وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

از انسولين تا چسب زخم: درسهايي براي كسب و كار 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

از انسولين تا چسب زخم: درسهايي براي كسب و كار

اگرچه نوآوران محصولات خود را خلق کرده‌اند و اکتشافات را صدها سال پیش انجام داده اند اما نکاتی که از موفقیتهای آنها می‌توانیم کسب کنیم برای سرمایه‌گذاران امروزی نیز قابل اجراست.

 

فردریک بنتینگ – انسولین
اوایل دهه 1900 کسانی که دیابت داشتند محکوم به مرگ بودند. اگرچه پزشکان می‌دانستند که مصرف قند برای بیماران دیابتی مضر است، اما نمی‌دانستند که چرا و یا چگونه، قند آنها را به این طریق تحت تأثیر قرار می‌دهد. پزشکان در اواخر دهه 1800 مشخص کردند که تخریب لوزالمعده در دیابت نقش دارد، اما این موضوع قبل از سال 1920 بود، وقتی که دکتر فردریک بنتینگ آزمایشات گسترده‌ای را بر روی یک سگ و لوزالمعده‌اش شروع کرد تا ببیند که آیا راهی برای تنظیم دیابت وجود دارد یا خیر.
دکتر بنتینگ و دستیارانش که از دانشجویان پزشکی چالز بست بودند، لوزالمعده‌ی سگي را درآورند تا به او دیابت دهند، و سپس لوزالمعده را با تزریق آب و نمک پر کردند، عملی که به آن ایزولیت می‌گفتند. این تزریق، به کم کردن قند خون سگ کمک ‌کرد و به نظر می‌رسید که بنتینگ به یک موفقیت دست یافته بود. در طول آزمایشات گسترده‌ی آنها، در واقع دانشمندان انسولین ابتدایی را بر روی خود آزمایش می‌کردند تا از بی‌خطر بودن آن بر روی بشر مطمئن شوند. پس از نجات جان یک پسر 14 ساله و گسترش و تغییر مؤثر زندگی افراد مبتلا به دیابت، بنتینگ و پروفسور جان ملکود در سال 1923 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شدند.
چه درس ساده‌ای می‌توانید از بردن جایزه نوبل توسط پرفسور بنتينگ بگيريد؟ از اینکه دستانتان کثیف شوند نهراسید. دکتر بنتینگ و دستیارانش مرد عمل بودند، آنها آزمایشات انسولین را روی خود انجام دادند، به خاطر ساعتها کار در آزمایشگاه خسته می‌شدند. آنها برای رسیدن به دستاوردهای خود از هیچ چیز دریغ نکردند.

ارل دیکسون- چسب زخم
همسر ارل دیکسون، که گفته می‌شود آشپز بسیار ماهری بود، اغلب در آشپزخانه یا دست خود را می‌سوزاند و یا زخمی می‌کرد و اگر هیچ کس در خانه نبود، خیلی برایش مشکل ساز بود تا زخمش را به تنهايي پانسمان کند. در سال 1920 دیکسون تصمیم گرفت تا چسب پانسمان ساده‌ای را جهت برطرف کردن این مشکل بسازد. وی این ایده را به کارفرمای خود، جانسون و جانسون انتقال داد، که بعدها اين شركت ایده ديكسون را به عنوان چسب زخم تولید و روانه بازار کرد. در چند سال اول چسبها تماماً با دست ساخته می‌شدند و حاشیه سود بسیار کمی داشتند، اما با ایجاد اصلاحات کوچک بر روی آن به مرور زمان به یک چسب زخم بهداشتی که نیاز هر خانواده امروزی محسوب می‌شود، تبدیل شد.
چه نکته‌ای را می‌توانیم از ارل دیکسون و اختراعش کسب کنیم؟ یک راه حل هوشمندانه برای یک مساله کوچک می‌تواند انقلابي تحول‌آميز در كسب و كار ايجاد كند. اغلب بسیاری، بر این باورند که براي دستيابي به موفقيت می‌بایست ابزار پیچیده و یا محصولی را خلق کنند که جهان را متحول کند ، اما گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارند یک اصلاح معقولانه برای یک مسئله عادی است.

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.