وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

باز کشف خود: چگونه برند خود را تعریف کنیم

پیش‌تر از طریق یادداشتهای همین سایت نکاتی پیرامون برند شخصی و چگونگی ایجاد و ارزیابی آن مطرح شد. همانطور که می‌دانیم انسانها همواره از بدو پیدایش درصدد بودنده‌اند تا به مدد نمادها و دیگرعوامل، نمود و اثری از خود را بر پیشانی تاریخ ثبت کنند. امروزه برندها نمودی از هویت محصولات و حتی انسانها به شمار می‌روند و اهمیت برند در شکل‌گیری ارتباطات و جریان‌های مرتبط با کسب و کار غیرقابل انکار است. برند تنها در انحصار محصولات و سازمان‌ها نیست، و اشخاص نیز می‌توانند برندی شخصی برای خود داشته باشند. ویژگی‌های شخصی ما انگاره‌بی برند شخصی ما را می‌سازند. یک برند شخصی آمیزه‌ای از عوامل درونی فرد مثل نظام ارزشها و آرمان‌ها و اهداف و نیز نمودهای بیرونی او مثل چهره، زبان بدن و شبکه ارتباطات است. کشف دوباره‌ی خویشتن و تعریف برندی شخصی از خود می‌تواند به افزایش بهره‌وری ما کمک کند. کتاب "باز کشف خود برند خود را تعریف کنید، آینده‌ی خود را تصور کنید" به قلم دوری کلارک از جمله مهم‌ترین و برترین آثار موجود در حوزه‌ی برندهای شخصی و چگونه پرورش برندهای شخصی است. نرخ سریع تغییرات در فضای جهانی مستلزم آن است که نگاهی مجدد به برند خویش بینداریم و در صورت لزوم در راهبرد برند خود تجدیدنظر کنیم.دوری کلارک از جمله نویسندگان یکی از مطرح‌ترین روزنامه‌های تجاری هندوستان است و کتاب او راهنمایی به زبان ساده و قدم برای ساخت و پرداخت یک برند شخصی منحصر به فرد به شمار می‌رود.


نکات طلایی کتاب: چگونه برند شخصی بسازیم؟
•    در ابتدا از خود سؤال کنید که انتظارتان از زندگی و خودتان چیست
اگر چشم‌اندازتان را روشن کنید، دستیابی به آن به مراتب سهل‌تر خواهد بود. تنها نکته‌ی مهم این است که انتظارات‌تان را مبتنی بر واقعیات تعیین کنید و در هدف گذاری منحصر به فرد باشید
•    تغییر و تحولات تخصص و حرفه یک سبک زندگی است
تغییر و تحول و تجدیدنظر در راهبردها و روش‌ها نه یک مقصد بلکه مسیری ادامه‌دار است. تغییر و تحول به موقع و انعطاف‌پذیری را چاشنی زندگی شخصی و حرفه‌ای خود کنید و از عینک تحول به وقایع اطراف خود نگاه کنید. قدرت فرصت‌یابی تنها یکی از هزاران ارمغان اندیشه‌ی متحول‌گرا است.
•    اول آزمون مسیر بعد حرکت

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب و کار" بخوانید.

 


منبع: اقتباس از مقاله‌ی Reinventing you
به نقل از وبسایت sourcesofinsight.com


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.