وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

منتشر شد: چاپ سوم کتاب رفتار بصری مصرف‌کننده، ردیابی چشم برای بازاریابی بصری 06 شهریور
admin لایک 0 دیدگاه

منتشر شد: چاپ سوم کتاب رفتار بصری مصرف‌کننده، ردیابی چشم برای بازاریابی بصری

انتشارات بازاریابی چاپ سوم کتاب «رفتار بصری مصرف کننده، ردیابی چشم برای بازاریابی بصری» را با نویسندگی پروفسور میچل ویدل و پروفسور ریک پیترز و ترجمه­ی دکتر داود ساده و پیشگفتار پرویز درگی منتشر کرد.

مطالعات "رفتاری مصرف کننده" بر پایه‌ی "ردیابی حرکات چشم"، چشم انداز تازه ای معرفی می کند که بازاریابی بصری می نامیم.کتاب حاضر رفتار بصری مصرف کننده، تنها کتاب ترجمه ای در ایران است که متکی بر ردیابی حرکات چشم، بازاریابی بصری را تشریح می کند؛ کتابی فنی، تکنیکال که مخاطبان خاص خودش را دارد.

اهمیت قوای شنوایی، چشایی و بویایی محرکهای حرکتی در جذب مشتریان می تواند غلط باشد، اما محرک های بصری در پیشبرد پژوهش تاثیر بسزایی دارند و مردم عمدتا بصری هستند.

ما به عنوان مصرف کنندگان، هرروز در رویایویی با صدها تبلیغ در تلویزیون، روزنامه ها، مجلات، صفحات زرد، تبلیغهای خرده فروشی و سایتهای اینترنتی قرار می گیریم و افزون بر این تبلیغات ضمنی، صورت دسته بندی محصولات در فروشگاه ها و خانه ها، پیام های بصری روی وسایل نقلیه، تابلوهای بین راهی، بسته بندی مواد غذایی در رستوران ها، یونیفرم ارائه دهندگان خدمات و ... توجه ما را جلب می کنند.

این چشم ها هستند که در زمان جستجو و تصمیم­گیری برای انتخاب محصولات و برند ها، مصرف کنندگان را در بین قفسه ها و راهروهای فروشگاه ها یا حتی در فروشگاه های اینترنتی و وبسایت ها راهنمایی می کنند. تمامی این موارد "بازاریابی بصری" به شمار می­آیند.

این بدین معنا است که شرکتهای تجاری و غیر­تجاری به منظور برقراری ارتباط با مصرف­کننده با هدف ایجاد و حفظ روابط دو جانبه ی سودآور از علائم بصری استفاده می­کنند.

توجه بصری نشان دهنده­ی فرایند های شناختی مراتب بالاتر است و به رفتار واقعی نزدیکتر از آن چیزی است که شواهد به ما نشان می­دهند.

کتاب حاضر-رفتار بصری مصرف کننده- ما را با دنیای بازاریابی بصری آشنا می­سازد و در پایان توصیه هایی برای فعالیت های بازاریابی دارد.

علاقمندان می‌توانند کتاب را به روش‌های زیر تهیه کنند:

•   فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاريابي: http://www.marketingshop.ir/product/6293

•    فروشگاه انتشارات بازاريابي: تهران: میدان انقلاب، ابتدای خیابان 12 فروردین، مجتمع کتاب 12 فروردین (پاساژ قرآن)، طبقه همکف، واحد 1

•    با شماره تلفنهاي: 66408251 (021) و 664082۷1 (021)

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.