وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

وب دایرکتوری رایکان TMBA ، خدمتی تازه برای بازاریابی ایران 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

وب دایرکتوری رایکان TMBA ، خدمتی تازه برای بازاریابی ایران


می دانم فرافکنی در ایران معنای دیگری دارد . علاقه مندم خلاف جهت از این واژه بهره گیرم . بگذریم.


همکارانم در دپارتمان آموزش TMBA از حجم تماسهای تلفنی که برای کارگاهها و دوره های آموزشی برقرار می شود از نظر جسمی خسته و از نظر روحی سرحال هستند. این به جز تلفنهایی است که مدیران و صاحبان کسب و کار مستقیماً برروی تلفن همراهم می گیرند. بسیاری از تلفنهایی که به من می شود به همکارانم انتقال نمی یابد و در فرصتهای مناسب ،خودم تماس می گیرم و هماهنگ می کنم و کارگاهها و سمینارها را اجرا می کنم .


همکارانم در بخش مشاوره از من ناراضی اند . می گویند هیچ فرصت دیگری برای پذیرش کارهای مشاوره­ای ندارند.


این در حالی است که تعداد مشاوران شرکت TMBA در دپارتمان مشاوره به یکباره سیر صعودی پیدا کرد و به ناگزیر من نیز برای برداشتن بخشی از فعالیتها و کاهش فشار کاری همکارانم و البته لطف مدیران و صاحبان کسب و کار به مددشان می آیم.


همکارانم در بخش تحقیقات بازار عمدتا جوانان پرانرژی و پژوهشگری هستند که در آغاز می گفتند شبانه روز حاضریم کار کنیم . اما اکنون می گویند حجم پروژه ها بسی فراتر از پیش بینی هایمان است . اینک برای نوشتن پروپوزالها اندکی تعلل می ورزند و همواره می گویند با نوشتن این پروپوزال باید قرارداد ببندیم . اطمینان داریم که به قرارداد می انجامد . خوب ، وقتی وقت اجرا و انجام قرارداد را نداریم ، چرا باید پروپزال بنویسیم . از دیگر سو ، صاحبان کسب و کار علاقه مندند به سرعت نتایج فعالیتهای تحقیقات بازار را به دست آورند تا سیاست ها و فعالیتهای کاری شان را اجرا کنند. و این یعنی فشار بیشتر بر روی دپارتمان تحقیقات بازار .


اما دوستان من می دانند که با پیگیری هایم هیچ تماسی بی پاسخ نمی ماند و هر دستوری از سوی مشتری و اینجانب را باید جدی بگیرند.


به تازگی استادان بازاریابی در کنفرانسهای بین المللی مدیریت بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم به من گفتند : هربار که به کتابفروشیها مراجعه می کنیم ، کتاب تازه ای از شما و دپارتمان نشر TMBA آمده است. برخی از کتابفروشیها قفسه ای جداگانه برای انتشارات TMBA  اختصاص داده اند تا خریدار به سرعت کتابهای بازاریابی ایران را یکجا ببینند.


پرسش آن استادان از من و همکارانم این است که این همه وقت و انرژی را از کجا آوردید؟ از گفته ی آنان تعجب می کنم . چرا که همکارانم می گویند این فرافکنی است . ما فقط قرار است کارمان را با دقت ، سرعت و کیفیت انجام دهیم . به یکباره به خاطر آوردم که این شعار TMBA توانسته است فعالیتهای ما را به گونه ای سامان دهد. شعار ساده اما هوشمندانه ای است که در شرکت به صورت تابلو قرارداده ایم : امید ، آگاهی و مهارت را با دقت ، سرعت ، و کیفیت عرضه می کنیم .


در انتشار فصلنامه توسعه مهندسی در آغاز راه بسیاری یادآور کردند که مجله داری کار بسیار سختی است. برخی از هزینه های آن گفتند ، و بسیاری از تامین مقالات آن . آنان که حرفه ای تر بودند گفتند نهایت آنکه از عهده ی هزینه های آن برآیند ، نوشتن مقالات و آثار بازاریابی کار ساده ای نیست . بسیاری از صاحبنظران و اندیشمندان بازاریابی به رغم دیدگاههای درخشان ، دست به قلم نیستند. اگر هم دست به قلم باشند ، همواره با تاخیرهایی جسته و گریخته ، مقالاتی می دهند. پس سایر صفحات نشریه را چه کار خواهید کرد؟


اینک به پشتوانه ی فرافکنی ام می گویم که حجم مقالات دریافتی از بزرگان و صاحبنظران و علاقه مندان بازاریابی به گونه ای است که با تراکم مطالب روبه روئیم . این در حالی است که حجم صفحات از 48 به 64 صفحه افزایش یافته است . از دیگر سو ، بسیاری از مقالات به لطف استادان و صاحبنظران به بانک مقالات سایت ارجاع داده می شود. در هر شماره نشریه ، یک فیلم آموزش بازاریابی هاروارد ضمیمه است که همکارانم به صورت زیرنویس فارسی تهیه و تولید می کنند.


خشنود از آنکه بسیاری از فعالیتها در TMBA تحقق یافته ، اما از دیگر سو ما تنها در حد بضاعت خودمان ، فعالیتهایی را به سهم خویش برای بازاریابی ایران انجام داده ایم . کارهای بزرگ دیگری داریم که باید خود را برای آن آماده کنیم.


بسیاری از شرکتهای آموزش بازاریابی ، استادان بازاریابی ، مشاوران بازاریابی، شرکتهای تحقیقات بازار ، و پژوهشگران ، نویسندگان و مترجمان بازاریابی تلاشهایی ارزنده ای دارند که بهتر است اطلاع رسانی شود.


برای اطلاع رسانی آن زحمات ، این وظیفه شرکت TMBA بود که فرصتها را مهیا سازد تا در کمترین زمان ، مدیران و علاقه مندان از سایر فعالیتهای بازاریابی ایران آگاه شوند.


همکارانم در یک برهه ی زمانی کوتاه، وب دایرکتوری را (http://MarketingDirectory.ir) راه اندازی کردند.براین اساس، به جای جستجوهای پراکنده کافی است هرآنچه می خواهید درباره بازاریابی ایران بدانید ، در وب دایرکتوری بیابید .



همین جا از تمامی استادان ، شرکتهای آموزش بازاریابی ، مشاوره بازاریابی ، تحقیقات بازاریابی ، و انتشارات بازاریابی در خواست می کنیم برای آنکه اطلاع رسانی در حوزه بازاریابی ایران سهلتر شود، مراجعان و علاقه مندان زودتر آنها را بیابند
 تا پروژه ها و فعالیتهایشان را به آنها بسپارند ، این وب دایرکتوری میزبان آنها است.

هیچ هزینه ای از شرکتها برای حضور در این وب دایرکتوری دریافت نخواهیم کرد و یک خدمت رایگان است.


در پایان یادآور می شوم بازار بسیار هوشمند است و اگر عالمانه و عاشقانه عملیات مربوطه در حوزه های تخصصی را انجام دهیم در فضای رو  به گسترش رقابت جهان و ایران، کارهای بسیاری برای انجام دادن است .


پس صادقانه کار کنیم . عاشقانه کار کنیم و کار کنیم ، نه فقط حرف بزنیم . عالم عامل عاشق باشید.


سبز باشید


 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.