وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آشنایی با 4 تیپ شخصیتی بر اساس الگوی خواب 12 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

آشنایی با 4 تیپ شخصیتی بر اساس الگوی خواب

در این نوشتار تصمیم داریم تا با چهار نوع تیپ شخصیتی که دارای الگوهای خواب متفاوت هستند آشنا شویم. اگر شما نیز جزو یکی از این چهار دسته هستید سعی کنید برنامه خواب خود را تنظیم کرده تا سطح انرژی و عملکرد شما افزایش یابد.
1) دلفین
صفات شخصی: درونگرا، باهوش، محتاط، مضطرب، کمالگرا، جزئی نگر
ساعت خواب: 11:30 شب
ساعت بیدار شدن: 6:30 صبح
ساعت اوج بهره وری: 3 بعد ازظهر تا 9 شب
چرخه انرژی: انرژی دلفین در طول روز دچار نوسان است. دلفین اغلب خسته از خواب بیدار می شود و هرچه به انتهای روز نزدیکتر می شویم انرژی آن افزایش می یابد.
2) شیر
صفات شخصی: سخت کوش، خوش بین، اهل عمل، ورزشکار، محکم و جدی
ساعت خواب: 10 شب
ساعت بیدار شدن: 5:30 تا 6:30 صبح
ساعت اوج بهره وری: 8 صبح تا 12 ظهر
چرخه انرژی: شیرها دیر ولی با انرژی زیاد بیدار می شوند. آنها بیشترین بهره وری را در نیمه اول روز دارند اما در عصر خیلی زود احساس خستگی می کنند. شیرها اغلب خیلی زود به خواب می روند. 
3) خرس
صفات شخصی: برونگرا، اجتماعی، محتاط، شاد، غیر دراماتیک، اغلب دارای احساس گرسنگی
ساعت خواب: 11 شب
ساعت بیدار شدن: 7 صبح
ساعت اوج بهره وری: 10 صبح تا 2 بعد از ظهر
چرخه انرژی: خرس ها هنگام بیدار شدن از خواب احساس گیج بودن می کنند به ویژه اگر در شب کمتر از 8 ساعت خوابیده باشند. خرس ها از نیمه های صبح تا نیمه های عصر بیشترین بهره وری را دارند اما در عصرها احساس خستگی می کنند.
4) گرگ
صفات شخصی: خلاق، بد خلق، به شدت احساساتی، مضطرب
ساعت خواب: 12 شب
ساعت بیدار شدن: 7:30 صبح
ساعت اوج بهره وری: 12 شب تا 5 صبح
چرخه انرژی: گرگ ها از نظر ذهنی تا بعد از ظهر در خواب به سر می برند و تا زمانی که آفتاب غروب کند احساس خستگی می کنند. ولی بلافاصله بعد از غروب آفتاب انرژی آنها چند برابر می شود. گرگ ها مخلوقات شبانه هستند و بیشترین بهره وری را در شب دارند.  

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.