وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

مردم جهان همچنان در سطح بالایی از غم و عصبانیت زندگی می کنند 08 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

مردم جهان همچنان در سطح بالایی از غم و عصبانیت زندگی می کنند

گزارشات آمریکایی ها در رابطه با سطح عصبانیت و استرس در تحقیقات نشان می دهد تعادل کار و زندگی یک عامل مهم برای زندگی بهتر و سالم تر است.

آمار ثبت شده از مقدار خشم، نگرانی و افسردگی در دنیا در سال  ۲۰۱۸، برطبق تحقیقات جهانی که در این هفته منتشر شده است، نشان می دهد ایجاد تعادل در کار و زندگی، تاثیر بیشتری در شادبودن افراد دارد.

علاوه بر این، اکثر مردم آمریکا، تجربه استرس، نگرانی و خشم را در سال ۲۰۱۸ گزارش داده اند، برطبق گزارش جهانی احساسات گالوپ، مرکز آنالیز و مشاوره مستقر در واشنگتن سالانه وضعیت سلامت روحی و احساسات افراد را در سراسر جهان ارزیابی می کند.

گالوپ تحقیقات خود را بر صد و پنجاه و یک هزار انسان در بیش از ۱۴۰ کشور در سال ۲۰۱۸ انجام داد. گالوپ برای سوالات تحقیقات خود دو شاخص  درنظر گرفت، یکی برای تمرکز بر تجربیات مثبت و دیگری برای تجربیات منفی.

به طور کلی، ۳۹درصد از مردم نگرانی زیادی را در روز قبل تجربه کرده بودند، ۳۵ درصد استرس را تجربه کرده بودند، هم چنین ۳۱درصد از آن ها درد و۲۴ درصد از آنها غم را تجربه کرده بودند . ۲۲درصد نیز بیان کردند که عصبانی بودند.

در ایالات متحده آمریکا، ۵۵ درصد از مردم استرس داشته اند که این آمار تقریبا نزدیک به یونان بوده است که بالاترین  درصد را در لیست داشته است و ۵۹ درصد از افراد در روز گذشته استرس داشته اند. علاوه بر آن، ۴۵ درصد از افراد در آمریکا نگران بوده و ۲۲ درصد از آنها خشمگین بوده اند که هر دو گروه درصد بالاتری نسبت به سال قبل داشته است.

برای تجربیات مثبت، کشورهای آمریکای لاتین مانند سال های گذشته در بالاترین رده ها ثبت شده اند و امتیازها از ببیشترین تا کمترین مرتب شده اند که پاناما و پاراگوئه با نمره ۸۵ در صدر و افغانستان با نمره ۴۳ در انتهای آن قرار دارد. کشور پاراگوئه در تحقیقات گالوپ از سال ۲۰۱۵ جزو بالاترین نمره در تجربیات مثبت بوده است درحالی که افغانستان در این دوسال در پایین ترین ردیف قرار دارد.

به طور میانگین، حداقل ۷ نفر از هر ده نفر از روز خود لذت برده­بودند( ۷۱ درصد)، استراحت خوبی داشته اند(۷۲ درصد)، خندیده بودند(۷۴ درصد) و با آنها به خوبی رفتار شده بود( ۸۷ درصد). در صورتیکه کمتر از نصف مردمی که با آن­ها مصاحبه شد (۴۹ درصد) مطلب یا کار جالبی انجام داده یودند.

نتایج گالوپ، یک ماه پس از ارزیابی مشابه سالانه در زمینه تندرستی که توسط سازمان ملل انجام شده­بود، منتشر شد. در این تحقیقات، فنلاند به عنوان شادترین کشور معرفی شد، درحالی که  مردم سودان جنوبی، آفریقای مرکزی و افغانستان (کشورهایی که با جنگ درگیر بودند) در رتبه­های آخر بودند. از آنجاکه که کشورهای اسکاندیناوی جزو رتبه های اول در رابطه با کیفیت زندگی  هستند، نتایج تحقیقات گالوپ و تجربیات آن میتواند به دیگران کمک کند.

«آمریکای لاتین ممکن است همیشه به سبک زندگی خود بهترین امتیاز را ندهند(مانند کشورهای شمالی)، اما آن­ها می ­خندند و از زندگی خود لذت می برند، حتی بیشتر از مردم دیگر در جهان» نوشته جان کلیفتون، همکار تحقیقات جهانی گالوپ در پیشگفتار گزارشات خود. « جواب این مسئله که آیا ثروت میتواند شادی به وجود بیاورد همچنان به قطعیت قابل تشخیص نیست، اما این گزارشات، سوال کدام مردم در بهترین و کدام مردم در بدترین شرایط زندگی میکنند؟ را به وجود می ­آورد.»

در سال ۲۰۱۸ ، محققانی در دانشگاه پوردو و دانشگاه ویرجینیا "نقطه اشباعی" یافتند که در آن درآمد خانوارها مانع فراتر رفتن حد شادی میشود. این نقطه اشباع بسته به محل زندگی مردم بر طبق تحقیقاتی که در مجله علمی طبیعت رفتار انسان انجام شده، متفاوت است.  در سطح جهانی نیز محققان به این نتیجه رسیدند سالانه ۹۵ هزار دلار برای درآمد یک خانوار برای زندگی لازم است و ۶۰ هزار الی ۷۵ هزار دلار نیز برای سلامت احساسی افراد نیاز است.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.