وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

رابطه نمایش برند وحس برند چیست؟ 20 آذر
admin لایک 0 دیدگاه

رابطه نمایش برند وحس برند چیست؟

برندسازی را به عنوان یک نمایش بدانید: نمایش برند، در مورد شخصیت برند شما است. شما که هستید؟ چه حس و عواطفی میتوانید از طریق بهبود ظاهر حسی تان ایجاد کنید؟کدام اولویت های حسی باید برای درک کامل از برند متناسب شوند؟

شناسایی میزان نقشی که هر حس دارد، مهم است و سپس یک هم افزایی بین آنها ایجاد میکند. شاید برند شما به طور انحصاری برروی خصوصیات بصری تمرکز کرده باشد، اما سنجش مصرف کننده نشان میدهدکه جزء لمسی برند نیز همانقدر مهم است. برای نمونه کداک را درنظر بگیرید. رفته رفته افراد بیشتری عکسهای دیجیتال میگیرند. به رغم این روند ، مصرف کنندگان مکررا گزارش کرده اند که حس لامسه را با عکسهای کداک مرتبط میدانند. سالها انتظار برای توسعه عکسها و سپس تجربه هیجان دیدن آنها و زنده شدن مجدد و موقعیت های شاد، نشانه خود را برجا گذارده است.تصاویر عکسبرداری شده و ارتباطات مثبت هنوز در حیطه کداک هستند اما آیا آنها قادر خواهند بود این مزیت حسی را با ظهور عصر دیجیتال حفظ کنند؟

اگر کداک میخواهد از مزیتهای برندسازی حسی اصلی خود آگاه شود، باید تمرکز خود را تغییر داده و خصوصیات لمسی محصولش را بهبود دهد و بدین طریق سالهای بسیار زیاد دیگر لحظات پرشکوه کداک را تضمین کند. شخصیت یک برند،نشان دهنده ارزشهای آن است. با متمایز شدن ارزشها، فرصت بهتری برای ایجاد یک ظاهر متمایز حسی پدید می آید. هدف، تبدیل هر یک از ارزشهای اصلی شما به یک نقطه تماس حسی است. با انتخاب یک یا چند ارزش باید هریک را به تجربه مستحکمی تبدیل کند. از آنجاکه هریک از نقاط تماس حسی اصلاح شده است، بنابراین پیوندهای عاطفی بین محصول و مشتری قویتر میشوند. در اینجا برخی نمونه های نحوه بهینه سازی کیفیتهای حسی برند شما با استفاده از مدل محرک بهینه سازی و اتصال، ارائه شده است. روز معین، طراحی براساس راهنمای جهانی تنظیم ویترین تغییر می یابد. گروه ال وی ام اچ، همه تاکید خود را بر روی نمادهای بصری قرار داده است.

همه چیز از دستگیره های در تا بافتهای دیوار و بسته بندی، به دقت کنترل شده است.با این حال، آنها هنوز باید نسبت به متناسب کردن حسهای دیگر اقدام کنند. آنها باید فروشگاه روکامبون شانل در پاریس را با جایی که تنها عطز متمایز شماره ۵ شانل را عرضه میکند، مقایسه کنند. هیچ چیز دیگری را برای نمایش در آنجا تعبیه نشده است. ارزشها در این مسئله سنت و تجمل بوده و محرکهای غیربرند موسیقی کلاسیک. اما جالب است بدانید محرک برند موسیقی دارای هویت، با تنظیم ویژه اوئیس ویلتون است.

تضمین یک هم افزایی بین ارزشهای اصلی یک برند و عوامل حسی، برای دستیابی به هم افزایی و ایجاد اعتبار ضروری است.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.