وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

7 ترفند روانشناسانه که  فروش شما را بالا میبرد 24 دی
admin لایک 0 دیدگاه

7 ترفند روانشناسانه که فروش شما را بالا میبرد

اگر شما متخصص فروش هستید و میخواهید چند ترفند برای بالا بردن فروش خود داشته باشید، این مقاله میتواند به شما کمک کند. گاهی اوقات شما به فروش بسیار نزدیک هستید، اما به هر دلیلی این مسئله به نتیجه نمیرسد. در اینجا ترفندهایی را بیان کرده ایم که میتواند به شما کمک کند. 1. تخفیف های ویژه و لحظه ای

با پیشنهادات ویژه ای که قیمت قبل و بعد را نشان میدهد، مشتری خود را وسوسه کنید. زمانیکه یک مشتری قیمت یک محصول را میپرسد و تخفیفات را که وابسته به مناسبت نیستند مقایسه میکند، اعتماد بیشتری به فروشنده میکند و خرید انجام میگیرد.

2. اجناس گران قیمت ویترینی

شاید برای شما پیش آمده که به رستورانی رفتید و در منوی آن غذاهایی با قیمت متوسط و غذاهایی با قیمت بسیار بالا دیده اید که باعث شده از خود بپرسید چه کسی این غذاها را با این قیمت سفارش ویدهد؟ در واقع، هیچ کس! درست است. این غذاها تنها عاملی برای سفارش غذاهای دیگری هستند. زمانیکه شما این قیمت ها را میبینید، ناخودآگاه در ذهن شما قیمت سایر گزینه ها منطقی به نظر میرسد. این روش معمولا در رستوران ها یا مغازه های لوکس استفاده میشود.

3. پیشنهاد یک فرصت به مشتری

این ترفند یکی از موثرترین و کارآمدترین ترفندها در فروش است. در این ترفند فروشنده ادعا میکند این محصول تنها در زمان معین و تعداد محدودی از آن ارائه میشود. این شرایط در خریدار حس یک فرصت استثنائی را ایجاد میکند. و اگر این محصول را  نخرد، فرصت بزرگی را از دست داده است. این روش معمولا در سایت های گردشگری و فروشگاه ها کارآمدتر از همیشه است.

4. پکیج های جذاب

در این ترفند، با درنظر گرفتن چند کالا در پکیج های مناسب و ارزان قیمت شما وارد مغازه یا سایت میشوید و علاوه بر این کالا، کالاهای دیگری نیز خریداری میکنید.

5. ترتیب قفسه ها

تا به حال زمانیکه درحال خرید از یک مجتمع تجاری هستید، حس کرده اید درون یک مارپیچ هستید؟

مشتری در این شرایط از هدف اصلی خود گم میشود و شروع به خریدهای غیرضروری میکند. طبقه بندی فروشگاه ها بدین شکل است که سرعت شما کم شده و نظرتان به محصولات دیگر جلب میشود.

6. اعداد اعشاری

امروزه این روش بسیار شایع و فراگیر شده است. زمانیکه مشتری عدد 5.9 را میبیند، ذهن او به سمت قیمت 5 میرود تا 6. این مسئله به دلیل میل مشتری به قیمت مناسب است که در ذهن او ناخودآگاه اتفاق می افتد.

7. خرید بیش از حد نیاز

بازاریابان میدانند مشتریان به شدت جذب کلمه رایگان میشوند. این کلمه حتی باعث میشود آنها بیش از نیاز خود خرید کنند. ممکن است شما به وسیله ای هیچ نیازی نداشته باشید اما ناگهان با پیام "یکی بخر، دو تا ببر" مواجه میشود. در این موقعیت فروشنده مانند ترفند اعداد اعشاری، تمایل به خرید پیدا میکند.

این ترفندها نه تنها فروش شما را افزایش میدهد، بلکه برند شما را در ذهن مشتری ماندگار میکند و حتی ممکن است او را به مشتری وفادار تبدیل کند.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.