وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه بفروشیم: 8 کتابی که هر فروشنده‌ای باید بخواند 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه بفروشیم: 8 کتابی که هر فروشنده‌ای باید بخواند

1.    تولد یک فروشنده
" تولد یک فروشنده: دگرگونی فروش در آمریکا" نوشته والتر فریدمن
تاریخ جذابی از یک حرفه سرشار از دگرگونی و مملو از شخصیتهای رنگارنگ.
فریدمن ریشه‌های شکل‌گیری نیروهای فروش سازمان‌یافته و مدرن را نقل می‌کند که داستانی آمریکایی است که نشان‌دهنده اوایل قرن بیستم می‌باشد که شرکتها نیاز به فروش بیشتر ماشین‌آلات کسب‌وکار، اتومبیل و لوازم آنها داشتند.


2.    فروش استراتژیک جدید
" فروش استراتژیک جدید" نوشته رابرت میلر و استفن هیمن
این کتاب اولین بار در سال 1985 منتشر شد، این کتاب کلاسیک و حجیم چگونگی انجام فروشهای بزرگ و چالشی را که نیاز به آماده سازی و استراتژی دارد را توضیح می‌دهد. میلر و هیمن بروی فروش بدون فریب طرف مقابل و دستیابی به توافقی که برای هر دو طرف سودمند باشد تمرکز می‌کنند.


3.    ارائه برای پیروزی
" ارائه برای پیروزی" نوشته جری وایزمن
تصور کنید پس از گرفتن تعداد بیشماری تماس و فرستادن ایمیل، در نهایت موفق به تنظیم جلسه‌ای شده‌اید و اکنون باید به ارائه کار خود بپردازید. جری وایزمن توضیح می‌دهد که چگونه داستان خود را آغاز و ارائه کنید تا با یک پاورپوینت خسته‌کننده این فرصت را از دست ندهید.


4.    گرفتن بله: مذاکره و دست یافتن به توافق بدون تسلیم شدن
" گرفتن بله: مذاکره و دستیابی به توافق بدون تسلیم شدن" نوشته راجر فیشر و ویلیام اوری
برای اینکه یک مذاکره‌کننده خوب باشید باید در عین سرسختی، انعطاف‌پذیر نیز باشید. فیشر و اوری استدلال می‌کنند که ماهیت مذاکره اصولی " اقناع بر اساس واقعیتهای عینی" می‌باشد، به عنوان مثال " اجازه دهید به شما بگویم با کدام قسمت استدلال شما مشکل دارم" و یا " اگر من درمورد این موضوع اشتباه می‌کنم مرا تصحیح کنید..."


5.    مشتریانتان را در آغوش بگیرید
" مشتریانتان را در آغوش بگیرید" نوشته جک میچل
وارن بافت در مورد این کتاب می‌گوید: " این کتاب یک گوهر است ای کاش همه از اندرزهای آن پیروی کنند... ما جهان را از آن خود خواهیم کرد."
جک میچل، مدیر عامل شرکت خرده‌فروش لباس در کانکتیکات به نام میچلز/ ریچاردز در این کتاب در مورد عادات او ویژگیهای خوب فروش رودررو صحبت می‌کند. برای شروع، او هر روز یک لیست از خریدارانی را  که بیشتر از 2 هزار دلار خرید کرده‌اند را تهیه می‌کند و به آنها نامه‌های شخصی می‌نویسد.


6.    نفوذ: روانشناسی اقناع
" نفوذ: روانشناسی اقناع" نوشته رابرت چیآلدینی
این کتاب معمولا در کتاب فروشیها در بخش روانشناسی قرار می‌گیرد و نه در بخشهای کسب‌وکار یا خرید‌و فروش، اما مطالب این کتاب  برای هرکسی که به دنبال تغییر و تاثیرگذاری بر ذهن افراد است ارزشمند می‌باشد.


7.    فروش به کمپانیهای بزرگ
" فروش به کمپانیهای بزرگ" نوشته جیل کنرات
زمینه‌سازی برای یک قرارداد بزرگ نیاز به رویکرد متفاوتی دارد. جیل کنرات چگونگی تقسیم یک شرکت بزرگ را به تکه‌های کوچکتر از مراحل اولیه توضیح می‌دهد، برای مثال چگونه برای شروع به سراغ دفاتر محلی یک شرکت بزرگ برویم تا ساختار کلی آن را درک کنیم.


8.    چگونه دوستان بسیاری بیابیم و بر افراد تاثیر بگذاریم
" چگونه دوستان بسیاری بیابیم و بر افراد تاثیر بگذاریم" نوشته دیل کارنگی
کارنگی سابقا یک فروشنده گوشت و فرآورده‌هاي پروتييني برای شرکت آرمور بود. او این داستان کلاسیک را در دوران رکود بزرگ برای کسانی که در جستجوی بهبود و ارتقاء خود بودند نوشت. ایده بزرگ کارنگی این است که با تغییر اعمال خود می‌توانید واکنشهای دیگران را تغییر دهید. این کتاب پس از هفتاد و دو سال همچنان در حال چاپ است. مهم نیست چه چیزی را می‌خواهید بفروشید اما اگر مردم دوست ندارند که با شما دوست باشند و پذیرای شما نیستند چیزی را که می‌فروشید نخواهند خرید.

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.