خرید؛ امروز و فردا

۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0 دیدگاه
خرید؛ امروز و فردا

در یک عصر برفی، خانم جوان 28 ساله ای، برای گذراندن تعطیلات خود در جزائر گرمسیری کارائیب نیازمند خرید پوشاک مناسب است. شاید تا پنج سال پیش، او ناچار بود مستقیم به بازار برود تا لباس مناسب خریداری کند. امروز اما، او در حالی که روی کاناپه خانه اش دراز کشیده از طریق ارتباط ویدیویی دورادور با دستیار شخصی (personal concierge) خود در فروشگاه Danella شروع به خرید می کند. Danella، همان فروشگاهی است که او ماه گذشته دو لباس از آن خریده بود.

ترندهای خرده فروشی در سال آینده

۱۳۹۷/۰۱/۱۶
1 دیدگاه
ترندهای خرده فروشی در سال آینده

اگر سال 2017 از دیدگاه برخی از متخصصین آخرالزمان صنعت خرده فروشی محسوب میشد، سال 2018 می تواند سال رنسانس خرده فروشی باشد چرا که نشانه ها امیدوار کننده است. خرده فروشان هوشمند، سربلند و موفق از سرد و گرم روزگار بیرون آمده اند و بسیاری از کسانی که از شرایط نابسامان اقتصاد جهانی جان سالم به در برده اند، تغییرات لازم را برای هماهنگی با نیازها و خواسته های مصرف کننده مدرن ایجاد کرده اند. در حالی که در سال 2018، نیز همچنان شاهد تعطیلی بعضی از خرده فروشیها خواهیم بود، اما بعید است که در آینده نزدیک فاجعه ای نظیر آنچه در سال 2017 به وجود آمد را ببینیم.

تازه های انتشارات بازاریابی: هرآنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید

۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0 دیدگاه
تازه های انتشارات بازاریابی: هرآنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید

به گفته‌ي آگاهان، بيش از 120 صنعت در مسير بازار خود از فرانچايز استفاده مي‌كنند. صنايعي نظير اتومبيل، آموزش، مواد غذايي، سلامت و تناسب اندام، خدمات منزل، خدمات و محصولات خرده‌فروشيها، مسافرت و گردشگري از جمله‌ي اين صنايع هستند.‌

نوروز مبارک

۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0 دیدگاه
نوروز مبارک

ای تغییر دهنده دلها و دیده‏ ها * ای مدبر شب و روز * ای گرداننده سال و حالت ها * بگردان حال ما را به نیکوترین حال

بازاریاب بازارساز شماره 46 منتشر شد

۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0 دیدگاه
بازاریاب بازارساز شماره 46 منتشر شد

چکیده شماره 46
یادداشت مدیر مسئول
سال نو مبارک
پرویز درگی
سرمقاله
کاربرد فضای مجازی در بازاریابی و فروش
دکتر مریم شهابی (مشاور کاروکسب)
بازاریابی و زندگی
گفت و گوی اختصاصی با نرگس محمدی

کتاب مصرف کننده غیرقابل کنترل منتشر شد

۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0 دیدگاه
کتاب مصرف کننده غیرقابل کنترل منتشر شد

"مصرف‌كننده" واژه‌ي بسيار پيچيده‌اي است كه بايد در صدر تمام كتابهاي "بازاريابي" قرار گيرد؛ زيرا مطالعات متعدد متمركز بر اين مفهوم از دهه 1950 ميلادي تا كنون، هنوز درك دقيق و كاملي از آن يا تصوير روشن و يكپارچه‌اي را پديدار نساخته است. اقتصاددان‌ها، جامعه‌شناسان، روانشناسان اجتماعي، منتقدان فرهنگي، پسامدرن‌گرايان، محافظه‌كاران، تبليغ‌كنندگان، روزنامه‌نگاران، نشانه‌شناسان فرهنگ عامه، تاريخ‌نويسان، طرفداران محيط‌زيست، بازاريابان و فروشندگان هر يك از منظر خويش به اين واژه يعني "مصرف‌كننده" پرداخته‌اند و تصوير خاصي از آن مطرح كرده‌اند.