وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

سمینار مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

سمینار مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی

خوشبختانه سمینار "تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش" تقریباً جزء لاینفک مباحث مطرح شده در سمینارها و کنفرانس ها شده است. اخیراً از مشهد دعوتی داشتم که در رئوس عناوین کارگاهها، "فرصت یابی" را هم آورده بودند. به هرحال در سمینار مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی ضمن ارایه تعاریف جدید از مشتری و معرفی انواع مشتریان و طبقه بندی آنها به آماده سازی روحی و روانی فرد و سازمان، برای پیشگیری از به وجود آمدن مشتری معترض پرداخته شد. سپس مشتریان معترض به دو دسته معترضان خاموش و معترضان شاکی طبقه بندی شدند.و ضمن معرفی درصدهای آنها، راهکارهای ارتباط با ایشان بیان شد و با طبقه بندی مشتریان شاکی نحوه تعامل و نهایتاً رضایت مندی آنان مورد بحث و تدریس قرار گرفت.کلاس سراسر به صورت کارگاهی برگزار شد و ضمن مطرح کردن پرسشهای متعدد، چهار تست برای بررسی توانمندی فرد جهت خدمات رسانی مناسب به مشتری شاکی، ارائه شد که خیلی مورد استقبال قرار گرفت. شاید دلیل آن این باشد که بلافاصله افراد با ویژگیهای خودشان و راهکارهای بهبود آشنا می شوند.در بخشی از سمینار از عزیزان خواستم مشتری را تعریف کنند:

 

تعاریف بسیار زیبا بود برای مثال یکی از شرکت کنندگان اینگونه مشتری را توصیف کرد:

 

م: من

 

ش: شما

 

ت: تفاهم

 

ر: رضایت

 

ی: یا خدا

 

و فرد دیگری گفت:

 

م: من

 

ش: شما

 

ت: تفاهم

 

ر: رأفت

 

ی: یکی شدن

 

به واقع اگر دانشجوی خوبی باشم ضمن ارائه یافته ها و فراگرفته های خود در سمینارها و مشاوره ها، می توانم از درسهای فراوانی که فراگیران به من می دهند نیز بهره مند شوم.

 

خداوند تمام کائنات را معلم ما آفریده است، فقط نباید مغرور شویم، باید یادگیری و یادگیری زدایی را در تمام شئونات زندگی خود جاری سازیم.

 

سبز باشید

 

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.