وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه کار و کسب خود را جلوتر از سرعت تکنولوژی نگه دارید 08 فروردین
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه کار و کسب خود را جلوتر از سرعت تکنولوژی نگه دارید

خلاقیتْ فرمولِ سرّی بازدهی و کلید نوآوری است. حداقل این نظر اسکات بِلسکی است.

بلسکی از موسسان پلتفرم اجتماعیِ Behance است (که اکنون تحت مالکیت شرکت آدوبی قرار دارد) و همچنین مدیر ارشد تولید خود آدوبی است. او اخیراً در خصوص آینده‌ی تکنولوژی و نحوه‌ی پرورش دادن خلاقیت در داخل شرکت صحبت کرده است. در اینجا برخی از نکته‌هایی که برای محافظت کار و کسب خود در برابر آینده‌ی احتمالی گفته است، را برایتان می‌آوریم.

به‌روزرسانیِ سریع ابزارهای تکنولوژیکی

شاید شرکت‌تان در حال حاضر در بحث واقعیت مجازی شرکت نداشته باشد یا قابلیت ارائه‌ی محصول به طور سه‌بعدی به منظور عکاسی را نداشته باشد، اما اکنون تکنولوژی دارد به همین سمت می‌رود. بلسکی پیشنهاد می‌کند که برای اینکه رفته‌رفته این ابزارها را وارد فضای کاری کنید، یک نوع آزمایشگاه مخصوص در شرکت خود راه‌اندازی کنید که کارکنان در آن بتوانند با افرادی که در حوزه‌های تکنولوژیکی پیشرفته حضور دارند، رابطه ایجاد کنند. همچنین می‌توان از فریلنسرها یا آژانس‌هایی که به خوبی در زمینه‌ی تکنولوژی نوآورانه فعالیت می‌کنند نیز استفاده کنید.

وقتی پای تجهیز کردن کار و کسب نیز در میان باشد، نظر او این است که بهتر است همه‌چیز در فضای ابری باشد و سیستم‌های بسته با سیستم‌های مشارکتی جایگزین شوند.

استخدام نیروهای آینده‌دار

ابزارهای تکنولوژیکی قدیمی مانند اکسل و پاورپوینت، بازدهی کارکنان را بالاتر بردند. بلسکی می‌گوید برای آنکه در آینده این بازدهی بیشتر از قبل شود، بهترین چیز خلاقیت است. بات‌ها و هوش مصنوعی در آینده می‌توانند بسیاری از وظایف پیش‌پاافتاده و تکراری را برعهده بگیرند. بنابراین استراتژی استخدام شما باید به گونه‌ای باشد که کارمندان آینده‌تان توانایی اضافه کردن ارزش‌های منحصربه‌فرد را داشته باشند.

بلسکی می‌گوید برای آنکه بتوانید افراد خارق‌العاده استخدام کنید، بهتر است که دنبال اشخاصی باشید که سابقه‌ی کار در استارت‌آپ را دارند. همیشه به دنبال افرادی باشید که نحوه‌ی انجام دادن کارها را زیر سوال ببرند چرا که این کار باعث پیشرفت فرایندهای‌تان می‌شود.

استفاده از تکنولوژی برای جذب مشتری

با ساده کردن دشواری‌ها برای مشتری، آن‌ها را جذب خود کنید. یکی از مثال‌هایی که بلسکی در این باره می‌زند این است که وقتی آدوبی دید که ترافیک موبایلی‌اش زیاد است، وب‌سایتی ساخت که با گوشی موبایل هم‌خوانی بیشتری داشت. کار و کسب‌ها اصلاً می‌توانند با طراحی پرسش‌نامه‌های سریع متوجه شوند که کجای فرایند دیجیتالی‌شان دردسرساز است.

بلسکی همچنین پیشنهاد داد که با استقبال زودرس از چیزهای مانند «اپ کلیپس» از بقیه‌ی رقبا جلو بزنید. اپ کلیپس اپی است که وقتی مشتری نزدیک یکی از مغازه‌های شما باشد، مشتری را از این امر آگاه می‌کند. این اپ کاربردهای زیادی دارد. مثلاً به مشتری اجازه می‌دهد که با واقعیت مجازی در مغازه بچرخد. بلسکی می‌گوید: «همیشه تجربه‌ی دیجیتالی را به مرحله‌ی بعد برسانید. این کار باعث می‌شود که هیچ وقت به شرایط فعلی عادت نکنید.»

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.