وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

استراتژی برندینگ شخصی در 10 گام ساده 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

استراتژی برندینگ شخصی در 10 گام ساده

یک ذهنیت مثبت، درست و حقیقی از هویت یک فرد: این ساده‌ترین تعریف برای برند شخصی است؛ یعنی مجموعه خصوصیاتی که با آورده شدن اسم شما در ذهن دیگران شکل می‌گیرد، همچنین باور و تصوری که از شما در ذهن آن‌ها ساخته می‌شود. برند شخصی تصویری است که ما از خود به دنیا نشان می دهیم، تصویری که نمایانگر ارزش ما است. در اقتصادی که در آن توجه حرف اول را می زند، خلق ارتباطاتی به یاد ماندنی و معنادار با درک راهبردهای پرسونال برندینگ حاصل می‌شود. مجله ی تایم در ستایش اهمیت خلق برند شخصی؛ در سال 2006 «شما» را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد.
  توانایی خودابرازی، و توانایی ابراز آنکه چه کسی هستیم، چه میکنیم، و چرا این کار را میکنیم میتواند جایگاه ما در راستای نیل به موفقیت را تثبیت و فرصتهای متعددی را پیش رویمان گذارد. امروزه عمده الزامات برندینگ شخصی از طریق حضور آنلاین حاصل میشود، که این نکته اهمیت تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی را گوشزد میکند. به یاد داشته باشیم، ایجاد یک برند شخصی یک شبه حاصل نمیشود.
داشتن یک هدف تخصصی، تمرین نگارش و تولید محتوا، درک رقابت و شناخت محیط رقابتی از طریق هوشمندی رقابتی، و بکارگیری صحیح شبکه‌های اجتماعی تعدادی از گام‌های ایجاد برند شخصی محسوب می‌شوند.
در ادامه 10 گام کوتاه در راستای ایجاد یک برند شخصی تخصصی مرور می‌شود:
1.    بسته‌بندی ظاهری خود را بازنگری کنیم
در حوزة بازاریابی بسته بندی یک روش جذاب جهت انتقال پیام در رابطة با محصول به مشتریان می‌باشد. بسته‌بندی یکی از بهترین راه حل ها برای متمایز ساختن خود از یک رقابت و ایجاد یک تصویر قابل شناسایی و جذابی است که با رویکردی شخصی تر به مشتریان نزدیک می شود. ظاهر انسان عملکردی تقریبا قابل مقایسه با بسته‌بندی محصولات دارد. تصویر حرفه‌ای جدید از ما با یک تصویر متفاوت آغاز میشود. نظافت شخصی، لبخند و نوع پوشش به تناسب بازار هدف، موجب می‌شود که ما حرفه ‌ای تر، دوست‌داشتنی و اثرگذار شویم.  رسا و با اعتماد به‌نفس صحبت کنید. سرتان را بالا بگیرید و شانه‌هایتان را به عقب بیاندازید.
2.    فلسفه حضور آنلاین را جدی بگیریم
در مسیر شغلی خود احتمال دارد که افرادی بخواهند در مورد ما در فضای مجازی تحقیق کنند. از نام واقعی خود در صفحات مجازی و پیام‌رسانهای آنلاین استفاده کنید تا درصد کشف شما ارتقا پیدا کند.
3.    یک هدف تخصصی داشته باشیم
چه چیزی باعث می‌شود صبح‌های زود از رخت‌خواب گرم‌و نرم‌تان دل بکنید؟ چه چیزی موجب می‌شود تا در کار خود عملکرد بهتری داشته باشید؟ هدفمندی تخصصی، اهداف بزرگ‌تری از هدفهای مالی را دربرمی‌گیرد.
4.    گوش دادن و همدلی (امپاتی) را تمرین کنیم
یک برند شخصی قدرتمند میتواند میان آنچه میداند و آنچه هنوز باید درخصوص آن ببیند و یاد بگیرد تعادل برقرار کند.
5.    تمرین نوشتن کنیم
اینکه زندگی هیچ کس،مثل کسی دیگر نیست، در آن تردیدی نیست بنابراین انسانها مینویسند ،چون زندگی منحصر بفردی دارند. انها برای خود تجربیاتی دارند ،با افکارهای متفاوت و یا یکسان. انسان جهت اشتراک تجربه‌ها، رشد و شکوفایی اندیشه ها و افکار و القاء مطالب و ایجاد روابط وحل مشکلات و معضلات جمعی و فردی خود  نیازمند به قلم و نوشتن است.  به ایمیل‌ها و سایر مکاتباتتان نیز دقت داشته باشید و دستورزبان درست را در آنها رعایت کنید. سعی کنید عباراتی اختصاصی داشته باشید،تا در گفتار و نوشتار هم متفاوت باشید.
موارد زیر شما را به یاد چه کسی می اندازد ؟
بنام خداوند عشق و امید
عالم عامل عاشق باشید.
کارو کسب.
شادی بهره ور.
معلم بازاریابی.
6.    شخصیت مجازی خود را بروز و بازمهندسی کنید
سرعت تغییرات، سرسام‌آور است.  در چنین شرایطی باید اطلاعات خود را بروز نگاه داشت. با یک برنامه منظم شخصیت مجازی خود و پروفایل های آنلاین‌تان را به روزرسانی کنید تا ارتباطاتی که به دست آورده اید را حفظ کنید و آنها را توسعه دهید. اجازه ندهید عملکرد شما متوقف شود.
7.    رقبای خود را برانداز کنیم
نبض بازار را بدست بگیرید و به دنبال پاسخ سوالات زیر باشید:
رقبای اصلی چه کسانی هستند؟
استراتژی های فعلی آنها چیست؟
رقبا چه انگیزه هایی دارند؟
ویژگی های آنها در حال حاضر چیست؟
توانایی و اهداف آینده آنها چیست و ... .
در اصل استراتژی، زمانی معنا پیدا می کند که رقیبان خود را به درستی بشناسیم و آنها را به خوبی تحلیل کنیم. در مورد اینکه افراد فعال در زمینه تخصصی تان سرگرم چه اموری هستند، چه میگویند، چه میخوانند، کجا میروند و تا چه میزان موفق هستند تحقیق کنید.
8.    بیانیه برند شخصی خود را تنظیم کنیم
در بیانیه مأموریت باید افقی بلندمدت را در نظر داشت و از همین آغاز با طرزتفکری استراتژیک به مدیریت برند شخصی خود مبادرت ورزید. این بیانیه میبایست شامل مخاطبان، ماموریت و ارزش باشد. بعلاوه یک منشور برند برای خودتان ساخته و در آن به پاسخ این سوالات اشاره کنید: چه کسی هستید، به چه چیزی افتخار می‌کنید، چرا متفاوت هستید و در چه کار‌هایی خوب عمل می‌کنید.
9.    تجربه خود را ارتقا دهیم
همه انسان ها با اندیشه های خام متولد می شوند و به هر نسبت و روشی که از پس از آن ، رشد و پیشرفت کنند در اثر تجارب زندگی است. تمام ما تجربه‌ها و داستانهایی در ذهن خود پیرامون خودمان داریم که ارائه آن به مخاطبان‌مان می‌تواند تاثیرات شگرفی داشته باشد. بنابراین نباید تعجب کرد که بیان موثر داستان یک مهارت مشترک در بین سخنرانان بزرگ، رهبران و کارآفرینان و در مجموع برندهای شخصی بزرگ باشد. رزومه‌تان را فراموش کنید و تلاش کنید که بیوگرافی خودتان را در قالب یک عبارت به گونه‌ای بنویسید که داستان زندگی‌تان را به طور کامل بیان کند.
10.    شما نمی توانید به تنهایی یک برند باشید
برای ساختن یک برند شخصی موفق باید اطراف خود را با دیگر افراد متخصص، موفق و شناخته شده در حوزه خود احاطه کرده با ایشان همکاری ، از آنها درس بگیریم، و در جلسات، سایت ها و ارائه های آنها شرکت کنیم تا نام ما نیز همردیف آنها قرار بگیرد. این به معنای جدی گرفتن فلسفه حضور است که من پرویز درگی بارها بر آن تاکید داشته‌ام.
به یاد داشته‌ باشیم هرکسی که میتواند شما را به افراد جدیدی مرتبط کند و فرصت های جدیدی در اختیارتان بگذارد را به خود نزدیک کنید و بعلاوه در فضای آنلاین نیز در تالارهای گفتگو، بحث ها و تبادل نظرها فعال باشید تا نام شما دیده و شنیده شود.

منبع https://www.entrepreneur.com/article/280307
سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.