وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نگذارید عشق کار و کسب‌تان را خراب کند 12 بهمن
admin لایک 0 دیدگاه

نگذارید عشق کار و کسب‌تان را خراب کند

مطمئناً تا به حال شنیده‌اید که ترکیب عشق و کار ترکیب خوبی نیست. این حرف الزاماً حقیقت ندارد چرا که موفقیت یک کار و کسب همیشه به نحوه‌ی اداره‌ی مدیران آن بستگی دارد نه به رابطه‌ی بین آ‌ن‌ها. شروع یک کار و کسب جدید به خودی خود یک چالش ترسناک است، چه برسد به اینکه در این چالش شریک زندگی‌تان نیز همراه‌تان باشد. برای اینکه در این راه موفق باشید، نکات زیر را در نظر بگیرید.

1- اهداف خود را تعریف کنید. پیش از آنکه کار و کسب را آغاز کنید، مهم است که از قبل تعریف دقیقی از اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود داشته باشید. این کار باعث می‌شود که در فرایند تصمیم‌گیری راحت‌تر باشید.

2- بودجه درست کنید. یکی از مهم‌ترین کارها در همان مراحل اولیه این است که بدانید قرار است هر ماه چقدر هزینه داشته باشید. باید درآمد‌ها و مخارج ماهیانه‌ی خود را به طور مداوم ثبت کنید و از آن آگاهی داشته باشید. برای این کار می‌توانید خیلی راحت از یک برنامه یا اپ استفاده کنید.

3- نقش‌های خود را مشخص کنید. باید از همان ابتدا درمورد وظایف و نقش‌های خود صحبت کنید. اینکه هر کدام چه نقش‌های را برعهده خواهید داشت، چه ارزش‌های مثبتی را به کار و کسب تزریق می‌کنید، و چه اهداف کلی و جزئی‌ای را دنبال می‌کنید، اهمیت به‌سزایی دارند. این تقسیم وظایف باعث خواهد شد که در آینده سازمان‌دهی بهتری داشته باشید و از اختلاف و تنش جلوگیری شود.

4- دارایی‌های مالی شخصی را از هم جدا کنید. هنگامی که نقش‌های مشخص شد، الزامی است که هر یک حقوق مجزای خود را تعیین کنند. یکی از بدترین اشتباهاتی که در این زمینه انجام می‌شود این است که پولی که قرار است برای خودِ کار و کسب استفاده شود، برای پرداخت مخارج شخصی صرف می‌شود.

5- صندوق ذخیره‌ی اضطراری: باید متوجه این امر باشند که اگر قرار باشد هر دو در یک کار و کسب کار کنند، پس تمامی درآمدشان حاصل همان کار و کسب خواهد بود و اگر کار و کسب نتواند موفق باشد، درآمد هردوی‌شان با تهدید مواجه خواهد شد. به همین خاطر، باید صندوق ذخیره‌ای داشته باشند که تا حداقل سه ماه از مخارج‌شان را تامین کند و فقط و فقط درموارد اضطراری از آن استفاده شود.

به خاطر داشته باشید که عشق قرار نیست مانعی بر سر راه کار و کسب‌تان باشد. شروع مسیر یک کار و کسب به همراه شریک زندگی‌تان قطعاً نقاط قوت خاصِ خودش را به همراه دارد. تنها چیزی که باید حواس‌تان به آن باشد، ارتباط برقرار کردنِ همیشگی و نظم و انضباط است.   

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.