وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

لیست جدید میلیاردرهای 2021 نشریه فوربس 22 فروردین
admin لایک 1 دیدگاه

لیست جدید میلیاردرهای 2021 نشریه فوربس

اکثر میلیاردرهایی که در لیست امسال فوربس قرار گرفتند، در این ده بخش قرار دارند:

1. بخش مالی و سرمایه‌گذاری

2. تکنولوژی

3. تولید

4. فشن و خرده‌فروشی

5. درمان

6. غذا و نوشیدنی

7. املاک و مستغلات

8. متنوع

9. انرژی

10. رسانه و سرگرمی

طبق فهرست میلیاردرهای جهان که نشریه فوربس در سال 2021 منتشر کرده است، تعداد 2.755 میلیاردر در دنیا وجود دارد که این رقم تا پیش از این بی‌سابقه بوده است. این ثروت را از کجا آورده‌اند؟ از همه‌جا. از ایجاد صندوق‌های پوشش ریسک و تاسیس شرکت‌های تکنولوژیکی گرفته تا زاد و ولد خوک و دم کردن کامبوچا.

اما برخی از صنایع نسبت به صنایع دیگر مسیر سرراست‌تری را به سوی غنائم نشان می‌دهند. محتمل‌ترین راه داشتن درآمد میلیارد دلاری: وارد بخش مالی و سرمایه‌گذاری شوید. این بخش بیشترین میلیاردرهای جهان را تولید کرده است، 371 نفر یا به عبارت دیگر 13% فهرست کلی. دفعه‌ی قبلی هم که فهرست میلیاردرها در سال 2020 منتشر شد این بخش بیشترین تعداد میلیاردر را داشت. در سال گذشته تعداد میلیاردرهای بخش مالی و سرمایه‌گذاری افزایش 50% داشته است و تقریباً نسبت به دو سال پیش دوبرابر شده است. افراد نام‌آشنایی چون وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی، کارل ایکان و غول عرصه‌ی صندوق پوشش ریسک، ری دیالو، از جمله کسانی هستند که در این بخش فعال‌اند. البته هنوز هم جا برای وارد شدن افراد جدید به این جمع هست. دوقلوهای وینکل‌واس، به لطف سرمایه‌گذاری‌های عظیم‌شان روی رمزارز، و جف یاس، موسس بنگاه داد و ستدِ سوسکوئیهانا اینترنشنال، مثال بارزی از این مسئله هستند.

بخش تولید یا 331 میلیارد، 155 نفر آن‌ها از چین، امسال در رده‌ی سوم قرار گرفت. این کشور آسیایی روند رو به رشدی از درصد میلیاردرهای در سطح جهان از خود نشان داده است. طبق تخمین فوربس تقریباً 700 شهروند چینی (با احتساب هنگ کنگ و ماکائو) در فهرست امسال حضور دارند. این اعداد چین را درست پشت سر ایالات متحده در رتبه‌ی دوم قرار می‌دهد. ثروتمندترین تازه‌وارد چین – چِن ژیپینگ، رئیس جلسه و مدیرعامل شرکت اسمور اینترنشنال که در کار تولید سیگار الکتریکی است – جزو میلیاردرهای بخش تولیدی است. از اروپا هم می‌توان به مخترع بریتانیایی، جیمز دایسون، و تولیدکننده‌ی اتصال‌دهنده‌ها، راینهولد ووئرت، اشاره کرد که در این بخش رتبه‌ی بالایی دارند. از ایالات متحده نیز، میلیاردر وسایل لوله‌کشی، هربرت کولر جونیور، و زوج پدر و پسری که شرکت «وسایل خانه‌ی اشلی» را می‌چرخانند، رونالد و تا وانِک، در این فهرست حضور دارند.

با وجود قرنطینه، فشن و خرده‌فروشی در رده‌ی چهارم قرار گرفتند: 273 میلیاردر (10% فهرست امسال). نام برخی از معروف‌ترین چهره‌های صنعت لباس در اینجا به چشم می‌خورد. برنارد آرنو، رئیس LVMH، و برادران آلن و جرارد ورت‌هایمر، اداره‌کنندگان خانه‌ی فشن شنل در این فهرست حضور دارند. تازه‌وارد جدید این عرصه نیز کیم کارداشیان وست است که به لطف خط تولید لباس، عطر و لوازم آرایشی به این جمع راه یافته است.

میلیاردرهای 2021 نشریه فوربس
میلیاردرهای 2021 نشریه فوربس

فهرست کامل ده صنعتی که میلیاردرها در آن به ثروت رسیدند بدین صورت میباشد:

بخش مالی و سرمایه‌گذاری

371 میلیاردر | 13% فهرست

ثروتمندترین: وارن بافت (96 میلیارد دلار)، رئیس جلسه و مدیرعامل برکشایر هاتاوی، که در بیش از 60 شرکت سهام دارد.

تکنولوژی

365 میلیاردر | 13% فهرست

ثروتمندترین: جف بزوس (177 میلیارد)، موسس آمازون. ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا که مالکیت واشینگتن پست و شرکت فضایی بلو اوریجین را نیز در دست دارد.

تولید

31 میلیاردر | 12% فهرست

ثروتمندترین: هی ژیانگیجان (35 میلیارد)، موسس شرکت وسایل خانگی میدیئا گروپ. این شرکت بیش از 200 شرکت تابعه و کارگزار در بازار بورس شنژن دارد.

فشن و خرده‌فروشی

273 میلیاردر | 10% فهرست

ثروتمندترین: برنارد آرنو (150 میلیارد)، رئیس جلسه و مدیرعامل LVMH. او بر بیش از 70 برند نظارت دارد از جمله لویی ویتان، تیفانی و کو، و سفورا.

درمان

221 میلیاردر | 8% فهرست

ثروتمندترین: جیانگ رِنشِنگ و خانواده‌اش (4/24 میلیارد)، رئیس جلسه‌ی شرکت واکسیناسیون چونگ‌کینگ ZFSW که با نام «ژیفِی Zhifei» نیز شناخته می‌شود. این شرکت در حال تلاش برای یافتن واکسن‌های توبرکلوسیس خاص خود است.

غذا و نوشیدنی

219 میلیاردر | 8% فهرست

ثروتمندترین: ژانگ شَنشان (9/68 میلیارد)، رئیس جلسه‌ی شرکت آب معدنی نانگفو اسپرینگ.

املاک و مستغلات

215 میلیاردر | 8% فهرست

ثروتمندترین: لی شائو کی (7/31 میلیارد)، موسس شرکت توسعه‌ی ملکِ سان هونگ کای.

متنوع

188 میلیاردر | 7% فهرست

ثروتمندترین: موکش اَمبانی (5/84 میلیارد)، رئیس جلسه‌ی صنایع ریلاینس. این شرکت در زمینه‌ی پتروشیمی، نفت و گاز، خرده‌فروشی و مخابرات فعال است.

انرژی

100 میلیاردر | 4% فهرست

ثروتمندترین: رابین زِنگ (4/28 میلیارد)، موسس و رئیس جلسه‌ی پیشگام‌ترین شرکت باتری خودرو، CATL. بی‌ام‌و، فولکس‌واگن و گیلی از جمله مشتری‌های این شرکت هستند.

رسانه و سرگرمی

95 میلیاردر | 3% فهرست

ثروتمندترین: مایکل بلومبرگ (59 میلیارد)، موسس شرکت اطلاعات مالی و رسانه‌ای بلومبرگ ال‌پی. او نزدیک به یک میلیارد از پول شخصی خود را صرف کمپین ریاست جمهوریِ شکست‌خورده‌اش در سال 2020 کرد.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.