سیلزفورس گزارش میکند که 90درصد از مدیران فروش، کمبود آموزشهای مناسب و جدید را دلیل عدم موفقیت میدانند و در این میان هشتاد درصد مدیران بخش فروش اظهار میکنند که زمان کافی برای آموزش نیروهای خود در اختیار ندارند. در حالی که آموزش موثر فروش نیاز اول کلیه افراد دخیل در امر فروش محسوب میشود

کارکنان یک سازمان همواره در حکم لبه یک چاقوی تیز هستند، آنها میتوانند بزرگترین موهبت در کار و کسب ما بوده و یا در نقطه مقابل عاملی مخرب باشند. بنابراین بسیاری از تصمیماتی که یک کارآفرین با آن سر و کار دارد حول محور استخدام نیرو و چگونگی حفظ و نگهداری از نیروها است. شناسایی سندرمهای مخرب قبل از فرآیند استخدام افراد میتواند بسیاری از مسایل را قبل از وقوع مرتفع کند. در ادامه به سه مورد از سندرمهای مبتلابه کارکنان ناکارآمد اشاره میشود و بیان میکنیم که چرا نباید هر فردی را به استخدام خود درآورد

 

مدیرانی که برای خود سیستم اعتقادی و ارزشی دارند، در انگیزش نیروهای‌شان و در مواجهه با شرایطی که عدم قطعیت در آن وجود دارد، به مراتب بهتر از سایرین عمل می‌کنند

در هر سازمانی ستاره‌هایی وجود دارند که بودن‌شان برای مدیریت ارشد آن سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد. این دسته از کارکنان افرادی هستند که گاه حتی آنها به مدیرشان یادآوری می‌کنند که سازمان باید مسیر حرکت خود را تغییر دهد، محصول جدیدی را به بازار ارائه دهد، یا در سیاست‌های قیمتی خود تجدیدنظر کند. 

موفقیت در کاروکسب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که برخی از آنها در کنترل مدیر ارشد و برخی دیگر خارج از اداره و کنترل او هستند. مدیریت ارشد یک سازمان باید در تلاش باشد تا نظارت دقیقی روی عوامل محیطی صورت گیرد بطوریکه این عوامل نتوانند تأثیر سوء روی مجموعه تحت مدیریت او داشته باشند.

همه چیز در دفتر کار شما خوب و آرام است. همه سخت در حال کارکردن هستند. بهره‌وری در بالاترین میزان خود قرار دارد. ناگهان از گوشه‌ای صدای بلند خندیدن به گوش می‌رسد و سکوت فضا شکسته می‌شود. به جای اینکه به فردی که خندیده چشم غره بروید

با افزایش تعداد مشتریان مسن در مجتمع‌های تجاری و بالارفتن قدرت خرید آنها، لازم است خرده‌فروشانی که در مجتمع‌های تجاری فعالیت می‌کنند توجه بیشتری به این بخش از مشتریان داشته باشند. 

مشتری‌نوازی ابزار کارآمد پیشتازان بازار است. سازمانهای مشتری نواز با عرضه‌ی خدمات مشورتی، ارائه‌ی راهنمایی‌های لازم، رفتار مناسب و حاکم کردن مردم‌گرایی در تار و پود سیستم مدیریتی خود، حل کامل مسائل مشتریان را به عهده می‌گیرند. این سازمانها تنها به فروش کالا یا خدمات خود نمی‌اندیشند. 

مؤسسه پژوهشی تلنت اسمارت (TalentSmart) هوش عاطفی بیش از یک میلیون نفر را مورد سنجش قرار داد و دریافت که بیش از 90% افرادی که عملکرد کاری بالایی دارند از هوش عاطفی بالایی برخوردار هستند. 

مسیر هر مدیر یا کارآفرین به سوی موفقیت، مسیری متفاوت است. آنچه در تمام این مسیرهای متفاوت به چشم می‌خورد موانع زیادی است که این افراد موفق بر آنها غلبه کرده اند. در طول این مسیر، افراد زیادی بوده‌اند که سعی کرده‌اند فرد را ناامید کنند

مطالب بعدی مطالب قبلی