وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برای موفقیت باید قید چه چیزهایی را زد؟ 19 مرداد
admin لایک 0 دیدگاه

برای موفقیت باید قید چه چیزهایی را زد؟

افرادی که از آنها به عنوان افراد موفق یاد می‌کنیم همگی با تحمل مشکلات فراوان و دست و پنجه نرم کردن با انواع موانع توانسته‌اند به جایگاه فعلی‌شان دست یابند. در حوزه کاروکسب و بازار، تقریباً تمام بزرگان این حوزه از شاگردی کردن آغاز و مراحل یادگیری را یکی پس از دیگری طی کرده اند. 
اما سؤال اینجاست که برای موفق شدن باید قید چه چیزهایی را زد، از کدام ذهنیت‌ها دور شد و چه رفتاری را برای همیشه به فراموشی سپرد؟ در اینجا به چند مورد برای پاسخ به این سؤال اشاره می‌کنم:
شک و تردید به توانایی خود
اعتماد به  نفس نقش بسیار مهمی در موفقیت فرد ایفا می‌کند. در شرکت HP تحقیق جالبی در این زمینه صورت گرفته است. در بررسی نتایج این تحقیق مشخص شد که زنان تنها زمانی برای رفتن به رده‌های بالاتر شغلی درخواست ارائه می‌دهند که مطمئن باشند 100 درصد معیارهای لازم را دارند در صورتی که مردان تنها زمانی که به 60 درصد از معیارها دست می‌یابند برای ارتقاء یافتن درخواست خود را ارائه می‌دهند. پژوهشگران اینگونه نتیجه‌گیری کردند که یکی از دلایل حضور پررنگ‌تر مردان در رده‌های مدیریتی اعتماد به نفس بیشتر آنها به تواناییهای خود است.
به تأخیر انداختن کارها
تغییر کردن و ایجاد شرایط لازم برای ارتقاء یافتن سخت است و به دلیل همین سختی بشر تمایل دارد انجام آنها را به تأخیر بیندازد. اینکه کاری را فردا یا شنبه انجام دهیم به خودی خود اشکالی ندارد اما مشکل اینجاست که آن فردا یا شنبه هیچگاه فرا نخواهد رسید. 
تکرار کارها و انتظار نتایج متفاوت
وقتی هر روز در یک ساعت مشخص کار خود را شروع می‌‌کنیم و یک سری وظایف مشخص‌شده را انجام می‌دهیم و سپس در ساعتی معین به خانه می‌رویم چرا باید جهش عمده‌ای در زندگی ما به وجود آید؟ پیشرفت کردن نیازمند پیدا کردن راه‌حل‌های جدید برای مسئله‌ها است. تا زمانی که در منطقه راحتی خود بمانیم باید به درجا زدن عادت کنیم.
آخر همه قصه‌ها خوش نیست
خوش‌بین بودن خیلی خوب است اما بستن چشمان به روی حقیقت آن هم در فضای به شدت رقابتی بازار، خودکشی است. باید این را بدانیم که لازمه فعالیت کردن در محیط تجاری امروز، تحمل کردن فشارها و سختی‌های زیادی است. باید این را بدانیم که شکست خوردن لازمه پیشرفت کردن است و به عقیده بسیاری از بزرگان بازار، شکست خوردن نه تنها اجتناب‌ناپذیر بلکه مفید نیز هست.
همیشه بله گفتن
برای اینکه در بازار برند خود را شکل دهید و آن را تقویت کنید لازم است توجه داشته باشید که به همه کارها و درخواست‌ها بله نگویید. همه کار کردن به برند شما لطمه می‌زند. باید بیاموزیم که فقط روی تخصص خود تمرکز کنیم و انجام خیلی از کارها را که از حیطه ما خارج است، برای خود فیلتر کنیم. 

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.