وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پیشنهادات مرتبط با امور مالی برای مدیران عامل 07 مرداد
admin لایک 0 دیدگاه

پیشنهادات مرتبط با امور مالی برای مدیران عامل

مدیرعامل لزوماً نباید تخصص مالی داشته باشد ولی لازم است با برخی از مفاهیم و اصول مدیریت مالی آشنا باشد تا بتواند با همکاری مدیر مالی خود، از گرفتار شدن سازمان در تنگناهای مالی جلوگیری کند و در راستای ثروت‌آفرینی برای آن گام بردارد. در اینجا چند نکته را در این زمینه با هم مرور می کنیم. 
1) به طور مرتب امور مالی را زیر نظر داشته باشید. (69% از صاحبان کاروکسبهای کوچک این کار را انجام میدهند.)
کاروکسبها به طور طبیعی دارای فراز و فرود بوده و تمام آنها دارای الگوی مشخصی برای درآمد و هزینه خود میباشند. این فراز و فرود گاهی ممکن است بخاطر مسائل فصلی و گاهی به علت مدت زمان انجام پروژه و یا حتی شرایط یک قرارداد باشد اما تحت هر شرایطی بررسی ماهانه و هفتگی مسائل و امور مالی میتواند تمرینی در راستای درک میزان و مقیاس عملکرد کاروکسب شما به منظور فهمیدن این نکته باشد که کدام یک از بخش‌ها در حال رشد هستند و اینکه تا چه حد در وصول مطالبات موفق بودهاید. 
2) بودجه بندی را رعایت کنید. (47% از صاحبان کاروکسبهای کوچک این کار را انجام میدهند.)
بودجهبندی حداقل انتظاری است که از یک کاروکسب انتظار می‌رود. در کاروکسبهای کوچک بهتر است به منظور تخمین اینکه میزان درآمد و هزینههای شما در طول ماه چه مقدار خواهد بود بودجهبندی را در اول هر ماه انجام دهید. سپس در پایان ماه بودجه را با میزان درآمدها و هزینههای واقعی خود مقایسه کنید. در ماههای بعد نیز این کار را تکرار کنید چرا این کار می‌تواند تمرینی برای بودجهبندی بهتر باشد. مطئناً با بودجه‌بندی میتوانید تصمیمات آگاهانهتری گرفته و مشکلات بالقوه را قبل از رخ دادن حل نمایید. 
3) سهم مالیات را کنار بگذارید. (52% از صاحبان کاروکسبهای کوچک این کار را انجام میدهند.)
هزینه‌ای که برای مالیات اختصاص میدهید در حقیقت جزء اموال شما محسوب نمیشود بلکه متعلق به دولت است. بنابراین بهترین کار این است که آن را از میزان درآمد خود جدا در نظر بگیرید. برای این منظور بهتر است به میزان 90% میزان مالیاتی که سال قبل پرداخت کردهاید را از میزان درآمد خود جدا کرده تا اگر مشکلی پیش آمد دچار جریمه مالیاتی نشوید. 
4) در پی کاهش بدهی باشید. (50% از صاحبان کاروکسبهای کوچک این کار را انجام میدهند.)
در بعضی از موارد وام گرفتن به کار می‌آید. شما میتوانید برای هدف کوتاهمدت خود (در راستای اهداف بلندمدت) به منظور رشد و سلامت کاروکسب خود وام بگیرید. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که از طرف دیگر بدهی بی‌مورد و غیرلازم میتواند کاروکسب شما را زمین بزند. زمانی که وام میگیرید بسیار مهم است که در بازپرداخت آن سستی نورزید و به طور جدی پیگیر تسویه آن باشید. 
5) از میزان درآمد خود بخشی را به عنوان دستمزد به خود بپردازید. (49% از صاحبان کاروکسبهای کوچک این کار را انجام می دهند.)
شاید عبارت "پرداخت دستمزد به خود" زیاد برای صاحبان کاروکسب مملوس نباشد. شما مجبور نیستید و معمولاً نیز این کار را انجام نمیدهید که به خود به عنوان صاحب یک کاروکسب دستمزد ماهانه بپردازید. به جای آن میتوانید در فواصل زمانی منظم بخش مشخصی از درآمد کاروکسب خود را برای خود به عنوان دستمزد بردارید. این کار باعث می‌شود که میان درآمد شخصی و درآمد سازمان خود تفاوت قائل شوید. 
منبع: www.entrepreneur.com

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.