وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

admin لایک 4 دیدگاه

مدیریت بهتر دهه هفتادی ها در محیط کار

 

جهت مدیریت بهتر دهه هفتادی ها در محیط کار نکات زیر را رعایت کنید:

1. برای دهه هفتادی ها فرصت ایجاد کنید

با توجه به سبک تربیت خانوادگی دختران و پسران دهه 70، مشاغلی که به آنان احساس تعلق و جو خانوادگی را القا می‌کند بیشترین جذابیت را برایشان خواهد داشت. با این‌حال شما به عنوان یک مدیر برای مدیریت دهه هفتادی ها همچنان باید اصرار داشته‌ باشید که:

  • آن‌ها از قوانین پیروی کنند.
  • وظایف خود را انجام دهند.
  • زمان‌بندی‌ها را رعایت کنند .
  • برای سازمان خروجی داشته باشند.

اگر این کار را کردند آن‌ها را تحسین کنید و اگر این کار را نکردند به آن‌ها کمک کنید، جهت مدیریت بهتر دهه هفتادی ها باید مربی آن‌ها باشید، تشویقشان کنید و مانند کاری که معلمشان در مدرسه یا پدر و مادرشان در خانه می‌کنند، مشاوره دهید اگر همچنان انتظارات شما را برآورده نکردند، آن‌ها را اخراج کنید.

2. به متولدین دهه هفتاد واقعیت را بگویید

این تصور وجود دارد به دلیل اینکه دهه هفتادی ها همه چیز را آسان به دست آورده‌اند نمی‌توانند خبرها و رویدادهای منفی را کنترل کنند، درصورتی که برخلاف این تصور دهه هفتادی ها می‌خواهند واقعیت را بدانند. اگر دهه هفتادی ها در جریان بُعد مثبت و منفی رویدادها قرار گیرند، اعتمادشان به شما بیشتر می‌شود و این موضوع به پیشرفت‌شان کمک می‌کند. اگر وظیفه‌ی سخت و دشواری را به آن‌ها می‌سپارید دقیقا توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید از عهده‌ی انجام آن مسئولیت برمی‌آیند. و همچنین اگر در انجام مسئولیتی دچار اشتباه شدند به آن‌ها اطلاع دهید و نحوه‌ی درست انجام آن کار را آموزش دهید.

                                         سمینار نسل جدید نیروی کار و مدیریت اثربخش دهه هفتادی ها

                                                                     اکنون ثبت نام کنید

3. یادگیری بازی‌وار شده داشته باشید

اکوسیستم کار جمعی امروزه بسیار تغییر یافته است و اکثر جوانان دهه هفتاد با بازی رشد کرده‌اند و بنابراین برای پیشرفت و تاثیرگذاری روی این نسل بازی‌پردازی بهترین گزینه می‌باشد.

4. دهه هفتادی ها را با گذشته قیاس نکنید

درباره گذشته صحبت کردن وسوسه‌انگیز است اما دهه هفتادی نمی‌تواند تصور کند که شما در گذشته چگونه بوده‌اید، پس یادآوری درباره چیزی که در گذشته بوده‌اید را متوقف کنید.

قدیم‌ترها...

وقتی همسن تو بودم...

روشی که قبلا استفاده می‌کردیم...

جهت مدیریت بهتر دهه هفتادی ها باید آنها را به سمت موفقیت هدایت کنید نه اینکه از دغدغه‌های دوران جوانی خود به آن‌ها بگویید.

5. در محیط کار قوانین دوستانه تعیین کنید

در محیط کار برای بازدهی بیشتر به یک سری از قوانین نیاز است اما بعضی از آن‌ها قدیمی‌اند. از شر قوانین احمقانه خلاص شوید. اگر زمان زیادی را صرف تقویت قوانین خاص برای دهه هفتادی ها می‌کنید یا متوجه می‌شوید آن‌ها بخش زیادی از زمان خود را صرف تلاش جهت رهایی از برخی قوانین می‌کنند، آزمون WHY را امتحان کنید. از خود بپرسید چرا قانون موردنظر مهم است؟ اگر این قانون خدمات مشتری، فروش، امنیت، کیفیت یا هزینه‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، سعی کنید آن را اصلاح کنید یا از بین ببرید. جهت مدیریت بهتر تا جایی که می‌توانید محیطی را ایجاد کنید که دهه هفتادی ها جذب آن شوند.

6. در محیط کار به تنش‌ها دامن نزنید

حضور نسل‌های مختلف به خصوص دهه هفتادی ها در محیط کار طبیعتا تنش‌زاست، اما اگر بتوانیم این تنش‌ها را به شیوه‌ای موثر مدیریت کنیم، تنش‌ها به مشارکت و نوآوری بدل خواهند شد. رهبران کارآمد به تیم‌ها کمک می‌کنند تفاوت‌ها را درک کرده و بدانند هر کسی دارای توانایی‌هایی است که می‌تواند برای سازمان سودمند باشد.

7. در محیط‌های کاری مجازی به روز باشید

 

دهه هفتادی ها دائما در فضای مجازی هستند.

Baby boomer ها زندگی می‌کنند که کار کنند، نسل برای زندگی کار می‌کنند اما دهه هفتادی ها تفاوتی میان کار و زندگی نمی‌بینند و آن ها را متعلق به هم می‌دانند. برای اکثرBaby boomer ها و نسل X ای‌ها کار کردن محدود به محل کار می‌شود. اما یک دهه هفتادی احساس راحتی می‌کند که ساعت 10 جمعه شب به itunes گوش دهد، وبلاگش را ادیت کند، فیسبوکش را چک کند و گزارش یک مشتری را برای مدیرش ارسال کند.

8. هرگز به دهه هفتادی ها برچسب نزنید

باور عامیانه‌ای که نادرست است ولی وجود دارد این است که به جوانان دهه هفتادی برچسب «حق به جانب» می‌زنند. به عنوان مدیر یک سازمان، هنگام بروز اختلاف میان کارکنان باید از قضاوت عجولانه خودداری کنید و به جای تمرکز بر این باورهای عامیانه، با کارکنان صحبت کنید تا منشأ مشکل را کشف کنید.

9. برای دهه هفتادی ها محیط کار دوستانه ایجاد کنید

دهه هفتادی‌ ها می‎‌خواهند از کار خود لذت ببرند و همچنین در محیط کار دوست پیدا کنند. دهه هفتادی ‌ها می‌خواهند محیط کارشان سرگرم کننده و اجتماعی باشد.

و در آخر چند ویژگی متولدین دهه هفتاد:

  • دهه هفتادی ‌ها با تکنولوژی بزرگ شده‌اند، سازمان‌ها باید به دهه هفتادی ها اجازه دهند تا مهارت‌هایی که در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های روز دارند را بروز دهند.
  • دهه هفتادی ها هدف‌محور هستند.
  • دهه هفتادی ها تیم‌محور هستند
  • دهه هفتادی ها مشتاق توجه هستند
  • دهه هفتادی ها خانواده‌محور هستند

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.