وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه شغل خود را برای انقلاب هوش مصنوعی تثبیت کنید 26 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه شغل خود را برای انقلاب هوش مصنوعی تثبیت کنید

یک نظرسنجی در سپتامبر توسط موسسه گالوپ نشان داد که حداقل 22 درصد از کارگران تمام وقت آمریکایی می ترسند که هوش مصنوعی حقوق و مزایای آنها را کاهش دهد یا در بدترین حالت شغل آنها را جایگزین و حذف کند.

بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس گزارش داد که هوش مصنوعی می تواند منجر به انقراض 300 میلیون شغل تمام وقت شود، در حالی که تولید ناخالص داخلی جهانی به افزایش هفت درصدی ادامه خواهد داد. شکی نیست که با پیشرفت های اخیر تکنولوژی، به ویژه با معرفی و تکامل سریع هوش مصنوعی، بسیاری از کارمندان در معرض خطر منسوخ شدن نقش های خود هستند.

با در خطر بودن همه اینها، هر رهبر و حرفه ای باید ماموریت خود را برای حفظ آینده شغلی خود با به دست آوردن مهارت ها و تجارب ارزشمند برای امکان رشد شغلی تعیین کند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای آن انجام دهید:

 

با هوش مصنوعی و اتوماسیون سازگار شوید

طبق گفته کوری کاتنگا، اقتصاددان ارشد لینکدین، تقاضا برای ChatGPT امسال 599 درصد افزایش یافت و تعداد اعضای لینکدین که عنوان شغلی "رئیس هوش مصنوعی" را داشته اند یا در حال حاضر دارند، تنها در پنج سال گذشته سه برابر شده است.

مهارت های خود را در زمینه اتوماسیون و هوش مصنوعی ارتقا دهید.

با تبدیل شدن هوش مصنوعی به هنجار جدید، ضروری است که یک قدم از بازی جلوتر بمانید، خواه طرفدار آن باشید یا نه. اگر در حال کاوش در یک حرفه کاملاً جدید هستید، یادگیری ماشینی و برنامه نویسی هوش مصنوعی ممکن است گزینه های ارزشمندی برای در نظر گرفتن باشند، به خصوص که آنها حقوق بسیار بالایی می پردازند. با این حال، اگر می خواهید در صنعت یا نقش مشابه خود باقی بمانید، استفاده از ابزارهای اتوماسیون به طور معمول در کار شما بسیار سودمند خواهد بود.

در حالی که برخی از کارفرمایان ، فرصت‌های ارتقاء مهارت را برای کارمندان خود فراهم می‌کنند تا انتقال به نیروی کار مبتنی بر هوش مصنوعی را روان‌تر کنند، همه این موارد را ارائه نمی‌دهند، بنابراین مسئولیت کم کردن شکاف مهارت‌هایتان بر عهده شماست. شما می توانید این کار را از طریق گذراندن دوره های کوتاه مدت و در عین حال تمرین و آشنایی با استفاده از ابزارهای جدید هوش مصنوعی انجام دهید.

 

مهارت های نرم خود را ارتقا دهید

بدون توجه به اتوماسیون، مهارت های نرم هنوز نقش مهمی در محیط کار ایفا می کنند، بنابراین ارزش توسعه این مهارت ها را هرگز نمی توان دست کم گرفت یا با هوش مصنوعی جایگزین کرد. روهان راجیو، رئیس توسعه محصول لینکدین، خاطرنشان کرد: مهارت‌های نرم بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند، و یک روند فزاینده برای انتقال به استخدام مبتنی بر مهارت‌ها، بالاتر از صلاحیت‌ها و تجربه‌های صرف وجود دارد.

مهارت های نرم خود را ارتقا دهید

بنابراین علاوه بر ارتقاء مهارت در زمینه اتوماسیون و ابزارهای هوش مصنوعی مولد، تمرکز اصلی فرد باید بر بهبود مهارت های نرم خود باشد.

برخی از مهارت‌های نرم که مورد احترام کارفرمایان، مشتریان و شرکای تجاری هستند و نمی‌توان آنها را با فناوری جایگزین کرد، شامل هوش هیجانی، حل مسئله، ایجاد ارتباط و رهبری است.

 

بیایید این موارد را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم:

1. حل مسئله

تفکر خارج از چارچوب برای حل مسائل و پیش بینی و کاهش خطرات بالقوه برای موفقیت شغلی بسیار مهم است. به عنوان مثال، ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT ممکن است بتوانند پاسخ سوالات شما را ارائه دهند، اما آنها به عوامل مختلفی محدود می شوند. به عنوان مثال، پایگاه دانش آن در زمان نگارش مقاله فراتر از سپتامبر 2021 گسترش نمی‌یابد، و می‌تواند نتایج مغرضانه، نادرست و گاه تبعیض‌آمیز ایجاد کند که وسعت دانش بشری فراتر از آموزش آن را در نظر نمی‌گیرد.

ChatGPT

هیچ چیز به اندازه خلاقیت بی حد و حصری نیست که از یک جلسه طوفان فکری به تنهایی یا با یک تیم به وجود می آید.

صلاحیت حل مسئله خود را با این سؤال که معمولاً از خود می‌پرسید، آزاد کنید: «چگونه می‌توانم بر این چالش غلبه کنیم؟» "علت اصلی این مشکل چیست؟" "ما چه تلاش کردیم و از این چه آموختیم؟" و هنگامی که همه گزینه ها بررسی شدند، بپرسید: «دیگر چه؟

 

2. ایجاد ارتباط

ما برای ارتباط عاطفی با انسان ها طراحی شده ایم. تصور کنید چقدر غیرطبیعی است که ارائه یک مورد تجاری به سهامدارانی که صرفاً به هوش مصنوعی برای توسعه محتوا تکیه می کنند، یا ارسال یک ربات یا شخص تولید شده توسط هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با مشتری، غیرطبیعی باشد.ایجاد رابطه با ارزش ترین مهارتی است که هرگز نمی توان آن را جایگزین کرد، مهم نیست که فناوری چقدر موثر باشد.

مهارتهای ارتباطی خود را ارتقا دهید

 

شما می توانید این مهارت را از طریق شرکت در رویدادهای شبکه ای (حضوری و آنلاین)، گذراندن دوره های کوتاه مدت و مطالعه بیشتر در مورد مهارت های ارتباطی، و ایجاد عادت به نزدیک شدن، واقعی بودن و شفاف بودن در روابط خود با مردم، تقویت کنید و در نتیجه اعتماد آنها را تقویت کنید.

 

3. رهبری

رهبری مجموعه‌ای از مهارت‌ها و ویژگی‌هایی است که فراتر از توانایی فنی صرف است، که افراد را تشویق می‌کند تا در حین رانندگی و ایجاد تغییرات متحول کننده اقدام کنند. فرقی نمی‌کند تیمی که شما رهبری می‌کنید متشکل از پنج نفر باشد یا یک تیم جهانی متشکل از 5000 نفر، داشتن ترکیبی از استراتژی، حل تعارض، مربیگری، همدلی، تصمیم‌گیری و مهارت‌های مدیریت عملکرد برای ایجاد انگیزه و ایجاد رکورد در عملکرد، برای موفقیت شما به عنوان یک تیم بسیار مهم است.

مهارت های رهبری خود را ارتقا دهید

 

می‌توانید مهارت‌های رهبری خود را از طریق آموزش مدیریت و رهبری، استخدام مربی، خواندن کتاب‌های خودسازی در مورد رهبری و گوش دادن به پادکست‌ها تقویت کنید.

خودآگاه باشید و سبک مدیریت خود را به طور انتقادی ارزیابی کنید، زمینه های رشد و بهبود را تجزیه و تحلیل کنید و برای دستیابی به اهداف توسعه خود یک برنامه اقدام ایجاد کنید.

 

4. هوش هیجانی

هوش هیجانی شامل توانایی فرد برای درک و پردازش احساسات خود و دیگران و در عین حال مدیریت مؤثر احساسات خود است. همدلی، گوش دادن فعال، خودآگاهی، انعطاف پذیری و اشتیاق، ویژگی هایی هستند که تجربه انسانی را غنی می کنند و امکان ایجاد ارتباطات ارزشمند و حفظ روابط تجاری را فراهم می کنند.

سطح هوش هیجانی فعلی خود را از طریق انجام تست های آنلاین ارزیابی کنید. سپس برای بهبود EQ خود از طریق درک انگیزه‌های خود، تجزیه و تحلیل نحوه واکنش خود به موقعیت‌ها، شناخت احساسات دیگران، تنظیم دیدگاه خود در هنگام مواجهه با مشکلات و داشتن یک دفتر خاطرات برای ثبت پیشرفت خود، تلاش کنید.

افزایش هوش هیجانی

 

در حالی که رونق هوش مصنوعی ممکن است روش کار ما را متحول کند، نیازی به تخریب حرفه شما ندارد. منتظر نباشید تا کارفرمایتان آموزش های اجباری را اجرا کند یا شما را از کار بیرون کند قبل از اینکه متوجه شدید اوضاع شوید. در مورد حرفه خود فعال و عمدی باشید و خود را متعهد به رشد و یادگیری مداوم حرفه ای کنید. از طریق مطلع شدن از آخرین پیشرفت‌ها و روندهای تکنولوژیکی و تقویت مهارت‌های نرم خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در حالی که دنیا به جلو می‌رود، عقب نمانید.

با تشکر که با ما همراه بودید. در انتها پیشنهاد میکنیم که مقاله آینده را پیش بینی کنید را نیز مطالعه بفرمایید.

 

منبع : Forbes Rachel Wells

ترجمه شده در واحد نوآوری و بهبود TMBA

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.