پنجاهمین شماره ماهنامه بازاریاب بازارساز با مطالب کاربردی بازار ایران منتشر شد
یادداشت مدیر مسئول
پرویز درگی
سرمقاله
بیمه های زندگی؛ نیاز یا ضرورت؟
سحر عظیمی
بازاریابی و زندگی
گفت و گوي اختصاصي با عليرضا اصفهانی، مدير و مؤسس مجموعه حس خوب زندگي
مدل شناسی
مدل های اساسی سوال در بازاریابی و فروش به سبک حرفه ای ها
در ادامه مقالات مربوط به بررسی مدلهای اساسی و چهارگانه سؤال در بازاریابی و فروش به سبک حرفهایها که در شماره 49 ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد، به سؤالات حرفهای نوع سوم خواهیم پرداخت که میتواند فروش و بازاریابی شما را بسیار وسعت ببخشد......
تجربه
شش دلیل شکست در حین فرایند فروش
دلایل زیادی برای عدم موفقیت فروشندگان در فروش کالا یا خدمات وجود دارد. محققان و مدرسان فروش همیشه و همه جا در کتابها و کارگاههای مختلف دلایل شکست در فروش را با ذکر جزئیات برشمردهاند و عوامل متنوعی را در عدم موفقیت فروشندگان مؤثر دانستهاند. در این مقاله به مواردی اشاره میشود که اجرای این موارد در حین فرآیند فروش منجر به عدم موفقیت میشود و در صورت دوری از آنها هر فروشندهای میتواند به بهترین و برترین فروشها دست یابد.......
میزگرد
چالش های موجود در صنعت بیمه با محوریت بیمه عمر عمر
اینفوگرافی
الف تا ی برندسازی شخصی
کلاس بازاریابی
درسهای بازاریابی و فروش از اپل
اپل به عنوان یکی از قدرتمندترین و با ارزشترین شرکتهای جهان دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که هر جنبه از این ویژگیها میتوانند درسهای مهمی برای سازمانهای فعال در حوزه کاروکسب داشته باشند. در این نوشتار، چهار درس مهم که سازمانهای نوآور میتوانند از این شرکت بیاموزند را با هم مرور میکنیم......
فروش
فروش موفق، مشاور فروش موفق
مدتی پیش در استخدام فروشنده، این سؤال برای واحد منابعانسانی پیش آمد که چه ویژگیهای شخصیتی و مهارتی وجود دارد که یک فروشنده را از دیگری متمایز و موفقتر میکند. به این منظور جستجو در خصوص ویژگیهای فروشنده موفق را در منابع خارجی و ایرانی آغاز کردم.....
گفت و گو
از فروشندگی تا مدیریت فروش
من داوود عبادی هستم و در سال 1345 در تهران به دنیا آمدهام. تحصیلاتم را تا دیپلم در چند مدرسه در تهران پشت سر گذاشتم و در سال 1365 در رشته تحصیلی ریاضی و فیزیک دیپلم گرفتم. بلافاصله بعد از اتمام تحصیلاتم راهی خدمت سربازی شدم که بعد از آموزش در یکی از پادگانهای آموزشی ارتش، تقریباً باقی مدت زمان خدمت سربازی را در جبهه جنوب و منطقه اندیمشک و دزفول گذراندم........
به روزرسانی
چگونه فروشندهای بهروز باشیم؟
فروش یک هنر است. اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید اعتماد را در مشتری ایجاد کرده، حضوری قاطع داشته و نگرشی خوشبینانه به فروشتان داشته باشید. در عصر الکترونیک و ارتباطات، هرچه اطلاعات شما در مورد کارتان بیشتر و به روزتر باشد و از سوی دیگر هرچه ارتباطات شما با مشتریان قویتر و در عین حال دلسوزانهتر باشد، رشد فروش شما بصورت قابل ملاحظهای افزایش خواهد یافت.....
دفتر خاطرات
خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما
خاطرهها کیفیتهای مختلفی دارند. برخی از خاطرات را فقط میتوان در سطح دوستان دبستانی و یاران غار تعریف کرد. این گونه از خاطرات بیشتر جنبه نوستالژیک داشته و ورق زدن آلبوم لحظات و اتفاقات تلخ و شیرین گذشته است. ممکن است در این گونه از خاطرات، موضوع ارزشمندی جهت یادگیری یا یاددهی وجود نداشته باشد. دسته دیگری از خاطرات، خاطراتی هستند که حادثه یا اتفاقی را مرور و روایت میکند که میتواند برای جمع کثیری از انسانها ارزشمند باشد. مثلاً خاطرات جنگ و دفاع مقدس که طرفداران خود را دارد. ولی در این دسته از خاطرهها هم شاید موارد آموزندهای ویژهای یافت نشود. اما گروهی از خاطرات علاوه بر انتقال و حکایت لحظات واقع شده برای راوی، میتواند برای افرادی دیگر جنبه آموزشی و ارزشمند داشته باشد. ماهنامه بازاریاب بازارساز به دنبال گروه سوم از انواع خاطرات میباشد تا با انتشار آنها بتواند مهارت یا تجربهای را به شما مخاطبین عزیز انتقال دهد.
معرفی خانواده TMBA
دپارتمان مشاوره TMBA
در سالهاي اخير همراه با رفع بسياري از انحصارها در ايران و ورود رقباي ريز و درشت داخلي و خارجي به میدان توليد، تجارت و خدمات، بازار ايران تا حد زيادي تبديل به يك بازار رقابتي شده است و در اين ميدان تقريباً هيچ بازيگري تنها و بدون رقيب نيست. در اين فضا، توجه جدي به بازاريابي براي تمام شركتها امری ضروريست و افرادی كه در اين مورد غفلت كنند به سرعت ميدان را به نفع رقبا از دست خواهند داد. از آنجایي كه بازاريابي مانند بسياري از دانشهاي ديگر امروز امري تخصصي شده است، اتكاي مديران شركتها به روشهاي سنتي گذشته و پيروي از تجربههاي قبلي كافي نيست و بايد به ملاحضه عوض شدن شرايط رقابت، از شيوههاي جديد بازاريابي استفاده نمود.....
پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد
در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود
بازاریابی دارویی
جمعآوری مطالبات و روشهای بهبود آن در داروخانهها (قسمت اول)
کتابخانه
معرفی کتاب
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش
تقاضا میکنم برای تهیه ماهنامه و اشتراک آن با شماره های زیر (فروشگاه انتشارات بازاریابی) تماس بگیرید:
021-66408251 و 71.
سبز باشید