GPS فروش

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0 دیدگاه
GPS فروش

روزی را تصور کنید که به ناگهان وارد فضایی ناشناخته میشوید و به شما گفته میشود که باید تیمی از افراد را بسوی مقصدی از پیش تعیین شده رهبری کنید.نه نقشه راهی و نه هیچ دستورالعمل دیگری در کار نیست. مسائل پیش رویتان پیچیده اند و در طول مسیر باید از سد موانع و تقاضاهای بسیاری با موفقیت عبور کنید.
نیروهای فروشی که به تازگی به مدیریت فروش ارتقا پیدا کرده اند کم و بیش با چنین شرایطی روبرو خواهند شد. در اغلب موارد نیز فروشندگان دارای عملکرد بالا بدون هرگونه اموزشی وارد جایگاه مدیریتی میشوند. آنها موظف به سودآور کردن سازمان فروش میشوند بی انکه راهنمایی در این خصوص دریافت کنند. وانگهی علاوه بر سوداور کردن سازمان فروش باید الزامات دیگری نظیر برگزاری جلسات، ایجاد گزارش و برخی دیگر از مسائل را نیز محقق کنند. جای تعجب ندارد که بسیاری از مدیران تازه کار فروش به سرعت دچار افت عملکرد و فرسایش میشوند.

با مشتریان نگرانمان چطور تا کنیم؟ 5 توصیه از یک سوپراستار فروش

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
1 دیدگاه
با مشتریان نگرانمان چطور تا کنیم؟ 5 توصیه از یک سوپراستار فروش

گرهارد شوارتنر نویسنده این مقاله از جمله افراد اثرگذار در حوزه آموزش مباحث مرتبط با فروش محسوب میشود که انتشارات بازاریابی نیز فیلم های اموزشی زیرنویس شده متعددی را از ایشان به بازار عرضه کرده که میتوانید از طریق فروشگاه انتشارات بازاریابی و شماره تلفنهای 71 و 66408251 تهیه کنید. در ادامه توصیه هایی از ایشان درخصوص چگونگی برخورد با مشتریان نگران را مرور میکنیم.
"اخیرا گفت و گویی با یکی از فروشندگان محترم داشتم که از من میخواست تا توصیه ای درخصوص نحوه رفتار با مشتریان دلواپس به او ارائه کنم. بهتر دیدم پاسخ به او را با همه در میان بگذارم:"

10 گفتار الهام بخش در حوزه رهبری کار و کسب

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0 دیدگاه
10 گفتار الهام بخش در حوزه رهبری کار و کسب

رهبری هنر متقاعد کردن و حکمرانی بر دلها است. چه کسی هست که دوست نداشته باشد به رهبری الهام بخش تبدیل شود که توانایی ایجاد تاثیرات بزرگ بر تیم خود، سازمان و بلکه جامعه در مقیاس بزرگ تر دارد.
نقطه شروع مطلوب شاید بررسی خصوصیات و الگوهای رفتاری رهبران استثنایی باشد. کتاب ۱۰ قانون طلایی رهبری اثری است که به زیبایی آناتومی رهبران اثرگذار جهانی را تحلیل میکند.

۱۰۰ ایده ی برتر بازاریابی منتشر شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0 دیدگاه
۱۰۰ ایده ی برتر بازاریابی منتشر شد

کتاب جدید انتشارات بازاریابی کار مشترک استاد و دوست عزیزم دکتر وظیفه دوست و اینجانب امروز پانزدهم دی ماه منتشر شد. در ادامه پیشگفتاری که برای این کتاب نوشته ایم میخوانید.

پيشگفتار

"صد ايده‌ي برتر بازاريابي"، كتابي خاص است؛ هر يك از ايده‌ها در كمترين كلمات ‌‌تشريح ‌‌‌شده‌اند.‌‌ حتي ‌‌اگر ‌‌نخواهيد‌‌ كل كتاب را يكجا بخوانيد،‌‌‌ مي‌توانيد‌‌‌ هر يك از ايده‌ها را از روي فهرست انتخاب كرده و در زمان 2 تا 3 دقيقه‌اي مطالعه كنيد.

نامشتری عزیز شما اخراجید!

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0 دیدگاه
نامشتری عزیز شما اخراجید!

جذب مشتریان جدید کار دشواری است و دشوارتر از آن خلاص شدن از دست نامشتریانی است که  پیش از این برای بدست آوردنشان سخت تلاش کرده اید. اما گاهی نیاز است از دست بعضی از آنها خلاص شوید. بنابراین باید کمی در جمله کلیشه ای همیشه حق با مشتری است تجدیدنظر کنیم. داشتن فرهنگ مشتری‌محور ضروری است. با این حال، همیشه حق با مشتری نیست.

توصیه ای که باید در طراحی تبلیغات خود رعایت کنید

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0 دیدگاه
توصیه ای که باید در طراحی تبلیغات خود رعایت کنید

آگهی تجاری شما، به همان میزان که باید بتواند از طریق جذابیت، آگاهی بخشی و مرتبط بودن توجه مخاطب را جلب کند، شکلی از پرزنتیشن فروش  نیز محسوب میشود. به بیان دیگر این آگهی باید در نهایت به فروش منتج شود. آگهی ها نه برای یک شخص بلکه برای مجموعه ای از بازار هدف با روحیات روانشناسانه متفاوت ساخته میشوند، آن هم به این امید که هر یک از مخاطبان در آن سهیم شده و واکنش سوداوری نسبت به آن بروز دهد. در واقع فروش زمانی حاصل میشود که مخاطب یک آگهی تبلیغاتی با انجام تماس، ملاقات، سر زدن به وبسایت، ارسال پیغام، فکس، درخواست اطلاعات بیشتر، رای دادن، اهدای کمک، و یا حضور در یک سخنرانی رایگان، ... به آن واکنش نشان دهد.
بنابراین چگونه به آنها انگیزه بدهیم؟ روانشناسان ثابت کرده اند که ترس از فقدان انگیزاننده بهتری به نسبت چشم انداز کسب منفعت است.

سرباز شورشی بازاریابی سرشار از ایده هاست

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0 دیدگاه
سرباز شورشی بازاریابی سرشار از ایده هاست

چنانچه می‌کوشید، آینده‌ای را ترسیم کنید که در آن احساس امنیت و آسایش کنید، به اختیار خود آینده‌ای را نادیده خواهید گرفت که به احتمال زیاد رخ خواهد داد». *ست گودین


ست گودین را با عنوان سرباز شورشی، خیره‌سر و در عین حال بسیار باهوش در عرصه بازاریابی میشناسیم. عناوین و القابی که بارها در نشریه توسعه مهندسی بازار به آن پرداخته شده است.
ست‌گودین همراه با نظرات خود ما را به چالش می‌کشد و از ما می‌خواهد تا فراتر از قاعده‌های معمول وچارچوبها فکر کنیم. او از ما انتظار دارد که ذوق و هنر به خرج دهیم و گوش بازار را با هیاهیوی خود پر کنیم. او «بزرگ‌ترین بازاریاب آمریکا» به انتخاب امریکن وی، یکی از 25 ستاره اینترنتی به انتخاب فوربس، سخنرانی برجسته، استادی توانمند، بازیگری همه‌فن حریف و نویسنده‌ای شیوا‌سخن است که بیش از 14 کتاب نوشته و در همه آنها صحبت از تغییر و ضرورت عجیب و غریب بودن می‌کند.
ست گودین، سرشار از ایده‌ها و افکار الهام بخش ناب است که می‌کوشیم گوشه‌ای از اندیشه‌های او را تبیین کنیم.

5 درس از 5 کتاب برتر سال 2016

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0 دیدگاه
5 درس از 5 کتاب برتر سال 2016

سال 2017 در آستانه تحویل قرار دارد. اقتصاد جهانی و به تبع آن فضای کار و کسب طی این سال دستخوش فراز و فرودهای فراوانی شد و البته کتابهای مفیدی نیز در حوزه تجارت به بازار معرفی شد که در ادامه 5 مورد از برترین کتابهای سال 2016 و مهم ترین نکات آن بررسی میشود:
1.    حکایت یک روزنامه فروش: 11 اصل موفقیت (A Paperboy's Fable: The 11 Principles of Success)
نوشته دیپ پاتل
خرد و دانش ژرف میتواند از منابع غیرمنتظره ای سرچشمه بگیرد.ممکن است خردمندی پسرکی 17 ساله نادیده گرفته شود، اما داستان خودنوشت او در این کتاب که ماجرای  تعالی یک جوان دبیرستانی و تبدیل شدن او به یک کارآفرین سریالی را نقل میکند، بسیار خواندنی و غیرقابل چشم پوشی است.

6 توصیه ساده علمی برای یک بازاریابی موثر تلفنی

۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0 دیدگاه
6 توصیه ساده علمی برای یک بازاریابی موثر تلفنی

طبق تحقیقات بعمل آمده ، با رقابتی‌تر شدن کار و کسبها ، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر می‌شود در این فضا از بین شیوه‌های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات ،‌روابط عمومی ، فروش شخصی ، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم ، شیوه‌های ارتباط دو طرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود ، و علت آن هم تعامل دو طرفه‌ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می‌گیرد. در این ارتباط ، علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتری تلاش می‌کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه سوق دهد ، فرصتی فراهم می‌شود تا صدای مشتری را نیز بشنود که نتایج آن برای رقبا و گسترش کار و کسب حائز اهمیت است به طوری که بنگاه می‌تواند مشتری را بشناسد و نیاز او را بداند و در راستای کسب رضایت مشتری با نگرش برد دو جانبه حرکت کند. یکی از راههای بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی است که در این خصوص کتابی به قلم اینجانب به نام بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران منتشر و قابل تهیه است (لینک خرید: http://marketingshop.ir/index.php?route=product/product&product_id=17)

10 قانون ابدی قیمت گذاری

۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0 دیدگاه
10 قانون ابدی قیمت گذاری

پیش تر از طریق همین وبسایت، سلسله یادداشت هایی در خصوص مبحث قیمت گذاری تقدیم همراهان عزیز شد. چرا که شاید هیچ مبحثی به اندازه قیمت گذاری در بازاریابی اهمیت نداشته باشد.
با این حال بیشتر صاحبان مشاغل (و بازاریابان تازه کار) اغلب چنین فرض می کنند که مشتری همیشه به دنبال بهترین ارزش یا قیمت بوده و براساس بهترین قیمت ممکن تصمیم گیری می کند. هیچ کدام از این فرضیات درست نیستند. چرا که مشتریان عمیقاً غیر منطقی عمل می کنند و به جای تفکر منطقی، احساسی تصمیم گیری می کنند. خوشبختانه، مطالعات بسیاری نشان می دهند که این واکنش های هیجای تا حد زیادی قابل پیش بینی اند.