5 آرزوی هر مدیرعامل

۱۳۹۶/۰۳/۲۸
1 دیدگاه
5 آرزوی هر مدیرعامل

شاید بسیاری فکر کنند که مدیرعامل شدن، نهایت آرزوهای سازمانی یک فرد است. شاید به اعتقاد این دسته از افراد، یک مدیرعامل به تمام آرزوهای سازمانیاش رسیده و دیگر آرزویی برای او باقی نمانده است. به تجربه شخصی و همچنین از طریق مشاهده و صحبت با مدیرعاملان بسیاری میتوانم بگویم که اصلاً اینطور نیست و مدیرعامل شدن دریچه‌های جدیدی را به روی فرد باز میکند که هر یک آرزوهای جدیدی را برای او به وجود میآورند.
در این مطلب میخواهم به بیان مهمترین آرزوهای هر مدیرعامل بپردازم. فهرستی که در اینجا ارائه میدهم، آنچنان که عنوان کردم، بر اساس تجربه شخصی، مراودات زیاد با مدیرعاملان یا خواندن سرگذشت آنها به دست آمده است.

چرا باید در دوره توسعه بازار  و  مدیریت بازاریابی شرکت کنیم؟

۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0 دیدگاه
چرا باید در دوره توسعه بازار  و  مدیریت بازاریابی شرکت کنیم؟

از آنجا كه شرکت‌ها همواره محصولات جديدي را معرفي مي‏كنند، به دنبال آن انواع معاملات جديدي را نيز ارائه مي‏دهند كه منجر به قراردادهاي همكاري جديدي مي‏شوند؛ در واقع مي‏توان گفت، ارتباطات دنياي كسب‏وكار همواره در حال تغيير و تحول است.

مدیریت و نامدیریتی

۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0 دیدگاه
مدیریت و نامدیریتی

از سال‌ها پیش که کار خود را به عنوان مشاور آغاز کرده‌ام، این سعادت را داشته‌ام که با تعداد زیادی از مدیران و کارآفرینان موفق کشور همکاری کنم. خوشبختانه اغلب این افراد، انسان‌هایی با پشتکار مثال‌زدنی، عزمی راسخ و مدیریتی کارآمد هستند که دغدغه اعتلای کشور عزیزمان را دارند. نکته مشترک دیگری که تقریباً در میان همه افراد به چشم می‌خورد، این است که اکثر آنها از هیچ شروع کرده‌اند و با شاگردی کردن در دانشگاه بازار، امروزه به اساتید بازار تبدیل شده‌اند.

وقت بیرون ریختن چه چیزهایی است؟

۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0 دیدگاه
وقت بیرون ریختن چه چیزهایی است؟

همه ما در طول زندگی خود سعی می‌کنیم تا با تلاش و جدیت به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌ایم دست یابیم و زندگی راحت همراه با آرامشی را برای خود و خانواده‌مان بسازیم. در این مسیر، آنقدر درگیر مسائل مختلف می‌شویم که گاه فراموش می‌کنیم بعضی وقت‌ها هم لازم است که بایستیم، به عقب نگاه کنیم و با بازیابی انرژی خود دوباره به حرکت در مسیر ادامه دهیم.

چشم‌انداز نداشتن، رانندگی با چشمان بسته است

۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0 دیدگاه
چشم‌انداز نداشتن، رانندگی با چشمان بسته است

سازمانها برای تحقق اهداف خود نیاز دارند تا تصویری روشن از آینده را برای خود ترسیم کنند که جهت‌گیریهای آتی سازمان را به وضوح تعیین می‌کند. در این راستا، سازمانها اقدام به نوشتن بیانیه مأموریت یا بیانیه چشم‌انداز می‌کنند که در آن مدیریت ارشد سازمان، مسیر حرکت آن را برای آینده تعیین می‌کند. این بیانیه به تمام رده‌های سازمان ابلاغ می‌شود تا تمام نیروها در یک مسیر واحد حرکت کنند و از موازی‌کاری یا تناقض آراء جلوگیری به عمل آید.

خودآزمایی مدیریت فروش

۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0 دیدگاه
خودآزمایی مدیریت فروش

پرسشی متداول که همه مدیران فروش آن را مطرح می‌کنند این است که "چگونه می‌توانم تیم قدرتمندتری داشته باشم؟" نتایج بسیاری از تحقیقات صورت گرفته در دانشگاههای معتبر جهان نشان می‌دهد که لازمه داشتن تیمی قدرتمند ایجاد فضایی است که در آن خود نیروها عامل انگیزه‌بخشی باشند. زمانی که نیروی فروش احساس مسئولیت کند به شخصه خود این انگیزه را در خود ایجاد می‌کند. برای ایجاد یک محیط خود‌انگیزشی به عنوان یک مدیر هفت پرسش زیر را از خود بپرسید. توجه داشته باشید که هر کدام از این پرسش‌ها باعث بهبود رابطه شما با کارمندان‌تان می‌گردد.

چه کنیم که در ذهن‌ها بمانیم؟

۱۳۹۶/۰۳/۲۲
2 دیدگاه
چه کنیم که در ذهن‌ها بمانیم؟

در یکی از سمینارهایی که اخیراً در آن سخنرانی داشتم، فردی پس از تمام شدن سمینار سراغ من آمد و پرسید که چه کار کنم که افراد مرا به خاطر بسپارند؟ ایشان عنوان می‌کردند که بارها پیش آمده که با افراد مختلف صحبت و مذاکره داشته‌اند ولی پس از چند روز فردی که مخاطب ایشان بوده، کاملاً او را به فراموشی سپرده است.
مشکلی که این دوست عزیز داشتند، مسئله بسیاری از افرادی است که می‌خواهند به برندی ماندگار تبدیل شوند و تصویری به یادماندنی در ذهن مخاطبان خود ثبت کنند. برای رسیدن به این هدف، نیاز است اصول برندسازی شخصی را بدانیم. در اینجا چند نکته را در این زمینه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

8 مرحله برای یک تماس فروش موفق

۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0 دیدگاه
8 مرحله برای یک تماس فروش موفق

خیلی خوب است که برنامه مشخصی برای ویزیت فروش خود داشته باشید که از طریق آن بتوانید برنامه‌های اساسی خود را به سرعت مرور کنید. شما می‌توانید از این چک لیست به عنوان یک مرورگر چه قبل و چه بعد از فروش تلفنی به منظور اطمینان از اینکه آیا تمامی موارد مهم در یک فروش تلفنی را رعایت کرده‌اید، استفاده کنید. اینکه شما تماس تلفنی را خاتمه دهید و سپس به یاد آورید که سؤال مهمی را نپرسیده‌اید و یا محصولی دیگری را که آن را نیز باید معرفی می‌کرده اید، معرفی نکرده‌اید، حس ترسناکی را به شما منتقل می‌کند که استفاده از این چک لیست شاید بتواند در از بین بردن این حس به شما کمک کند. شما می‌توانید بر اساس چرخه فروشی که درگیر آن هستید این چک لیست را تغییر دهید.

رمز بهره‌وری بالای افراد موفق چیست؟

۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0 دیدگاه
رمز بهره‌وری بالای افراد موفق چیست؟

افراد موفق در هر گوشه از کره‌خاکی ویژگی‌های متفاوتی دارد و هریک در بستری که در آن قرار گرفته‌اند، توانسته‌اند با تیزهوشی و فرصت‌یابی به جایگاه قابل‌توجهی دست یابند. با وجود این تفاوت‌ها، بررسی روند کاری این افراد نشان می‌دهد که نکات و اقدامات مشترکی را می‌توان در همه آنها یافت. 
یکی از این ویژگی‌ها، بهره‌وری بالای افراد موفق است. در اینجا می‌خواهیم بررسی کنیم که رمز بهره‌وری بالای این افراد چیست؟

نکات ضروری برای آموزش فروش

۱۳۹۶/۰۳/۱۷
1 دیدگاه
نکات ضروری برای آموزش فروش

موفقیت یک تیم فروش، حاصل جمع موفقیت تک‌تک اعضای آن می‌باشد. یک نفر به تنهایی نمی‌تواند از پس همه کارها برآید. این مدیر فروش است که با مدیریت صحیح بهره‌وری تیم فروش را بالا برده و کارآیی اعضاء را در بالاترین حد ممکن حفظ می‌کند. مدیر فروشی که خوب مدیریت کردن را تمرین می‌کند حتی در شرایط سخت نیز می‌تواند از پس کارها برآید. وقتی که مدیر فروش اطلاعات، آموزش‌ها و انگیزه لازم برای تیم فروش را فراهم کند تیم فروش نیز به سمت فتح قله‌های موفقیت حرکت می‌کند. در اینجا شش نکته ضروری برای یک آموزش موفق به تیم فروش را بررسی می‌کنیم.