چگونه نام خود را سر زبانها بیندازیم؟

۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0 دیدگاه
چگونه نام خود را سر زبانها بیندازیم؟

توانایی شناساندن خود، سازمان و محصولمان به مخاطبینی که ممکن است به مشتریان ما تبدیل شوند، کار آسانی نیست. در همین سایت و از طریق تریبون‌های دیگر بارها بر نقش ویژه و غیرقابل انکار شبکه‌های اجتماعی به رساندن صدای ما به بازار تأکید داشته‌ام. این شبکه‌ها دیگر به بخش ثابتی از زندگی ما تبدیل شده‌اند و اگر روزی از خواب بیدار شویم و خبری از آنها نباشد به احتمال زیاد قادر نخواهیم بود بخشی از کارهایمان را انجام دهیم.

پرسش‌هایی مهم برای رشد فروش

۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0 دیدگاه
پرسش‌هایی مهم برای رشد فروش

خیلی تعجب می‌کنم که هنوز فروشندگانی را می بینم که به دنبال پاسخ این پرسش هستند که "چرا هیچ کس از من خرید نمی کند؟"
زمانی که روند فروش با کندی مواجه میشود فاکتورهای زیادی را می توان به عنوان علت آن در نظر گرفت. ممکن است رویکرد بازاریابی و نحوه در نظر گرفتن پروموشن ها نیاز به بازنگری داشته باشد و شاید شما هنوز بازار هدف خود و نیازهای این بازار را به خوبی نشناخته اید.
فهمیدن اینکه در کجا مرتکب اشتباه شده‌اید نیاز به پاسخ دادن به پرسش‌هایی را دارد که در اینجا سه نمونه از آنها را با هم مرور می کنیم.

چند پیشنهاد موردی برای مدیران

۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0 دیدگاه
چند پیشنهاد موردی برای مدیران

در اینجا قصد دارم با توجه به تجربیاتی که در طول سالهای به دست آورده‌ام پیشنهاداتی را به همراهان عزیز به ویژه مدیران سازمانها و بنگاههای اقتصادی ارائه دهم:

پیشنهادات مرتبط با امور مالی برای مدیران عامل

۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0 دیدگاه
پیشنهادات مرتبط با امور مالی برای مدیران عامل

مدیرعامل لزوماً نباید تخصص مالی داشته باشد ولی لازم است با برخی از مفاهیم و اصول مدیریت مالی آشنا باشد تا بتواند با همکاری مدیر مالی خود، از گرفتار شدن سازمان در تنگناهای مالی جلوگیری کند و در راستای ثروت‌آفرینی برای آن گام بردارد. در اینجا چند نکته را در این زمینه با هم مرور می کنیم. 

شماره سی و هفتم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0 دیدگاه
شماره سی و هفتم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

ماهنامه بازاریاب بازارساز وارد چهارمین سال انتشار خود شد. در این شماره از ماهنامه مطالب کاربردی حوزه فروش و بازاریابی را از نظر خواهید گذراند. از تمامی مدیران محترم در شرکتهای پخش می‌خواهم که با تهیه این مجله برای نیروهای خود گامی بزرگ در جهت توسعه تیم، سازمان و در نهایت کشور خود بردارند. 

چهار درس مدیریتی که در دانشگاه آموزش داده نمی شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0 دیدگاه
چهار درس مدیریتی که در دانشگاه آموزش داده نمی شود

داشتن مدرک دانشگاهی میتواند درک بهتری از مفهوم کاروکسب به شما داده و یا رده شما را در سازمانی که در آن مشغول به کار هستید ارتقاء دهد؛ اما نداشتن مدرک دانشگاهی نیز لزوماً به معنی عدم دستیابی به موفقیت محسوب نمیشود.
تحقیقات نشان میدهد که تنها چیزی حدود 13% از میلیاردهای بزرگ جهان، مدرک MBA دارند. اما این تمام داستان نیست. جالب است بدانید که از طرف دیگر تنها 30% از میلیاردها، دارای درجه کارشناسی (لیسانس) هستند. این اطلاعات به ما نشان میدهند که در موفقیت افراد میلیاردر چیز دیگری به غیر از مدرک دانشگاهی نیز نقش داشته است. 

آنچه از استیو جابز می‌آموزیم

۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0 دیدگاه
آنچه از استیو جابز می‌آموزیم

ویلیام هال یکی از افرادی است که در دهه آخر قرن بیستم در شرکت اپل کار می‌کرده و خاطرات مشترک فراوانی با استیو جابز دارد. او نیز مانند بسیاری از افراد دیگری که سابقه همکاری با جابز را داشته‌اند همواره از مدیریت پیشروی او می‌گوید و نکاتی را برای علاقه‌مندان مطرح می‌کند.

نکاتی درباره بازاریابی از طریق ویدئو

۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0 دیدگاه
نکاتی درباره بازاریابی از طریق ویدئو

امروزه ویدئو نقش مهمی را در بازاریابی آنلاین ایفا می‌کند. موسسه پژوهشی دیمند متریک (Demand Metric) در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته که 70 درصد از بازاریابان از ویدئو در استراتژی‌های بازاریابی خود بهره می‌برند.

هنوز وقت آن نرسیده که واحد منابع انسانی داشته باشیم؟

۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0 دیدگاه
هنوز وقت آن نرسیده که واحد منابع انسانی داشته باشیم؟

همه ما بارها شنیده‌ایم که منابع انسانی باارزش‌ترین دارایی سازمان است. البته لازم است که این عبارت را قدری تصحیح کنم و بگویم که در حقیقت "منابع انسانی شایسته" بزرگترین و باارزش‌ترین دارایی سازمان است. در نتیجه مراقبت و نظارت بر این دارایی باارزش به یکی از اولویت‌های مهم کاری مدیران ارشد تبدیل می‌شود. از همین رو در سازمان واحدی به نام واحد منابع انسانی شکل می‌گیرد که وظیفه شایسته گزینی، شایسته‌پروری، شایسته سالاری و شایسته‌گماری را در سازمان به عهده دارد. 

تکنیک‌ها و عادتهای افراد موفق

۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0 دیدگاه
تکنیک‌ها و عادتهای افراد موفق

افرادی که در مسیر حرفهای خود به موفقیت دست مییابند، به تدریج عادت‌هایی را در خود به وجود میآورند که شاید برخی از آنها از دید سایرین، غیرعادی و عجیب باشد اما در ایجاد بستر لازم جهت موفقیت کمک شایانی به فرد میکنند. گاه حتی چیدمان میز کاری میتواند عاملی برای افزایش انگیزه و بالا رفتن بهرهوری باشد.
در ادامه قصد دارم به بررسی صورت گرفته درباره تاکتیک‌ها و عادات موفقیت در برخی از افراد که همگی ما آنها را به خوبی میشناسیم، اشاره کنم: