بگونه ای است که تمایل عجیبی به قضاوت کردن دارد. قضاوت کردن درواقع یک مکانیزم بقا به شمار میرود و این ویژگی موجب میشود که نتوانیم بدون قضاوت و تفسیر رفتار دیگران از کنارشان عبور کنیم.

برای حضور در شبکه‌های اجتماعی فرمول مشخصی وجود ندارد. ممکن است این شبکه‌ها برای فردی که هنوز وارد آنها نشده و فعالیت خاصی انجام نداده، ترسناک باشند یا اینکه وجود فرصت‌های زیاد در این شبکه‌ها فرد را هیجان‌زده کند.

لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای حساسی رسیده است. در بالای جدول تیم‌های پرسپولیس، استقلال تهران و استقلال صنعتی خوزستان از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردارند. در پایین جدول هم چند تیم در تلاش هستند تا از سقوط نجات پیدا کنند و سال بعد هم در لیگ برتر باقی بمانند. 

در ادامه دو یادداشت قبلی به بررسی عادت‌هایی غلطی می‌پردازیم که ترک کردن آنها شادی بهره‌ور ما را افزایش خواهد داد.

در ادامه مطلب دیروز که به بحث شادی بهره‌ور اختصاص داشت، امروز به بیان عادت‌های دیگری می‌پردازیم که ترک کردن آنها سبب می‌شود شادتر باشیم و بهره‌وری خود را نیز بالا ببریم.

آرزوی هر مدیری است که بتواند محیطی را برای کارکنان خود ایجاد کند که در آن شادی بهره‌رو موج بزند. اما زمانی که چنین محیطی ایجاد شد باید توجه داشت که برای حفظ آن نیز باید کوشید. بنابراین سؤال اینجاست که چگونه می‌توانیم شادی بهره‌ور را زنده نگه داریم؟

مطالب بعدی مطالب قبلی