وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

۱۰ کار متفاوتی که افراد موفق در امور مالی انجام میدهند 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

۱۰ کار متفاوتی که افراد موفق در امور مالی انجام میدهند

تصمیم بگیرید نظیر افراد موفق، مدیریت موثری روی پولتان داشته باشید. مدیریت پول هم قواعد خاص خود را دارد که باید زمانی را به فراگیری آنها اختصاص دهید. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که افراد موفق با پولشان چه کارهایی انجام می دهند؟
افراد موفق در امور مالی، عملکرد متفاوتی نسبت به سایرین داشته و رفتار متفاوتی در قبال پول دارند. آنها عموما ذهنیتی مثبت تر داشته و مسئولیت ثروت و موفقیت تجاریشان را عهده دارند و بعلاوه آنها میتوانند منافع کوتاه مدت خود را به نفع مزایای بلندمدت قربانی کنند. آنها مادام العمر یاد گرفته و دانسته های کهنه را یادگیری زدایی میکنند و اطرافیان خود را از میان کسانی برمیگزینند که ذهنیت مثبت و بارور مشابهی داشته باشند. هرچند افراد موفق راهبردهای متفاوتی برای دستیابی به اهداف مالی خود دارند، اما اشتراکاتی میان آنها وجود دارد که موجب تمایزشان از سایرین میشود:
1.آنها وقت خود را صرف تماشای تلویزیون نمیکنند
ضمیر ناخودآگاه ما نسبت به جزییات کلیه اتفاقاتی که در اطراف ما رخ میدهد آگاه است و به همین دلیل از قدرت بالایی برخوردار است. امّا این بخش از وجود انسان قادر به تفکیک واقعیت از خیال و پندار نیست و تمام آنچه را که از مغز انسان می‌گذرد، واقعیت تلقّی کرده و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. حال باید گفت که هنگام تماشای برنامه‌های عمدتا بی فایده، تفکّر بیننده در جهتی غیربهره ور شکل میگیرد.  طبق بررسی‌های اخیر، مردم «آمریکا» و کمابیش دیگر نقاط جهان به طور متوسط روزانه پنج الی شش ساعت از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند؛ به عبارت دیگر، به استثنای وقت صرف شده برای استراحت و کار، بیشترین وقت خود را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند. این مدت، حتی بیشتر از زمانی است که آنها صرف غذا خوردن می‌کنند یا با همسر و فرزندان خود سپری می‌کنند. روشن است زمانی که که تلویزیون تماشا می‌کنید قادر به انجام کاری دیگر نیستید. مثل این است که خواب باشید. افراد موفق عموما به میزان بسیار کمی تلویزیون تماشا میکنند. آنها زمان خود را به شکلی عاقلانه روی امور مرتبط با کار و کسب و بویژه مطالعه صرف میکنند.
2.قناعت هركه كرد آخرغني شد
قدیمی ها میگفتند که بر کشکینه و پشمینه خود بساز. در واقع بیشتر افراد موفق زندگی خود را به شکلی درویش مسلکانه و ساده شروع کرده و درآمد بخور و نمیر خود را صرف سرمایه گذاری در اموری کرده اند که بعدها بتوانند از منافع آن بهره برداری کنند. برخی نیز امثال وارن بافت تمام عمر خود را به همین منوال سپری کرده اند. آنها در خانه های فراخ زندگی نمیکنند و سوار ماشینهای آنچنانی هم نمیشوند. 
3.آنها قربانی نیستند
افرادی که خود را قربانی میدانند زمان زیادی را صرف غر و لند کردن و مقصر دانستن دیگران میکنند. اما افراد موفق مسئولیت عواقب تصمیمات نادرست و همچنین اتفاقات ناخوشایندی را که برایشان پیش می آید میپذیرند و بطور کامل ان را حلاجی میکنند تا بفهمد چه اقداماتی میتواند نتیجه را درآینده تغییر دهد. آنها بجای نق زدن از اشتباهات خود درس میگیرند.
4.آنها پس انداز کرده و میزان بدهی هایشان را کاهش میدهند
«مرد اگر قرض نداشته باشد، مرد نیست.» احترام گذاشتن به این جمله رایج در جامعه دشوار و بلکه ناممکن است. اگرچه همیشه امکان اجتناب از بدهی وجود ندارد، اما به حداقل رساندن آن تا حد ممکن باید یکی از اولویت ها در نظر گرفته شود. هرچه بدهی هایتان را زودتر صاف کنید، بهره کمتری نیز خواهید پرداخت.
بعلاوه افراد موفق پس انداز کردن را نیز در زمره اولویتهای خود میدانند. افرادی که از نظر مالی موفق هستند هزینه های ماهانه خود را ارزیابی کرده و در صورت امکان آنها را کاهش می دهند. با اجتناب از هزینه های غیر ضروری، آنها بخش بیشتری از درآمد خود را می توانند به پس انداز اختصاص دهند. بهتر است پس انداز کردن را بصورت خودکار درآورید. برخی بانکها این امکان را فراهم کرده اند که مبلغی را بصورت ماهانه از حسابتان کسر و در حسابی که نمیتوانید برای مدتی به آن دست بزنید پس انداز کنند. در مقابل وسوسه خرج کردن مقاومت کنید.
5.آنها دیگران را مقصر شرایط خود نمیدانند
افراد موفق مسئولیت تمام اعمال و همچنین سرنوشت خود را به عهده میگیرند. بجای مقصر کردن این و آن (هرچند که تا بخشی هم صحیح باشد)، بپذیریم که سرنوشت آن چیزی است که در سر خودمان مینویسیم و اگر قرار است تغییر مثبتی در آن روی دهد، این خود ما هستیم که باید کاری در این زمینه صورت دهیم.
6.استراتژیک برنامه ریزی میکنند
برنامه ريزی استراتژيك بر تغيير و شرايط محيطی متمركز می‌شود و برای برخورد با آنها استراتژی‌های مناسب اتخاذ می‌كند. افراد موفق در زمینه امور مالی برای پول خود در مواجهه با شرایط مختلف برنامه ریزی میکنند.
7.مصرف کننده محض نیستند
افراد موفق دارای ذهنیت تولید بوده و صرفا مصرف کننده ایده ها و محصولات سایرین نیستند. آنها تولیدگر بوده و فعالیت مستمر دارند. فعالیتهایی که دیگران حاضرند بابتش پول بپردازند.
8. آموزش برایشان اهمیت دارد
هر فردی که در کره خاکی در حال زیستن است نیازمند یادگیری مسائلی است که پیرامون او قرار دارد . زمانی که تصمیم می‌گیریم یک پله بالاتر از افراد معمولی باشیم، همین‌جاست که آموزش اهمیت پیدا میکند. افراد موفق به یادگیری مادام العمر اعتقاد دارند. آنها از هر فرصتی به منظور مطالعه کتابها و مجلات مرتبط با حرفه خود بهره میبرند. حتی پشت فرمان و یا در طول مسیر نیز وقت خود را با کتابهای صوتی و یا الکترونیک پر میکنند.
9.آنها بیش از مینیموم کار میکنند
پشتکار و سخت‌کوشی همیشه جزء خصیصه‌های ارزشمند شناخته شده است به همین دلیل هر وقت که پای پول به میان می اید، تنها مهارتی که به ذهن افراد خطور می کند، سخت کار کردن است. همه میدانیم که افراد موفق زودتر از همه سر کار حاضر میشوند و دیرتر از همه محل کار خود را ترک میکنند. ولی با این حال کار سخت و کار بیشتر، به تنهایی برای پولدار شدن کافی نیست. چه بسیار  افراد زحمت کش قابل احترامی که در کوچه و خیابان ساعتها کار میکنند اما هرگز پولدار نشده اند. اما از دیگر سو هوشمندانه کار کردن جنبه ذهنی کار است. پس سخت هوشمندانه کار کنیم.  مطالعه، و جابجایی اطلاعات، تجربیات و شناخت و یادگیری، به هوشمندانه کار کردن کمک میکند. 
10. آنها نسبت به کاری که انجام میدهند شور و شوق دارند
صبح با اشتیاق به کار از خواب بلند می شوید. تصمیمی را که باید می گیرید. کار ها را در زمان کمتر و به شکلی بهتر انجام می دهید. این اصول کاری افراد موفق است. به قول الا جین فیتزجرالد، هرگز از تلاش برای انجام کاری که حقیقتاً دوستش دارید، دست برندارید. به نظرم جایی که عشق و الهام در هم تنیده، جای اشتباه نیست.

منبع:
https://www.powerofpositivity.com/10-things-financially-successful-people-differently/

سبزباشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.