وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

ثبت‌نام TMBA برای سمینار کاتلر در ارمنستان 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

ثبت‌نام TMBA برای سمینار کاتلر در ارمنستان

کاتلر و سفرهای وی

فیلیپ کاتلر به تازگی در خردادماه امسال از سریلانکا دیدن کرد. انجمن بازاریابی سریلانکا برای حضور کاتلر شش سال کوشید. در این دیدار، کاتلر افزون بر دو سخنرانی تخصصی در سمینارها، به صورت جداگانه با رئیس‌جمهور و هیأت‌ عالی وزیران این کشور دیدار کرد (گزارش این سفر را در نشریه توسعه مهندسی بازار شماره 19، خرداد و تیر 1390 بخوانید).

 

کاتلر در ارمنستان قرار است بر همین شیوه رفتار کند یعنی برگزاری دو سمینار تخصصی و دیدار با رئیس‌جمهور ارمنستان و مقامات بلندپایه دولتی نظیر اعضای هیأت دولت.

 

کاتلر 80 ساله دارای تحرک بالایی است. از سال 2007 دیدارهای منظمی از پاکستان، ابوظبی، کویت، اردن و سریلانکا داشته است.

 

به نظر می‌رسد این نابغه بازاریابی بر آن است تا از نزدیک در بازار بایستد و با چشمانی تیزبین و گوشهای شنوا اطلاعاتی را کسب کند که منطبق با واقعیتهای روز بازارهای جهانی در این منطقه استراتژیک باشد.

 

کاتلر در این سفر خود در ارمنستان، قرار است نظریه مارکتینگ 3.0 خود را در بازاریابی ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره این نظریه می‌توانید به نشریه توسعه مهندسی بازار، شماره چهاردهم، تابستان 1388 صفحات 30 و 31 مراجعه کنید.

 

به گفته‌ي مدير انجمن بازاريابي ارمنستان، ديدار كاتلر از ارمنستان جنبشي در منطقه ايجاد كرده است. قرار است حدود 2000 نفر در اين سمينارها شركت ‌كنند. همچنين رئيس جمهور ارمنستان،  سرژ سركيسيان، با حمايت از ديدار كاتلر از ارمنستان، از مقامات دولتي خواسته تا در سمينارها شركت داشته باشند.‌

 

مشاور برجسته‌ي بازاريابي جهان  از 7 تا 12 نوامبر 2011 166 تا 21 آبان 1390) در ارمنستان حضور خواهد داشت. كاتلر علاوه بر شركت در رويدادهاي مختلف، چهار سمينار براي دانشجويان، صاحبان كسب‌وكار  و مقامات برگزار خواهد كرد. ‌

 

گشايش مركز بازاريابي كاتلر در ارمنستان

 

يكي از هدفهاي ديدار كاتلر از ارمنستان،  ايجاد يك مركز بازاريابي است كه كل منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد. كاتلر براي تبديل بازاريابي به شاخه‌اي جديد از علم، تلاش زيادي به عمل آورده است و ارمنستان را به كانون مركزي براي توسعه‌ي بازاريابي در منطقه مي‌داند. ‌

 

با گشايش مركز بين‌المللي مديريت و بازاريابي منحصربه‌فرد فيليپ كاتلر در ارمنستان  با نام "نفوذ كاتلر" (Kotler Impact‌)، نه تنها متخصصان محلي بلكه، متخصصان كشورهاي مستقل مشترك‌المنافع اين فرصت را خواهند داشت تا در اين مركز عضو شوند.

 

بنا به گفته‌ي فهيم كيبريا (Fahim Kibria‌‌ ) مدير شركت مزبور (Kotler Impact)، اين مركز خدمات خود را به تركيه، ايران و اوكراين ارائه خواهد كرد.‌

 

معاون اول وزير اقتصاد ارمنستان گفت كه ديدار كاتلر از ارمنستان به همت وزارت اقتصاد و انجمن بازاريابي ارمنستان بوده است. او گفت: ملاقات با توليدكنندگان ارمنستان نشان داده است كه مشكل اصلي كسب‌وكار در اين كشور ضعف بازاريابي و مديريت است.

 

او گفت 500 متخصص از كشورهاي روسيه، اوكراين، بلاروس، ايران، تركيه، قزاقستان، لهستان، اتريش، فنلاند، و كشورهاي ديگر در پاييز امسال به ارمنستان خواهند آمد و براي مدتي كشور ما تبديل به يك مركز بازاريابي بين‌المللي خواهد شد.

 

امیدواریم بتوانیم با تیمی قدرتمند از ایران از نظرات و آموزه‌های پدر علم بازاریابی جهان بهره بگیریم و از نزدیک با سیما و بیانات این بزرگ عرصه بازاریابی دنیا آشنا شویم. منتظر تماس شما هستیم.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.