وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

توسعه مهندسي بازار شماره‌ي 62 منتشر شد 11 شهریور
admin لایک 0 دیدگاه

توسعه مهندسي بازار شماره‌ي 62 منتشر شد

ميزگردهاي برند شخصي با حضور استادان ايراني و خارجي
الكامپ 2018؛ نوروماركتينگ با طعم سوپ داغ

توسعه مهندسي بازار در اين شماره (سال دوازدهم، شماره‌ي 62، مرداد - شهريور 1397) بنا به روال با سرمقاله‌اي از استادان خارجي آغاز مي‌شود كه درباره‌ي مباني مصرف است.

سرمقاله: مباني مصرف
پاكو آندرهيل، نويسنده، و مديرعامل شركت اينوايروسل، در اين سرمقاله كه به درخواست نشريه تحرير و ارسال كردند، از نقش خاورميانه و شهرهايي نظير دمشق، تهران، و بيروت مي‌گويند؛ شهرهايي كه مركز نوآفرينان خرده‌فروشي و تجارت سازمان‌يافته بود و اكنون به دلايلي جايگاه پيشين خود را از دست داده‌اند.

الكامپ 2018، و حضور 400 استارت‌آپ در الكامپ 2018‌
الكامپ 2018، گزارش 4 صفحه‌اي اين شماره‌ي نشريه است؛ رويدادي كه از يك چادر بادي در سال 1369 آغاز شد و امسال در بيست‌وچهارمين دوره‌ي خود، 12 سالن را به خود اختصاص داده بود.
الكامپ استارز در اين نمايشگاه، به‌تنهايي ميزبان 400 استارت‌آپ بود. بررسي اين بازار، افزون بر شور و هيجاني كه نويد پيشرفتهاي تكنولوژيك جوانان خلاق ايراني است، چشم‌انداز آتي استارت‌آپ‌ها را تعيين مي‌كند كه بايد در حوزه‌هاي هوش مصنوعي و بلاك‌چين كوشيد.

گفت‌وگوها؛ محمد حقيقي؛ استاد پيشكسوت بازاريابي، بنيانگذاران آب‌معدني چه‌گوارا، طراح بسته‌بندي
نخستين گفت‌وگوي اين شماره با دكتر محمد حقيقي است؛ پيشكسوت بازاريابي ايران كه به‌تازگي بازنشسته شده است. گفت‌وگوي پاياني با حسين پژمانفرد، طراح بسته‌بندي و تبليغاتي از اين حرفه مي‌گويد كه چگونه بسته‌بندي به مدد بازاريابي و فروش مي‌آيد.
گفت‌وگو با بنيانگذاران آب‌معدني چه‌گوارا، يادگيريهاي فراواني دارد. افزون بر آنكه از چالشهاي استارت‌آپي در ايران خبر مي‌دهد، و از هوشمندي اين بنيانگذاران مي‌گويد كه چگونه به "بازار" اهميت بيشتري دادند و اين دليلي است بر تداوم موفقيت اين استارت‌آپ.
"برونسپاري" از جمله‌ي اصلي‌ترين آموزه‌هايي است كه توانسته تاكنون استارت‌آپ چه‌گوارا را به پيش برد. در تكميل اين مصاحبه، گفت‌وگو با يك كارآفرين و بنيانگذار استارت‌آپ در امريكا را مي‌خوانيد كه آب‌معدني فيجي‌واتر را پايه‌گذاري كرد و پيش برد.
ميزگردهاي برند شخصي با حضور استادان ايراني و خارجي
دو ميزگرد برند شخصي در اين شماره مي‌خوانيد:
1-    ميزگرد با حضور استادان و صاحبنظران ايراني
2-    ميزگرد با حضور استادان و صاحبنظران خارجي

ديدگاههاي متفاوت، و مكمل در اين ميزگردها براي علاقه‌مندان به موضوعات برند شخصي مي‌تواند جالب و توجه‌برانگيز باشد.
بنا به ضرورت در انتشارات بازاريابي نيز تاكنون چند كتاب در حوزه‌ي برند شخصي چاپ و منتشر شده است كه توصيه مي‌كنم براي اطلاعات بيشتر، اين كتابها نيز خوانده شود:
1-    بازاريابي خود، انوش ترابي
2-    آيين برندسازي شخصي؛ خليل جعفرپيشه
3-    شهرت خود را بسازيد؛ راب براون، ترجمه‌ي خاطره پوراسدالهي

تبليغات، نوروماركتينگ، بسته‌بندي
تبليغات خلاقانه، بسته‌بندي خلاقانه از بخشهاي ثابت نشريه است. هر دو بخش در عين بصري بودن مطالب، و كوتاه بودن آن، مي‌تواند به‌تنهايي منبع الهام‌بخشي براي مديران باشد.
تبليغات خلاقانه در اين بخش به موضوع لوازم‌التحرير پرداخته است كه با توجه به آغاز بازگشايي مدارس و دانشگاهها و مراكز علمي مي‌تواند سودمند باشد.
در كنار موضوع و ايده‌هاي خلاقانه‌ي بسته‌بندي، گفت‌وگو با مديرعامل شركت طراحان فردا را مي‌خوانيد كه اين حرفه‌ي فوق‌العاده مؤثر در بازاريابي و فروش را معرفي مي‌كند.
نوروماركتينگ، كاربرد دانش علوم اعصاب و مغز است براي افزايش بازاريابي و فروش. در شماره‌هاي پيشين يعني از حدود 5 - 6 سال پيش در اين باره به دفعات در نشريه توضيحات متنوع آمده است. در اين شماره، براي افزايش فروش سوپ داغ، يك شركت خارجي كوشيده است از اين مطالعه‌ي علمي يعني نوروماركتينگ بهره‌مند شود.

فيلم آموزش بازاريابي هاروارد:سازمان آزاد؛ الهام‌بخش احساسات و عملكرد كاركنان
هاروارد در اين فيلم (به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي) به ما مي‌آموزد كه اگر بتوانيم "سازمان آزاد" داشته باشيم، عملكرد كاركنان افزايش مي‌يابد. قطعاً سازمانهاي دانش‌پايه و دانش‌محور ناگزيرند از چنين الگويي پيروي كنند تا به حداكثر توانمندي و قابليت دست يابند. ساير سازمانها نظير سازمانهاي توليدي به شكل مرسوم در صنايع مختلف درصورتي‌كه بتوانند با چنين الگويي، بخشهايي از سازمان خود را اداره كنند، در آغاز تنشهايي را تجربه خواهند كرد و در تداوم، با بهره‌وري بيشتري كارها پيش مي‌رود؛ چون كاركنان احساس دلبستگي پيدا مي‌كنند.
مشتركان نشريه مي‌توانند به‌صورت رايگان از اين فيلم آموزشي كه همراه مجله تقديم مي‌شود، استفاده كنند. ساير علاقه‌مندان مي‌توانند براي خريد اين فيلم با شماره تلفن 71 و66408251 (021) تماس بگيرند يا به فروشگاه اينترنتي www.MarketingShop.ir مراجعه كنند.

اخبار بازاريابي، مذاكره با كره‌جنوبي، كتابهاي تازه
"اخبار بازاريابي"، 6 صفحه از نشريه را به خود اختصاص داده است و تازه‌ترينتكنيكها و استراتژيهاي سازمانهاي بزرگ جهاني را معرفي مي‌كند.
هر شماره از نشريه، به معرفي يك كشور اختصاص دارد تا بازرگانان به هنگام مذاكره با فعالان اقتصادي آن كشور، با علم و آگاهي بيشتر بتوانند روند مذاكرات اقتصادي را پيش برانند.
در بخش تازه‌ترين كتابهاي بازاريابي، تبليغات، و فروش، 10 كتاب تازه معرفي شده‌اند كه مي‌تواند دانش و اطلاعات اهالي بازاريابي را بيش از پيش بالا ببرد.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.