وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه انگیزه‌ی نیروهای‌مان را بکُشیم؟ (بخش پایانی) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه انگیزه‌ی نیروهای‌مان را بکُشیم؟ (بخش پایانی)

5.    ارتباطات ناکافی
هنگامی که ارتباطات ضعیف باشند، افراد نیمی از وقت خود را صرف حدس زدن کاری که شما به عنوان مدیر یا سرپرست انجام می‌دهید می‌کنند، وظایف اساسی و واجب نادیده گرفته می‌شوند، فعالیت‌های غیرضروری زیاد می‌شوند، اطلاعات درون واحدها حبس می‌شوند، و شایعات مخرب نشر پیدا می‌کنند. گردش واضح و روشن اطلاعات به همه نفع می‌رساند.

6.    مدیریت عمودی
موقعیتی را تصور کنید که در آن برای ایده‌ها و ورودی‌های شما هیچ ارزشی قائل نشوند و حتی آنها را نشنیده بگیرند؛ جایی که قانون "حرف نزن و کاری را که می‌گویم انجام بده" حاکم است. بدون شک درک می‌کنید که چقدر سخت است کاری را با حداقل سوء‌نیت انجام دهید. هر چه همکاری بیشتر باشد، سرمایه‌گذاری و انگیزه نیز بیشتر خواهد بود.

7.    قدرنشناسی
زمانی که کار زیاد و یا نتایج خارق‌العاده دیده نمی‌شوند، حتی زمانی که هر روز تشکرها بیان نمی‌شوند، افراد بی‌میل و بی‌تفاوت پیش می‌روند. شما می‌توانید بدون صرف حتی یک سکه به کارکنان‌تان پاداش دهید؛ این کار می‌تواند به سادگی گفتن "خدا قوت" یا " ممنونم" باشد.

8.    رهبری نامناسب
رهبران نامناسب به همه‌ی اعضای تیم و کل سازمان آسیب می‌رسانند. حتی بهترین کارکنان برای بهترین بودن نیاز به رهبری مؤثر دارند. با توسعه‌ی رهبری خود آغاز کنید، سپس بهترین رهبران را در هر سطحی استخدام کنید و پرورش دهید. این بهترین کاری است که به صورت روزمره برای بهبود محل کارتان می‌توانید انجام دهید.
اگر هر یک از این قاتلان مخرب در محل کارتان را شناسایی کنید، بستگی به شما دارد تا هر کاری را که در توان‌تان است برای برطرف کردن و از بین بردن آنها دریغ نکنید. به خاطر داشته باشید که انسان‌های بزرگ به مدت طولانی در محل‌های کار نامناسب نمی‌مانند.

برگرفته از ماهنامه بازاریاب بازارساز شماره 11

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.