وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بازاریاب بازارساز شماره 48 منتشر شد 08 خرداد
admin لایک 0 دیدگاه

بازاریاب بازارساز شماره 48 منتشر شد

چکیده شماره 48

یادداشت مدیر مسئول

تا بهار دلنشین آمده سوی چمن...

پرویز درگی

سرمقاله

از بازاریابی چه می خواهیم؟ بازاریابی از ما چه می خواهد؟

دکتر محمد فاریابی

بازاریابی و زندگی

گفت و گوی اختصاصی با سید امیر حسین میرطالب، طراح دکور و صحنه برنامه های صدا و سمیا

سید امیرحسین میرطالب، از سال 1388 تاکنون طراح صحنه برنامه نود بوده است. همچنین طراحی و اجرای صحنه مناظرات ریاستجمهوری در سال 1396 از جمله پروژههایی است که بر عهده وی بوده است. او در طی سالیان فعالیتش در سازمان صداوسیما، طراحی انواع برنامههای ترکیبی، مناسبتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مسابقهای را در شبکههای مختلف بر عهده داشته است که از از جمله آنها میتوان به پنجستاره، بعضیها، ایرانشهر، ویژه برنامههای سال تحویل، نقد چهار، کشتی ایرانی، نبش جنتآباد و... اشاراه کرد. البته زمینه فعالیت او صرفاً به برنامههای صداوسیما محدود نبوده و وی اختتامیه فیلم شهر و فیلم سوره در ادوار مختلف، جشنواره عکس برج میلاد، جشنوارههای نوروزی شهرداری و انجام فضاهای مختلف شهری در تهران را نیز عهدهدار بوده است. طراحی داخلی و طراحی لباس نیز از جمله زمینههای مورد علاقه وی هستند که هنوز نیز در بعضی از پروژههای خاص و مورد پسندش در آنها فعالیت میکند.

 

موانع فروش

مشکلات فروش و کاهش مشتری در کاروکسب چیست؟

بارها و بارها در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، دیده شده است که یکی از مشکلات و همچنین دلیل شکست کاروکسب‌ها، این بوده است که همچنان باور دارند نیاز به تغییرات در کاروکسب‌شان نیست. چرا که در یک بازه زمانی، با رشد خوبی در فروش محصولات و خدمات مواجه بوده‌اند....

طرح کاروکسب

طراحی کاروکسب خود را از کجا شروع کنیم؟

مروزه تب استارت‌آپ‌ها و کارآفرینی، جامعه جوان کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داده و محفلی نیست که در آن، سخن از یک استارت‌آپ جدید و سودآور در میان نباشد و می‌توان گفت بسیاری از جوانان در پی طراحی استارت‌آپی جدید برای پولدار شدن و کارآفرینی هستند. بررسی نمونه‌های موفق ایرانی همچون اسنپ، دیجی‌کالا، دیوار و ... و محاسبه سرانگشتی سود سرشار این کاروکسب‌های دیجیتال، چشم‌انداز بسیار  .....

برنامه ریزی

برنامه ریزی فروش برای فروشندگان

برنامه‌ریزی را می‌توان یکی از مهمترین بخش‌های کاروکسب دانست. حتی در زندگی عادی هم، حرکت طبق برنامه و هدف مشخص، می‌تواند سریع‌تر و راحت‌تر ما را به نتیجه برساند.....

روایت

انبارگردانی پرماجرا

فقط برای اینکه بدانید چقدر راه آمده‌اید پشت سر خود را نگاه کنید. دانشگاه بازار غنی‌تر و پربار از آنچه ما تصور میکنیم. در خدمت تمامی اهل علم و عمل است به شرط داشتن چشم گشوده و حافظه‌ای گیرا ،که ثبت کند لحظه به لحظه این علم متغیر را.....

میزگرد

بررسی راهکارهای فروش در فروش سازمانی

تغییر

6 تغییر عمده در آینده بازاریابی

امروزه تغییرات مهم‌ترین اتفاق زندگی تجاری هر کاروکسبی محسوب می‌شوند. توانایی اداره و بهره‌برداری از تغییرات، یكی از مهمترین توانایی‌های مدیریت امروزه می‌باشد. در این مقاله به بررسی 6 تغییر عمده در آینده بازاریابی نوین می‌پردازیم...

داستان پردازی

چگونه از شیوه داستان گویی در کاروکسب خود بهره ببریم؟

یکی از راه‌های ایجاد ارتباطی مثبت و فعال با مشتریان و کارمندان، استفاده از قدرت داستان‌گویی است. چنانچه ارائه سرویس و خدمات مطلوب در کاروکسب شما اصل رعایت شده‌ای است، این وظیفه شما است که این مهم را به اشتراک بگذارید. اگرچه مطلوب‌تر خواهد بود که مشتریان شما جنبه‌های مثبت و رضایت‌مندی‌شان از شما و خدمات‌تان را به اشتراک بگذارند....

گفت و گو

گفت و گو با رضا علیخانی (از ایرانیان موفق خارج از کشور)

من رضا علیخانی هستم، متولد 1365 در تهران. دیپلم خودم را در رشته ریاضی و فیزیک در سال 1384 در یکی از دبیرستان‌های منطقه دو آموزش و پرورش دریافت کردم و در همان سال از طریق کنکور دانشگاه آزاد اسلامی وارد دانشگاه شدم.

آداب تشریفات

رازهای دست دادن

معنی دست دادن خیلی فراتر از سلام گفتن ، خداحافظی کردن و... است. اولین برخورد و تماس ما با دیگران با دست دادن شروع می‌شود و در نهایت هم با دست دادن پایان می‌یابد......

کارآفرینی

گفت و گو با خدیجه محمدی لعل آبادی، کارآفرین نمونه استان کرمانشاه

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

خدیجه محمدی لعل‌آبادی هستم از استان کرمانشاه، شهرستان کرمانشاه، بخش مرکزی، دهستان بالادربند.

شما کارآفرین نمونه استان بودید....

ارتباط با مشتری

روش پخت مشتری

فکر کنید میخواهیم کیک بپزیم. برای انجام آن چه خواهیم کرد ؟

در ابتدا مواد اولیه و وسایل مورد نیاز را تهیه و در دسترس قرار میدهیم و دستور پخت و نکات آن را مطالعه و مرور میکنیم. سپس برای ترکیب، آمادهسازی و پخت کیک دست به کار شده و طبق دستور اقدام مینماییم. برای پخت، کیک را در فر قرار داده و به طور مرتب به آن سر میزنیم. وضعیت و روند آن را بررسی کرده تا پخت مناسبی انجام شود. در پایان کیک را تزیین و برای مصرف آماده مینماییم.

اما اینها چه ربطی به مشتری، فروشنده و فروش دارد؟!!!

دفتر خاطرات

خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما

جوان‌تر که بودم، فرصت و زمان بیشتر بود برای وقت گذاشتن برای برخی کارها؛ مثلاً بعضی اوقات می‌رفتم و در پارک شهر و کنار پیرمردها و پیرزن‌ها که کوله باری از تجربه بودند می نشستم و با لبخند ارتباطم را آغاز می‌کردم و سلامی و کلامی. از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می خواستم از خاطرات جوانیشان برایم بگویند و چقدر داستان‌های مختلف و متنوع که پر بودند از موضوعات مفید و سودمند. اما تجربه‌اندوزی و خاطرات می‌توانند همان‌طور که مستقیماً تحت تأثیر طول زندگی آدم‌ها هستند، در بسیاری از موارد به عرض یا پهنای زندگی نیز مرتبط باشند. از این رو اغلب خاطراتی که از جوان‌ترها می‌شنویم می‌تواند علی‌رغم این‌که به‌روزتر هستند، انتقال دهنده تجربیات و مهارت‌های جدید باشند. درصورت تمایل به انتشار خاطرات مرتبط به بازاریابی و فروش، در ماهنامه بازاریاب بازارساز و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود، با ما با آدرس ایمیلInfo@MarketerMag.ir و یا شماره تلگرام 09024351150 در ارتباط باشید.

معرفی خانواده TMBA

فروشگاه انتشارات بازاریابی

پس از آغاز به کار انتشارات بازاریابی، به نمایش گذاشتن دستاوردهای این مجموعه، گام بعدی خانواده TMBA بود؛ از این رو در زمستان سال 1390  نسبت به بازگشایی فروشگاه انتشارات بازاریابی در مرکز کتاب تهران (میدان انقلاب) اقدام شد. اما این نمی‌توانست تنها دلیل افتتاح فروشگاه باشد. ....

پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود

بازاریابی دارویی

طرح های ترویجی (قسمت دوازدهم)

ادامه پیشنهادات مهم در اجرای طرح‌ها

کتابخانه

معرفی کتاب

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش

چکیده شماره 48

یادداشت مدیر مسئول

تا بهار دلنشین آمده سوی چمن...

پرویز درگی

سرمقاله

از بازاریابی چه می خواهیم؟ بازاریابی از ما چه می خواهد؟

دکتر محمد فاریابی

بازاریابی و زندگی

گفت و گوی اختصاصی با سید امیر حسین میرطالب، طراح دکور و صحنه برنامه های صدا و سمیا

سید امیرحسین میرطالب، از سال 1388 تاکنون طراح صحنه برنامه نود بوده است. همچنین طراحی و اجرای صحنه مناظرات ریاستجمهوری در سال 1396 از جمله پروژههایی است که بر عهده وی بوده است. او در طی سالیان فعالیتش در سازمان صداوسیما، طراحی انواع برنامههای ترکیبی، مناسبتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مسابقهای را در شبکههای مختلف بر عهده داشته است که از از جمله آنها میتوان به پنجستاره، بعضیها، ایرانشهر، ویژه برنامههای سال تحویل، نقد چهار، کشتی ایرانی، نبش جنتآباد و... اشاراه کرد. البته زمینه فعالیت او صرفاً به برنامههای صداوسیما محدود نبوده و وی اختتامیه فیلم شهر و فیلم سوره در ادوار مختلف، جشنواره عکس برج میلاد، جشنوارههای نوروزی شهرداری و انجام فضاهای مختلف شهری در تهران را نیز عهدهدار بوده است. طراحی داخلی و طراحی لباس نیز از جمله زمینههای مورد علاقه وی هستند که هنوز نیز در بعضی از پروژههای خاص و مورد پسندش در آنها فعالیت میکند.

 

موانع فروش

مشکلات فروش و کاهش مشتری در کاروکسب چیست؟

بارها و بارها در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، دیده شده است که یکی از مشکلات و همچنین دلیل شکست کاروکسب‌ها، این بوده است که همچنان باور دارند نیاز به تغییرات در کاروکسب‌شان نیست. چرا که در یک بازه زمانی، با رشد خوبی در فروش محصولات و خدمات مواجه بوده‌اند....

طرح کاروکسب

طراحی کاروکسب خود را از کجا شروع کنیم؟

مروزه تب استارت‌آپ‌ها و کارآفرینی، جامعه جوان کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داده و محفلی نیست که در آن، سخن از یک استارت‌آپ جدید و سودآور در میان نباشد و می‌توان گفت بسیاری از جوانان در پی طراحی استارت‌آپی جدید برای پولدار شدن و کارآفرینی هستند. بررسی نمونه‌های موفق ایرانی همچون اسنپ، دیجی‌کالا، دیوار و ... و محاسبه سرانگشتی سود سرشار این کاروکسب‌های دیجیتال، چشم‌انداز بسیار  .....

برنامه ریزی

برنامه ریزی فروش برای فروشندگان

برنامه‌ریزی را می‌توان یکی از مهمترین بخش‌های کاروکسب دانست. حتی در زندگی عادی هم، حرکت طبق برنامه و هدف مشخص، می‌تواند سریع‌تر و راحت‌تر ما را به نتیجه برساند.....

روایت

انبارگردانی پرماجرا

فقط برای اینکه بدانید چقدر راه آمده‌اید پشت سر خود را نگاه کنید. دانشگاه بازار غنی‌تر و پربار از آنچه ما تصور میکنیم. در خدمت تمامی اهل علم و عمل است به شرط داشتن چشم گشوده و حافظه‌ای گیرا ،که ثبت کند لحظه به لحظه این علم متغیر را.....

میزگرد

بررسی راهکارهای فروش در فروش سازمانی

تغییر

6 تغییر عمده در آینده بازاریابی

امروزه تغییرات مهم‌ترین اتفاق زندگی تجاری هر کاروکسبی محسوب می‌شوند. توانایی اداره و بهره‌برداری از تغییرات، یكی از مهمترین توانایی‌های مدیریت امروزه می‌باشد. در این مقاله به بررسی 6 تغییر عمده در آینده بازاریابی نوین می‌پردازیم...

داستان پردازی

چگونه از شیوه داستان گویی در کاروکسب خود بهره ببریم؟

یکی از راه‌های ایجاد ارتباطی مثبت و فعال با مشتریان و کارمندان، استفاده از قدرت داستان‌گویی است. چنانچه ارائه سرویس و خدمات مطلوب در کاروکسب شما اصل رعایت شده‌ای است، این وظیفه شما است که این مهم را به اشتراک بگذارید. اگرچه مطلوب‌تر خواهد بود که مشتریان شما جنبه‌های مثبت و رضایت‌مندی‌شان از شما و خدمات‌تان را به اشتراک بگذارند....

گفت و گو

گفت و گو با رضا علیخانی (از ایرانیان موفق خارج از کشور)

من رضا علیخانی هستم، متولد 1365 در تهران. دیپلم خودم را در رشته ریاضی و فیزیک در سال 1384 در یکی از دبیرستان‌های منطقه دو آموزش و پرورش دریافت کردم و در همان سال از طریق کنکور دانشگاه آزاد اسلامی وارد دانشگاه شدم.

آداب تشریفات

رازهای دست دادن

معنی دست دادن خیلی فراتر از سلام گفتن ، خداحافظی کردن و... است. اولین برخورد و تماس ما با دیگران با دست دادن شروع می‌شود و در نهایت هم با دست دادن پایان می‌یابد......

کارآفرینی

گفت و گو با خدیجه محمدی لعل آبادی، کارآفرین نمونه استان کرمانشاه

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

خدیجه محمدی لعل‌آبادی هستم از استان کرمانشاه، شهرستان کرمانشاه، بخش مرکزی، دهستان بالادربند.

شما کارآفرین نمونه استان بودید....

ارتباط با مشتری

روش پخت مشتری

فکر کنید میخواهیم کیک بپزیم. برای انجام آن چه خواهیم کرد ؟

در ابتدا مواد اولیه و وسایل مورد نیاز را تهیه و در دسترس قرار میدهیم و دستور پخت و نکات آن را مطالعه و مرور میکنیم. سپس برای ترکیب، آمادهسازی و پخت کیک دست به کار شده و طبق دستور اقدام مینماییم. برای پخت، کیک را در فر قرار داده و به طور مرتب به آن سر میزنیم. وضعیت و روند آن را بررسی کرده تا پخت مناسبی انجام شود. در پایان کیک را تزیین و برای مصرف آماده مینماییم.

اما اینها چه ربطی به مشتری، فروشنده و فروش دارد؟!!!

دفتر خاطرات

خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما

جوان‌تر که بودم، فرصت و زمان بیشتر بود برای وقت گذاشتن برای برخی کارها؛ مثلاً بعضی اوقات می‌رفتم و در پارک شهر و کنار پیرمردها و پیرزن‌ها که کوله باری از تجربه بودند می نشستم و با لبخند ارتباطم را آغاز می‌کردم و سلامی و کلامی. از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می خواستم از خاطرات جوانیشان برایم بگویند و چقدر داستان‌های مختلف و متنوع که پر بودند از موضوعات مفید و سودمند. اما تجربه‌اندوزی و خاطرات می‌توانند همان‌طور که مستقیماً تحت تأثیر طول زندگی آدم‌ها هستند، در بسیاری از موارد به عرض یا پهنای زندگی نیز مرتبط باشند. از این رو اغلب خاطراتی که از جوان‌ترها می‌شنویم می‌تواند علی‌رغم این‌که به‌روزتر هستند، انتقال دهنده تجربیات و مهارت‌های جدید باشند. درصورت تمایل به انتشار خاطرات مرتبط به بازاریابی و فروش، در ماهنامه بازاریاب بازارساز و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود، با ما با آدرس ایمیلInfo@MarketerMag.ir و یا شماره تلگرام 09024351150 در ارتباط باشید.

معرفی خانواده TMBA

فروشگاه انتشارات بازاریابی

پس از آغاز به کار انتشارات بازاریابی، به نمایش گذاشتن دستاوردهای این مجموعه، گام بعدی خانواده TMBA بود؛ از این رو در زمستان سال 1390  نسبت به بازگشایی فروشگاه انتشارات بازاریابی در مرکز کتاب تهران (میدان انقلاب) اقدام شد. اما این نمی‌توانست تنها دلیل افتتاح فروشگاه باشد. ....

پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد

در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود

بازاریابی دارویی

طرح های ترویجی (قسمت دوازدهم)

ادامه پیشنهادات مهم در اجرای طرح‌ها

کتابخانه

معرفی کتاب

معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.