شهرآورد سرخابی ها

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0 دیدگاه
شهرآورد سرخابی ها

شهرآورد تهران یا شهرآورد سرخابی، نامِ داده شده به شهرآورد فوتبال بین دو باشگاه تهرانی پرسپولیس و استقلال  است. این بازی در تیر ۱۳۸۷ توسط مجله وردساکر به عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد. نشریه ورلد ساکر در گزارشی در شماره دسامبر ۲۰۱۵ خود، این شهرآورد را در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده است. 

ویژگی مشترک فروشندگان موفق

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0 دیدگاه
ویژگی مشترک فروشندگان موفق

فروشندگان موفق، فروشنده به دنیا می آیند. البته که همیشه اینطور نیست و این جمله نمیتواند چندان درست باشد. چرا که بی شک ظرفیتها و استعدادهایی وجود دارد که با آموزش و کسب تجربه شکوفا خواهند شد. در واقع شغل فروشندگی، شغلی استراتژیک است. عملکرد این شغل تاثیر شدید و معناداری بر عملکرد سازمان دارد. به همان میزان که یک فروشنده توانمند برای مشتری، ارزش و برای سازمان، ثروت تولید میکند، یک فروشنده ضعیف به راحتی ارزشها را تخریب و منابع تولید ثروت را نابود خواهد کرد. فروشنده ماهر و توانمند به افزایش مشتریان وفادار و سهم بازار میپردازد و فروشنده ضعیف، مشتری را به سوی رقبا هدایت میکند.

اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش دوم)

۱۳۹۵/۱۱/۲2
0 دیدگاه
اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش دوم)

۶. انجام ندادن تکالیف
همه ما گاهی راه میان‌بر را انتخاب کرده‌ایم. این میان‌بر میتواند به سادگی کپی کردن تکالیف‌ درسی  از روی دست دوست‌مان بوده باشد، و یا ورود بدن آمادگی به یک جلسه‌ی مهم. آدم‌های باهوش اما متوجه هستند که هرچند گاهی بخت یارشان است اما در پیش گرفتن چنین رویکردی آنها را از دستیابی به ظرفیت کامل خود بازمی‌دارد. آنها بی گدار به آب نمیزنند و درک میکنند که جایگزینی برای سخت کوشی وجود ندارد. آنها می‌دانند اگر تکالیف‌ خود را انجام ندهند هرگز چیزی یاد نمی‌گیرند و کار و کسبشان نیز به باد خواهد رفت.

اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش اول)

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0 دیدگاه
اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش اول)

آریانا هافینگتون یک بار گفته که، اشتباه بزرگ ترین معلم ما است. او می گوید: " باید قبول کنیم که همیشه تصمیم درست نمی گیریم و گاهی خرابکاری می کنیم، درک این موضوع که شکست نقطه مقابل موفقیت نیست، بخشی از مسیر موفقیت است ". هر کسی روی کره خاکی حداقل یکبار مرتکب اشتباهات شغلی شده است. اشتباه رخ می دهد، به ویژه زمانی که سعی دارید چیز جدیدی را امتحان کنید.
نکته اینجاست که با تکرار اشتباهات مشابه دچار حماقت نشویم و اشتباهات تازه خود را به یک تجربه ناب یادگیری تبدیل کنیم.اشتباه از هر کسی سر میزند و شاید بتوان گفت که آدمی نه جایزالخطا بلکه گاهی واجب الخطا است. اما با این تفاوت که همه از اشتباهات‌شان درس نمی‌گیرند. بعضی از ما یک خطای مشابه را بارها و بارها تکرار می‌کنیم و به این ترتیب هیچ پیشرفتی نمی‌کنیم و عجیب آنکه دلیل آن را هم نمیدانیم. 

خرید خوشایند، فروشنده موفق

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0 دیدگاه
خرید خوشایند، فروشنده موفق

نوا فلمینگ متخصص جهانی در حوزه وفادارسازی مشتریان و نویسنده کتاب حلقه وفاداری مشتری و کتاب پرفروش همیشه سبز: چگونه بذر مشتری مداری را در سازمان بکاریم، در این یادداشت از تجریه خوشایند خود در مواجهه با یک فروشنده ماهر مینویسد.
او مینویسد: خانه ما نیاز به کمی خرده کاری و بازسازی داشت. من با 10 پیمانکار صحبت کردم اما 9  تای آنها به معنای واقعی کلمه افتضاح بودند. ولی نفر آخری که توانستم با او به نتیجه برسم شخص فوق العاده ای بود. 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا این یک تجربه خرید عالی برای من بود:

مدل سه مرحله ای برای تصمیم گیری بهتر

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0 دیدگاه
مدل سه مرحله ای برای تصمیم گیری بهتر

شاید هیچ یک از حوزه های رهبری سازمان به اندازه رویکرد رهبران در تصمیم گیری نتواند نقاط ضعف مدیریت ارشد یک سازمان را عیان کند. برخی از مدیران با علم به این مهم و به منظور اجتناب از تصمیم گیریهای غلط، فرآیند اخذ تصمیم را به تعویق می اندازند. برخی دیگر از مدیران نیز با هدف گرفتن تصمیم های بدون نقص و دستیابی به وفاق روی تصمیمات اخذ شده زمان زیادی را صرف اندیشیدن پیرامون عواقب تصمیمات خود و به رای گذاشتن آن میکنند. بعضی نیز بدون آنکه بخواهند نظرات مشورتی سایرین را جویا شوند به اعمال تصمیمات خود بسنده میکنند. به عنوان یک الگوی رفتاری، این رویکردها همگی ممکن است سازمان را در حالتی از ایستایی و سکون قرار داده و پویایی سازمان را سلب کند.

هفت مشوق غیرنقدی برای انگیزش نیروهای فروش

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0 دیدگاه
هفت مشوق غیرنقدی برای انگیزش نیروهای فروش

جزو کدام دسته از مدیران هستید؟ گروه اول را مدیرانی تشکیل می‌دهند که نیروی انسانی را صرفا به‌عنوان ابزاری در جهت تولید و ارائه محصولات و خدمات در نظر گرفته و عموما تصمیمات خود را بدون توجه به پتانسیل و روحیه نیروی انسانی خود می‌گیرند. اما گروه دوم را مدیرانی تشکیل می‌دهند که سازمان را بدون نیروی انسانی، صرفا مجموعه‌ای از ساختمان و ماشین‌آلات دانسته و کارمندان را به‌عنوان عامل پویایی و موتور محرکه سازمان در نظر گرفته و در تصمیمات خود توجه بیشتری به سطح مهارت، تخصص و پتانسیل نیروی انسانی خود دارند.

سمینار مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان با حضور بیش از 200 تن از مدیران و فعالین بنگاه های اقتصادی برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0 دیدگاه
سمینار مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان با حضور بیش از 200 تن از مدیران و فعالین بنگاه های اقتصادی برگزار شد

هتل المپیک امروز یکشنبه مورخ 17 بهمن ماه با استقبال فوق العاده همراهان و با وجود برگزاری مسابقه فوتبال نفس گیر میان دو تیم پرسپولیس-تراکتور ، میزبان بالغ بر 200 تن از مدیران و فعالین بنگاه های اقتصادی و متخصصان بازاریابی و فروش در سمینار مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان از سلسله سمینارهای بازاریابی آموزشگاه بازارسازان بود.

18 نکته برای شبکه سازی و جذب مشتری بیشتر (بخش پایانی)

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0 دیدگاه
18 نکته برای شبکه سازی و جذب مشتری بیشتر (بخش پایانی)

10. توجهی مشابه به کسانی که با آنها برخورد میکنید داشته باشید
ممکن است افرادی که ملاقات میکنیم خود صاحب تجارت و یا مدیرعامل مجموعه ای نباشند اما ارتباطاتی اختصاصی و ویژه داشته باشند. شبکه سازی در مسیر پیشرفت و توسعه، مستلزم نیک رفتاری با افراد حاضر در شبکه است. برای آنکه تلاشهایتان به نتیجه برسد، اصل طلایی رفتار را در کلیه روابط شبکه ای خود لحاظ کنید و رفتاری مشابه و شایسته با اعضا داشته باشید.

18 نکته برای شبکه سازی و جذب مشتری بیشتر (بخش اول)

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0 دیدگاه
18 نکته برای شبکه سازی و جذب مشتری بیشتر (بخش اول)

اگر به دنبال تحول بنیادین در میزان فروش خودمان باشیم، میتوانیم از کمک دوستانمان بهره ببریم. در واقع هرچه ارتباطات و تماسهای بیشتری داشته باشیم میتوانیم کمک بیشتری هم دریافت کنیم. شبکه سازی اثربخش میتواند پای مشتریان بیشتری را به کار و کسبتان باز کند و به همین ترتیب فرصتهای بیشتر و اطلاعات سودمند و منابع بیشتری نیز نصیبتان میشود که همگی این عوامل در نهایت روی میزان فروش اثرگذار هستند. ۱۸ نکته ساده و کاربردی که در ادامه میخوانیم در راستای تحقق اهداف شبکه سازی هستند: