ماهنامه بازاریاب بازارساز شماره 42 منتشر شد.

ماهنامه بازاریاب بازارساز شماره 42 منتشر شد.

ماهنامه بازاریاب بازارساز شماره 42 منتشر شد. در زیر چکیده این شماره را با هم مرور می کنیم. همیچنین همراهان محترم می توانند ماهنامه را از طریق تماس با فروشگاه انتشارات بازاریابی به شماره 02166408251 و 02166408271 و یا مراجعه به وب سایت www.marketingshop.ir تهیه نمایند.  
یادداشت مدیر مسئول
با شما قدم چهل و دوم را نیز برمی داریم
پرویز درگی
سرمقاله
مشتریانمان ما را اولین بار کجا ملاقات می کنند؟
دکتر سحر گلکاری حق- عضو تیم بازاریابی و تبلیغات گروه شرکت های شاتل
سرخط خبرها
اخبار بازاریابی و فروش
فروش سریع بلیت‌های جام جهانی ۲۰۱۸
جدیدترین فرصت های شغلی بازاریابی در اتاق بازاریابی ایران
فروش روز مجردها در چین رکوردهای جهانی را شکست
ورود صنایع دستی به سبد کالای خانوار از طریق فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای
لئوناردو همه رکوردها را شکست
کتاب‌فروشی به صرفه است؟
فروش خودروها در جهان از ۲۰۴۰ افت می‌کند
پیراهن امضا شده کوتینیو به نفع زلزله‌‌زدگان کرمانشاه
تیم فروش
سه نکته پیرامون رابطه ویزیتور و موزع
یکی از ارتباطات مهمی که در یک تیم فروش شکل می‌گیرد، ارتباط بین ویزیتور و موزع است. این ارتباط از آنجایی داری اهمیت است که هر دو طرف درگیر در آن با یک فرد واحد به نام مشتری سروکار دارند. اگر مشتری رفتارهای متناقضی را از ویزیتور و موزع ببیند، تصویر شرکت در نگاه او کاملاً بهم خواهد ریخت...
آموزش فروش
فروش را می توان آموخت به راحتی
از دیرباز این بحث مطرح بوده که آیا فروش یک مهارت واقعی است یا اینکه می‌توان از طریق آموزش دیدن آن را فرا گرفت؟ هر کدام از این نظرات، طرفداران و مخالفان خود را دارد اما آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است این است که فروش را نمی‌توان تنها به استعداد یک فرد محدود کرد. بسیاری از فروشندگان بوده‌اند که مهارت‌های ارتباطی بالایی داشته‌اند اما خیلی زود از حوزه فروش کنار رفته‌اند. چون نتوانسته‌اند به موفقیت قابل توجهی دست یابند. در مقابل افرادی نیز بوده‌اند که از طریق آموزش توانسته‌اند پله به پله رشد کنند و به درجات بالا برسند....
فروش مدرن
به روز رسانی فریند فروش؛ یک ضرورت
یکی از بخش‌های مهم در یک شرکت پخش یا سازمان فروش، بخش فناوری اطلاعات است. امروزه فناوری اطلاعات یا همان IT یک بازوی مهم و تأثیرگذار در موفقیت فروشندگان است. گزارش‌هایی که در این بخش در اختیار واحد فروش قرار می‌گیرد می‌تواند در تعیین استراتژی‌ها و اهداف، راهگشا باشد. برعکس این موضوع نیز صادق است. اگر چنین بخشی در شرکت وجود نداشته باشد و یا از کارآیی لازم برخوردار نباشد، فروشندگان یکی از مهم‌ترین ابزار خود یعنی اطلاعات را از دست می‌دهند....
شکست و پیروزی
فروشندگانی که تا کنون شکست نخورده اند، نخوانند
همه ما شنیده‌ایم که شکست لازمه پیروزی است. بارها خوانده و شنیده‌ایم که حتی بازیکنان بزرگی همچون لیونل مسی و کریستین رونالدو در هر بازی تعداد زیادی شوت روانه دروازه حریف می‌کنند و فقط تعداد کمی از آنها تبدیل به گل می‌شود. اینکه از هر شکست باید پلی برای رسیدن به موفقیت ساخت، عبارتی است که حداقل چندین بار در طول عمر خود با آن مواجه شده‌ایم. با وجود این، چرا پس از یک شکست، قافیه را می‌بازیم و ناامید می‌شویم؟ چرا از شکستی که متحمل شده‌ایم درسی برای موفقیت‌های بعدی نمی‌گیریم؟ شاید یکی از دلایل این امر...
فروش تلفنی
چهراصل مهم در فروش تلفنی
امروزه کانال‌های فروش نسبت به گذشته دچار تحولات جدی شده است و راه‌های ارتباط با مشتری گسترش خیره‌کننده‌ای یافته‌اند. امروزه شما می‌توانید با استفاده از شماره همراه مشتری به پروفایل او دست پیدا کنید و به سهولت برای وی پیام بفرستید. همچنین می‌توانید با رفتن به صفحه اینستاگرام وی درباره علایق و شیوه فکری او اطلاعات مفیدی را به دست آورید. بنابراین ارتباط با مشتری از گذشته بسیار آسان‌تر شده است....
مشتری مداری
اگر نمی خواهید مشتری بعدی را از دست بدهید
اگر سراغ فروشندگانی که اکنون تبدیل به سرپرست یا مدیر فروش شده‌اند، بروید و از آنها بخواهید یکی از خاطرات ناخوشایند و تلخ خود را برای شما تعریف کنند، در اکثر موارد، خاطره آنها مربوط به از دست دادن یک مشتری مهم و بزرگ می‌شود. از دست دادن چنین مشتریانی بسیار دردناک است و به همین دلیل باید به دنبال راه‌های جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی باشیم. بنابراین اگر خود را در موقعیتی یافتید که مجبور بودید یک فروش مهم را از خطر نابودی نجات دهید، این اقدامات را برای بستن قرارداد صورت دهید:...
مسیر پیش رو
برای شما که تازه فروشنده شده اید
آیا به تازگی وارد حرفه فروش شده‌اید؟ آیا از حرفه دیگری به فروش گام گذاشته‌اید یا بلافاصله پس از تحصیلات دانشگاهی تصمیم گرفته‌اید، فروشنده شوید؟ در هرحال باید بدانید که وارد حوزه‌ای بسیار پویا شده‌اید که می‌تواند آینده شغلی‌تان را تضمین کند. در عین حال، فروشندگی همواره با چالش‌هایی مواجه است که اگر در ابتدا خودتان را برای آنها آماده نکنید، دچار ناامیدی و بی‌انگیزگی خواهید شد. در اینجا می‌خواهیم پیشنهاداتی را برای شما داشته باشیم که در مسیر موفقیت در فروش به شما کمک خواهند کرد....
مذاکره
مذاکره با طعم روانشناسی
مذاکرات فروش همیشه با استرس و فشار زیادی به ویژه برای طرف فروشنده همراه هستند. در این مذاکرات به دلیل آنکه قرار است مبلغی پول جابجا شود، حساسیت کار بالا می‌رود. به همین دلیل کارشناسان و متخصصان از دیرباز به دنبال راه‌هایی برای آسان‌تر کردن این گفت‌و‌گوها بوده‌اند. یکی از علومی که در این راه به فروشنده‌ها کمک فراوانی می‌کند، علم روانشناسی است. استفاده از آموزه‌های روانشناسی می‌تواند تسلط و اعتماد به نفس فروشنده را در جریان مذاکره بالا ببرد. در اینجا قصد داریم شما را با تعدادی از تکنیک‌های آسان ولی تأثیرگذار آشنا سازیم که به کار بستن آنها به شما کمک می‌کند بتوانید مذاکرات موفقی را با مشتریان خود داشته باشید...
انگیزه بخشی
سؤالاتی برای انگیزه بخشی به فروشندگان
فروشندگان خوب حداقل یک ویژگی مشترک دارند: میل به پیروزی. وظیفه سرپرست یا مدیر فروش این است که بتواند این میل را در مسیری قرار دهد که منجر به رفتاری گردد که در نهایت باعث بالا رفتن تاثیرگذاری تیم فروش و رشد همراه با سود سازمان شود. تبدیل میل به پیروزی به ارتقا عملکرد، به هنرمندی بسیار بالایی نیاز دارد. در این راستا به سرپرستان فروش پیشنهاد می‌شود که سوالات زیر را حتما از خود بپرسند و به دنبال پاسخ‌های مناسب برای آنها باشند. هرچقدر پاسخ شما به این سؤالات دقیق‌تر و واقعی‌تر باشد، بهتر می‌توانید منجر به بالا رفتن انگیزه نیروهای خود شوید:...
پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد
در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود
راه حل
راهکارهای شناختی در فروش
هر پیشرفتی که در علم موجود پدید آمده ناشی از تلاش بشر در راستای کشف ناشناحته‌‌ها بوده است. در دنیای کاروکسب نیز این موضوع بسیار واقعیت دارد چرا که با شناخت هر چه بیشتر جوانب کار و اینکه چطور می‌‌توان این جوانب را مدیریت کرد، قدم‌‌های محکم‌‌تر و مطمئن‌‌تری را می‌‌توان برداشت. در این مجال سعی در بررسی و شناخت موضوعات مربوط به فروش را داریم...
روانشناسی فروش
مسئله خوانش ذهن مشتری
با وجود اینکه توسعه فناوری‌‌های ارتباطی و به دنبال آن افزایش مصرف شبکه‌‌های اجتماعی، نقش موثری در کاهش ارتباطات تجاری مستقیم در ابعاد فردی، میان فردی و گروهی داشته است، اما همچنان در عصر دیجیتال، تحلیل رفتار مشتری یا خوانش ذهن بازار مسئله‌‌ای است که موفقیت شرکت‌‌ها در عرصه بازاریابی و آنگاه فروش را تضمین می‌‌کند.....
خاطره بازی
فروش را با طعم خاطره بیاموزیم
خاطرات بخشي جداييناپذير از زندگي همه ما هستند. هيچکس را نميتوان يافت که با شنيدن خاطره خوشايند لبخند بر لبش نيايد و يا خداي نکرده با مرور خاطرهاي تلخ، ناراحت شود. خاطرات و داستانها آنقدر جذاب هستند که در سالهاي اخير شاخهاي به نام بازاريابي داستانمحور ظهور کرده که به بازاريابان و فروشندگان پيشنهاد ميدهد مطلب خود را در قالب يک داستان يا خاطره براي مشتري بيان کنند زيرا ما چيزهايي را که در قالب نکته و آموزش ميشنويم بعد از مدتي فراموش ميکنيم اما خاطرات و داستانها براي هميشه در ذهن ما ماندگار ميشوند. درست به همين دليل است که...
بازاریابی دارویی
فروش دارو؛ طرح های ترویجی(قسمت ششم)
در اینجا شما را با چند تکنیک مهم در ارائه بهینه طرح آشنا می‌‌سازیم:...
عبور از کلیشه ها
قوانین فروش که باید از دستشان خلاص شد؛ هرچه زودتر
شاید یکی از ویژگی‌های مشترک افراد موفق این باشد که قوانین کلیشه‌ای و دست و پاگیر را از سر راه خود برمی‌دارند. افراد موفقی همچون استیو جابز و بیل گیتس با پیروی کردن از قوانین به موفقیت دست نیافتند. آنها روند جاری کارها را به چالش کشیدند، مرزهای محدودکننده را به دست فراموشی سپردند و ثابت کردند هیچ چیز غیرممکن است. اگر شما فروشنده‌ای هستید که در بهترین حالت می‌توان شما را فروشنده‌ای متوسط دانست، قوانین فروش را که در ادامه می‌آیند هرچه زودتر زیرپا بگذارید...
فروش آنلاین
روانشناسی به کمک فروش آنلاین می آید
زمانی که صحبت از مراودات تجاری به میان می‌آید، مطالعات نشان می‌دهد که 90 درصد از تمام تصمیمات خرید به صورت ناخودآگاه گرفته می‌شوند. ذهن انسان به شکلی کار می‌کند که هنوز هم بخش زیادی از آن برای بشر ناشناخته است. تصمیماتی که ما اتخاذ می‌کنیم همیشه پایه و اساس منطقی ندارند. نتایج به دست آمده از تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که محرک اصلی در خرید، فقط داده نیست بلکه پاسخ عاطفی است که شما در مشتری ایجاد می‌کنید. به همین دلیل روانشناسان معتقدند یافته‌های این شاخه علمی می‌تواند به فروش در دنیای مجازی کمک‌های شایانی کند...
سخن بزرگان
بزرگان برای فروشندگان چه توصیه هایی دارند؟
خواندن جملات و نقل قول‌‌های بزرگان می‌‌تواند یکی از منابع ارزشمند یادگیری باشد. این افراد معمولاً سخنانی را به زبان می‌‌آورند یا می‌‌نویسند که حاصل اندیشه و سال‌‌ها مطالعه آنان است. ما به عنوان فروشنده نیز می‌‌توانیم از خواندن این جملات به نفع پیشرفت خود بهره ببریم و آنها را در کارمان پیاده سازیم. در ادامه بررسی تعدادی از جملات بزرگان حوزه‌‌های مختلف می‌‌کنیم و توضیح می‌‌دهیم که این توصیه‌‌ها چه مصادیقی در حوزه بازاریابی و فروش دارند....
کتابخانه
معرفی کتاب
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش

send_telegram


نام :
تصویر امنیتی :
متن :