وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

درسهایی که باید از یک فروشنده دوره‌گرد هندی بگیریم (به همراه نسخه صوتی) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

درسهایی که باید از یک فروشنده دوره‌گرد هندی بگیریم (به همراه نسخه صوتی)

تد(ted)، رویدادی جهانی و سازمانی غیرانتفاعی است که فعالیت‌های آن معطوف به اشتراک‌گذاری ایده های ارزشمند برای شهروندان جهانی می‌باشد. تد سرشار از ایده‌هایی است که ارزش انتشار دارند و شعار این سازمان نیز همین است:" ایده‌های که ارزش انتشار دارند."
شالوده‌ی تد حدود 30 سال پیش و در یک کنفرانس چهار روزه در آمریکا پی‌ریزی شد. بنیاد جهانی TED به عنوان مرجع نخبگان، تا به امروز رویداد‌های بسیاری را در گوشاگوش جهان برگزار کرده است و تلاش بسیاری را در راستای تسهیم دانش، نوآوری ، ارتقای سرمایه‌های فکری و حفظ روحیه خلاقیت و خودباوری و به اشتراک‌گذاری تجارب جهانی صورت داده است. فرقی نمی‌کند یک مدیرعامل کارکشته و مجرب باشید و یا یک فروشنده دوره‌گرد، تنها کافی است حرفی متفاوت داشته باشید که ارزش پراکندن و اشتراک با دیگران را داشته باشد.
دو سال قبل بود که تد میزبان یک فروشنده دوره گرد هندی بود. راوی کومار همچون میلیون‌ها نفر از هموطنان هندی تبار خود به شغل خیابانگردی و دستفروشی اشتغال دارد. 8 ساله بود که راهی خیابان‌های شلوغ بمبئی شد تا بادبزن‌های دستی که مادربزرگش ازپر طاووس می‌ساخت را به توریست‌ها بفروشد. آن موقع حتی یک کلمه زبان انگلیسی نمی‌دانست، اما راوی در همان سن کوچک دریافت که برای برقراری ارتباط بهینه با توریست‌ها باید به زبان خود آنها با ایشان گفت وگو کند. بنابراین عزم خود را جزم کرد تا زبان بیاموزد. او تعامل خود با گردشگران را بالا برد  و هرروز چیز جدیدی از آنها می‌آموخت . او ظرف چند سال و تنها با مشاهده دقیق توانست زبان بیاموزد و مهارتهای تعامل و مذاکره خود را تقویت کند و جالب آنکه راوی نه فقط یک زبان بلکه چند زبان یاد گرفت. در سال 2007 یک توریست از او خواست تا ماجرای زندگی مشقت‌‌بار خویش را در مقابل دوربین و ظرف دو دقیقه بیان کند و راجع به زبان‌هایی که می‌داند نیز صحبت کند...

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با فروش" بخوانید.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.