وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بررسی چهار استراتژی برای ایجاد ارتباطات بازاریابی جذاب تر 02 تیر
admin لایک 1 دیدگاه

بررسی چهار استراتژی برای ایجاد ارتباطات بازاریابی جذاب تر

برای ایجاد اثربخشی بیشتر در ارتباطات بازاریابی خود چه کارهایی می توانید از دهید؟ در اینجا چهار استراتژی مفید معرفی خواهیم کرد که هرکدام از آنها براي اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه، رویکردی متفاوت دارند و می توان با مثلا يك آگهی تبلیغاتی، بروشور، بسته های پستی یا پیشنهادی خاص از طریق ایمیل، براي ایجاد ارتباطات بازاریابی اثربخش از آنها استفاده کرد. نکته اینجاست که فقط بايد یکی از این استراتژی ها را انتخاب کنید و سپس ارتباطات بازاریابی خود را با تمركز ویژه و به خوبی انجام دهید. جذابیت های فوق العاده معمولا مبتنی بر یکی از استراتژی هاست؛ بنابراین بد نیست یکی از آنها را امتحان کنید:

🎯 استراتژی تصویرسازی: یک استراتژی تصویرسازی، محصول شما

و شخصیت آن را به مردم نشان می دهد. این استراتژی، تصویر خوبی از محصول، برند، خدمات یا کسب و کار شما به نمایش می گذارد. برای مثال، یک مرکز سونا و آب گرم ممکن است از یک لوگو و رنگی پیچیده استفاده کند و بعد این پیچیدگی را در هر چیزی به کار گیرد، از آگهی های چاپ شده و وب سایت گرفته تا دکور، حوله ها و آب معدنی. برای استفاده از این استراتژی، دو سؤال زیر را از خودتان بپرسید: تصویر ما چیست؟ چگونه می توانیم هنگام

برخورد با مشتریان فعلی یا بالقوه از این تصویر به شکلی جذاب استفاده کنیم؟

🎯استراتژی اطلاعات

 این استراتژی واقعیت های زیادی را در مورد شما بیان می کند. برای مثال، یک شرکت اجاره ی کامیون ممکن است به مشتریان بالقوه ی خود نشان دهد که در حال حاضر چه تعداد کامیون و چه مدل هایی در اختیار دارد و این کامیون ها در چه شرایطی نگهداری می شوند و اینکه شرایط اجاره ی کامیون ها چقدر منطقی به نظر می رسد. این واقعیت ها هستند که موجب فروش می شوند و اگر مطمئنید که در یک حوزه ی خاص توانایی دارید، به جای بی ثمر کردن تلاشهای خود با بیان اطلاعات بی محتوا، واقعیت های مربوط به آن را بیان کنید. برای استفاده از این استراتژی، سؤالات زیر را از خودتان بپرسید: برای داشتن یک فروش قانع کننده و الهام بخش چه واقعيت هايي وجود دارد؟سه واقعیت تأثیرگذار و الهام بخش کدام اند؟ ما چگونه می توانیم این سه واقعیت را در ارتباطات بازاریابی به نمایش بگذاریم؟

🎯 استراتژی انگیزشی

استراتژی انگیزشی یک احساس یا مبحثی قانع کننده مطرح می کند تا مشتریان بالقوه را به سمت تصمیم گیری و خرید هدایت کند. مثلا یک شرکت بیمه ی عمر، داستان افرادی که بیمه داشته و افرادی که بیمه نداشته اند، تعریف می کند و بعد می گوید که پس از مرگ هرکدام از این افراد چه بلایی بر سر همسرانشان آمده است. مشتریان بالقوه اغلب واکنشهای احساسی قدرتمندی به این نوع داستانها نشان میدهند؛ بنابراین رویکرد فوق می تواند به فروش های جدید بینجامد. برای استفاده از این استراتژی، سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:

چه عواملی مشتریان ما را به خرید وادار می کند؟

برای ایجاد انگیزه از چه واقعیت ها و داستانهایی می توان استفاده کرد؟

🎯استراتژی نمایش

استراتژی نمایش جذابیت های اساسی محصول را برای مشتریان به تصویر می کشد. برای بسیاری از مردم دیدن همانا و باور کردن همان. اگر تابه حال هیچ محصولی در وب سایت خود به نمایش نگذاشته اید، همین امروز این کار را انجام دهید یا از یک فیلم ویدئویی با کیفیت بالا برای نمایش استفاده کنید. برای به کار گیری از این استراتژی، سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:

چه نوع نمایشی برای محصول ما اثربخش تر است؟

کجا و چگونه می توانیم چنین نمایش هایی را ارائه دهیم تا به حداکثر مشتریان بالقوه دست یابیم؟

📚برگرفته از کتاب بازاريابى-داميز، انتشارات آوند دانش

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.