وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

admin لایک 0 دیدگاه

مدیرمنابع انسانی لینکداین: کارآمدترین رفتارهای مدیریتی

لینکداین اصولاً یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای در همه تخصص‌های متنوع دنیاست ... یک معلم ، یک مهندس ، یک نجار ، یک برنامه‌نویس ، یک محقق و خلاصه هر گروه و صنف کاری می‌تواند افراد مشابه خود را در این شبکه پیدا کند ... جایی که اعضا با ارتباط به یکدیگر سعی در گسترش شبکه حرفه‌ای خود را دارند و با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود این فضای حرفه‌ای را بسط می‌دهند. بنابراین برای اولین مزیت باید گفت شما با صنعت ، حرفه و همکارانتان دراین حرفه در ارتباط خواهید بود.

فرهنگ مدیریتی لینکداین توسط "رید هافمن" موسس و رییس آن، "جف وینر" مدیرعامل و معاون رییس و "پت وادورز" مسئول منابع انسانی و سازمان‌دهی استعدادهای جهانی شکل گرفته است.

مدیران لینکداین بر اساس مجموعه‌ای از معیارها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شاخص‌هایی که می‌توان از آن به منظور ارزیابی کیفی دیگر مدیران نیز بهره برد:

1.   آن‌ها حامی توسعه حرفه‌ای و رشد تخصصی کارکنان خود هستند

 هافمن در کتاب خود با عنوان "اتحاد" (The Alliance) که با همراهی بن کاسنوچا و کریس یه به رشته تالیف درآورده است، رابطه‌ی بین مدیران و کارکنان را بازتعریف می‌کند که چگونه کارفرمایان می‌توانند از طریق ایجاد اتحاد کارکنان شایسته را جذب و حفظ کنند. اقدامی دو سر سود که به نفع کارکنان و کارفرما تمام می شود. مدیران باید این نکته را به خاطر بسپارند که یک کارمند تا آخر عمر خود قرار نیست برای آن‌ها کار کند و در واقع امنیت شغلی معنای خود را از دست داده است. وادورز بیان می‌‌کند که بهترین مدیران، به شکل مستمر کارکنان خود را به سمت رشد و پیشرفت مداوم سوق میدهند و با فراهم ساختن چالش‌ها و فرصت‌های جدید یادگیری، موجبات توسعه تخصصی آنها را فراهم می‌کنند. یکی از ارزش‌های لینکداین این است که همیشه در پی بهترین‌هاست. این ارزش فقط به مفهوم گرفتن نتایج نهایی خوب نیست، بلکه تلاش مداوم برای نتیجه گرفتن در همه بخش‌های لینکداین است. جف وینر کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که هم‌اکنون بعنوان مدیر عامل شرکت لینکداین فعالیت می‌کند.

 2.   آن‌ها عملکرد کارکنان را به شکل مداوم مرور می‌کنند

 مدیران باکفایت به جای این که منتظر باشند تا سال به پایان برسد و گزارش عملکرد را آن موقع مرور کنند، دایم از طریق گفت‌وگو و تعامل با اعضای تیم کاریشان در جریان روند کار قرار می‌گیرند.

 3.   آن‌ها انتظارات خود را شفاف ابراز می‌کنند

مدیران کاربلد اطمینان حاصل می‌کنند که انتظارات آن‌ها برای کارمندان‌شان شفاف باشد، آن‌ها بجای تهیه فهرست انتظارات با کارکنان خود وارد تعامل می‌شوند. رؤسای استثنایی همیشه مشخص می‌کنند که چه انتظاراتی از کارمندان خود دارند و برای آن‌ها توضیح می‌دهند چرا در برخی مواقع انتظارات آنها تغییر می‌کند.مدیران شایسته از تغییرات مکرر در رفتار خویش خودداری میکنند، ایشان صیانت نفس داشته و در پندار ، گفتار و کردار خویش شفافیت دارند.

 4.   آن‌ها ذهنیت کارآفرینی را پرورش می‌دهند

 مدیران کارامد، کارکنان خود را توانمند می‌سازند و از آن‌ها می‌خواهند که همواره به دنبال راهکارهای بهتر و جدیدتر برای انجام کارها باشند. خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی هر کدام به مثابه پله‌های نردبان ترقی هستند. بر اساس یک گروه کنترل ۱۷،۰۰۰ نفری از بزرگسالان شاغل، کارآفرینان دائمی در مهارت‌های زیر بالاتر از متوسط ظاهر شده‌اند: متقاعدسازی: ۱.۱۷ بالاتر از گروه کنترل، رهبری: ۱.۰۲ بالاتر از گروه کنترل، تعهد شخصی: ۰.۸۶ بالاتر از گروه کنترل، معطوف به هدف بودن: ۰.۴۸ بالاتر از گروه کنترل، مهارت‌های بین فردی: ۰.۳ بالاتر از گروه کنترل. در مجموع ذهن‌های کارآفرین‌ و ایده‌های آن‌ها، برای هر سازمانی ارزش فوق‌العاده‌‌ زیادی دارند.

 5.   آن‌ها کارکنان را به ریسک پذیری حساب‌شده تشویق می‌کنند

آندره ژید میگیوید؛ هیچ‌کس را یارای آن نیست که سرزمینی تازه را کشف کند، مگر آنکه لذت تماشای ساحل را برای مدتی مدید از یاد ببرد. این جمله ژید نشانگر اهمیت ریسک پذیری است. وادورز اعتقاد داردکه کارمندان لینکداین باید بتوانند بگویند که "من این اختیار را دارم که در یک چارچوب مشخص و مبتنی بر شهود و قضاوت شخصی‌ام تصمیم‌گیری‌ کنم. من در لینکداین تشویق می‌شوم که در جهت منافع سازمان حساب‌شده ریسک کنم و از اشتباهات خود در لینکداین درس بگیرم." فرهنگ لینکداین دربردارنده‌ی رویکرد کاری حاکم بر سیلیکون ولی مبنی بر "نترسیدن از شکست" است، رویکردی که شکست را نوعی تجربه می‌داند که می‌توان از آن درس گرفت بدون این که زمان خود را بر سر پشیمانی و تاسف‌خوردن اتلاف کنیم. مشارکت و رضایت ارتباط تنگاتنگی با اختیار و عدم وابستگی دارند. کارمند وقتی احساس کند مسئول انجام وظیفه‌ای در سازمان است و تا حدی حق دارد تصمیم بگیرد، اهمیت بیشتری برای سازمان خود قائل خواهد بود. علاوه بر اینکه آزادی کارمند فرصت بیشتری برای نوآوری به او می‌دهد.

6.   آن‌ها مثل قطب نمایی خط مشی و سمت و سوی سازمان را نشان میدهن

د بهترین مدیران ، عملکردی شفاف دارند و در مورد خطی مشی و سمت و سوی شرکت و نقش هر یک از کارکنان در این ماموریت کلی آن با اعضای تیم‌شان گفت‌و گو میکنند.

 7.   اولین عامل به حرفهایشان خودشان هستند

دست آخر آنچه مدیران متمایز دارند این است که خود تمام رفتارهایی که از کارمندان خود انتظار دارند را اجرایی میکنند و خود به انجام آنها متعهد هستند.

 

منبع:

http://uk.businessinsider.com/linkedins-best-managers-exhibit-these-7-behaviors-2016-6?r=US&IR=T

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.