وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آیا قابلیت کارآفرین شدن را دارید؟ 13 بهمن
admin لایک 0 دیدگاه

آیا قابلیت کارآفرین شدن را دارید؟

آیا قابلیت کارآفرین شدن را دارید؟

افراد بسیاری در دنیا هستند که می‌خواهند یک کار و کسب راه بیاندازند یا یک شرکت بسازند. اما تعداد کسانی که ظرفیت ایده‌آل برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را دارند، اندک است. باید متوجه این امر باشید که ساخت یک شرکت فقط مختص به نیازها و خواسته‌ها نیست، بلکه ویژگی‌های شخصیتی و آمادگیِ شخصیِ خود شما در آن اهمیت بسیاری دارد. این‌ها خصوصیاتی هستند که باید مکمّل ایده‌ها و برنامه‌های ‌مناسبِ کار و کسب باشند. بنابراین اگر قصد ایجاد یک کار و کسب را دارید، بهتر است ابتدا خود را بسنجید و ببینید که آیا از ضروریات این کار برخوردار هستید یا خیر. در اینجا چند مورد از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کارآفرین را برایتان آورده‌ایم.

1- همه‌ی چیزهای لازم برای شروع یک کار و کسب را دارید؟  در اینجا منظورمان مهارت‌هایی چون پول، ارتباطات و دانش است که برای ساخت یک شرکت یا کار و کسب ضروری هستند. هرچقدر هم که ایده‌ی اصلی‌تان خوب باشد، باز هم باید مطالعه‌ای دقیق من باب سوددهی و پایداری کار و کسب در گذر زمان انجام دهید. می‌توانید با انجام برنامه‌ی کار و کسب خود به این مهم دست یابید.

2- قابلیت این را دارید که وقت و پول دیگران را به خطر بیاندازید؟  خیلی وقت‌ها، نه فقط پول خودتان، بلکه پول دیگران نیز در معرض خطر خواهد بود. شاید آن‌ها به طور کامل کار و کسب‌تان را درک نکنند، اما به شما اعتماد دارند.

3- آیا آماده هستید که با سختی‌هایی که در مسیر وجود دارد، روبرو شوید؟  این نکته حیاتی است. افرادی که خیلی راحت تسلیم حالت‌های اندوه و بدبینی می‌شوند می‌توانند موجب شیوع مرگبار این حالت در شرکت بشوند. برعکس، هنگامی که کارآفرین لبخند بر لب داشته باشید، تمام شرکتش همراه با او لبخند خواهد زد.

4- مخترع هستید یا کارآفرین؟  هر دو نقش در فرایند یکپارچه‌سازی اهمیت بالایی دارند، اما برای شروع ساخت یک شرکت یا کار و کسب، ویژگی‌های کارآفرین است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند. مخترعْ زمان بیشتری را صرف حق امتیاز محصول و نمونه‌های اولیه می‌کند، و امکان دارد از این غافل شود که چه چیزهایی می‌توانند باعث ترفیع محصول و رشد کار و کسب شوند.

5- آیا می‌توانید بپذیرید که شرکت بدون شما هم کارآمد خواهد بود؟  در ابتدا شرکت تقریباً به طور کامل به کارآفرین اتکا دارد، اما هرچقدر که شرکت رشد می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود افراد جدیدی با ایده‌های جدید و نقش‌های تخصصی‌تر وارد آن می‌شوند. بنابراین امکان دارد که در گذر زمان احتیج شرکت به شما کم‌تر و کم‌تر شود. این موقعیت برای یک شرکت موفق ایده‌آل است.

6- آیا خودتان را یک رهبر می‌بینید؟  یک کارآفرین یک رهبر و یک انگیزه‌دهنده‌ی درجه‌یک است. این فرد باید ویژگی‌های خاصی چون پافشاری، خلاقیّت و شکیباییِ خطرپذیری را دارا باشد. اگر می‌خواهید یک شرکت راه بایندازید و در کار و کسب موفق باشید، باید کارآفرین خوبی باشید. این را فراموش نکنید.  

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.