وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

طرز فکر نسل Z در حال تغییر قهوه است 19 آذر
admin لایک 0 دیدگاه

طرز فکر نسل Z در حال تغییر قهوه است

طرز فکر نسل Z در حال تغییر قهوه است

در دنیایی که کار روزانه اغلب با یک فنجان قهوه شروع می شود و به پایان می رسد، نسل بعدی گرایش های قهوه، احتمالاً توسط محصولات جدید و کاربران جدید هدایت می شود.

ما شاهد بسیاری از گرایش‌ها بوده‌ایم که از مصرف‌کنندگان جوان‌تر شروع شده و سپس توسط مصرف‌کنندگان مسن‌تر پذیرفته شده‌اند. من آن را یک ذهنیت ژنرال Z می نامم.

نسل‌هایی که با افتخار از برچسب‌های دانش فنی، آگاهی اجتماعی بی‌دردسر و غیر متعارف استفاده می‌کنند، بدون تعجب، عصر جدیدی از مصرف قهوه را آغاز کرده‌اند.

کالب برایانت، معاونسابق غذا و نوشیدنی در Mintel و اکنون مشاور تجربه مشتری در Circana، در مورد ورود مصرف قهوه به "موج چهارم" نوشته است. در حالی که حرکات اولیه از در دسترس بودن انبوه قهوه و تمایل به کیفیت خبر می داد، نسل Z در حال رهبری جنبش جدیدی است که حول محور نوآوری محصول جدید و بازاریابی تأثیرگذار ایجاد شده است که باعث مصرف بیشتر می شود.

در واقع، طبق گزارش Technomic's Away-From-Home Beverage، در بین نوشیدنی‌های غیرالکلی، پیش‌بینی می‌شود که محصولات قهوه در وعده‌های افزایشی در پنج سال آینده سریع‌تر از هر نوع نوشیدنی دیگری رشد کنند. این از رشد نوشیدنی های انرژی زا، جایگزین های شیر و نوشیدنی های گازدار پیشی می گیرد. بنابراین چه چیزی می توانیم در مورد مصرف کنندگان جوان از طریق لیوان های قهوه بیاموزیم؟

به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده محصولات قهوه و چای برای رستوران‌ها در سراسر ایالات متحده، با تیم قهوه وستروک صحبت کردم. آنها در درک آنچه مصرف کنندگان در فنجان های خود می خواهند، متخصص هستند.

شاون هالترمن، معاون استراتژی لاین قهوه وستروک، گفت: «این دوران جذابی در صنعت قهوه است، مشروط بر اینکه به خواسته‌های بازار و نحوه خدمت به نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندی‌ها پاسخ دهید.» که بینش های جذابی را به اشتراک گذاشت که چشمان من را به سمت جدیدی از بازارهای Millennial و نسل Z باز کرد.

نمادهای سنتی بزرگسالی در حال تغییر هستند

زمانی نوشیدن قهوه به عنوان نمادی از بزرگسالی در نظر گرفته می‌شد که دانش‌آموزان کالج یا بزرگسالان جوان در هنگام ورود به «دنیای واقعی» به آن علاقه داشتند. اما موانع سنتی ورود مرتبط با سن، ممکن است برای مصرف‌کنندگان جوان‌تر اهمیت کمتری داشته باشد، زیرا سلیقه جوانان ممکن است پیچیده‌تر از همیشه باشد.

مصرف قهوه از سنین پایین تر شروع می شود. یک مطالعه Mintel نشان داد که در حالی که بزرگسالان 35 سال یا بالاتر، اولین نوشیدن قهوه را بین 18 و 20 سالگی خود گزارش کردند، مصرف‌کنندگان نسل جدید خیلی زودتر شروع به نوشیدن قهوه کردند: مصرف‌کنندگانی که در حال حاضر بین 18 تا 24 سال سن دارند، اولین بار در سن 15 سالگی شروع به نوشیدن قهوه می‌کنند.

هالترمن می‌گوید: «زمانی دسترسی قهوه تا رسیدن به سن خاصی ممنوع بود. اما با قرار گرفتن در معرض طیف گسترده‌تری از طعم‌ها و فرهنگ‌ها در اوایل زندگی، مصرف‌کنندگان جوان، طعم قهوه را در سنین بسیار پایین‌تری نسبت به والدین خود پیدا کردند.

قهوه وسترک می‌داند که نسل Z سریع‌تر رشد کرده است، و همچنین مزه‌هایی که آنها می‌خواهند. زمانی که مصرف‌کنندگان به سن دانشگاه می‌رسند، می‌توانیم فرض کنیم که طعم اصلی قهوه را تجربه کرده‌اند، و بنابراین در سفرهای چشایی خود جلوتر هستند.»

قهوه پادشاه است ... اما تغییرات در حال دم کشیدن هستند

مصرف‌کنندگان امروزی، به‌ویژه افراد جوان‌تر، خواسته‌اند که محصولاتی که مصرف می‌کنند با پویایی در حال تغییر سبک زندگی‌شان، مطابقت داشته باشد. و در حالی که فنجان قهوه داغ سنتی (که در یک لیوان غذاخوری یا یک فنجان کاغذی کلاسیک سرو می‌شود) همچنان سهم غالب بازار را به خود اختصاص می‌دهد، محصولات و بسته‌بندی‌های جدید به استقبال مصرف‌کنندگان جوان از قهوه به عنوان نوشیدنی منتخب کمک کرده است. .

فراتر از قهوه های معمولی دم کرده و داغ، دسته بندی های جدید در قهوه سرد، قهوه های منجمد مخلوط و پلت فرم های آماده برای نوشیدن در قوطی ها (کلید نوآوری در "موج چهارم" مصرف قهوه) تجربه نوشیدن قهوه را در دسترس تر و آسان تر کرده است. این نوشیدنی بیش از هر زمان دیگری، اجازه پیدا کرده است تا در پروفایل های طعم جدید مخاطب راه پیدا کند.

این تغییر همچنین فرصتی را برای مصرف کنندگان جوان ایجاد کرده است تا هزینه را از الگوهای استفاده سنتی دور کنند. در حالی که قهوه داغ عمدتاً یک نوشیدنی معمولی صبحگاهی است، گزینه‌های قهوه سرد بیشتر به عنوان یک غذای بعد از ظهر در نظر گرفته می‌شوند که به‌عنوان پاداش از طعم آن لذت می‌برند تا به‌عنوان محرک بیداری «روز خود را شروع کنید».

اما تغییر رابا عقب نشینی اشتباه نکنید.

علیرغم این تغییرات چشمگیر، فرض اینکه مصرف کنندگان جوان به طور کامل الگوهای والدین خود را رد می کنند، اشتباه است. در حالی که مصرف کنندگان جوان تر به وضوح باعث رشد در روند قهوه سرد می شوند (مصرف درصد بیشتری از قهوه سرد نسبت به مصرف کنندگان مسن تر)، آنها نیز به احتمال زیاد مصرف کنندگان قهوه گرم نیز هستند.

هالترمن موافقت کرد. «مصرف‌کنندگان جوان‌تر به احتمال زیاد قهوه‌های سرد و گرم و برای مناسبت‌ها و انگیزه‌های مختلف مصرف می‌کنند. با نوشیدن قهوه داغ در صبح، در حالی که بعداً در طول روز به قهوه‌های سرد تغییر می‌کند، به سنت اشاره می‌شود.

استقبال از انواع مختلف دم کردنی ها

همانطور که مصرف کنندگان قهوه همچنان جوان تر می شوند،نسل Z به وضوح در خط مقدم تغییر نسل از دم نوش های داغ سنتی به دنیای خنک و با طراوت قهوه سرد هستند. ترجیحات در حال تحول و خواسته های پویا آنها نه تنها انتخاب قهوه بلکه فرهنگ قهوه را شکل می دهد، و با این حال، قهوه داغ به این زودی ها به جایی نمی رسد. آنچه این روندها و جایگزین های جدید ارائه می دهند، نگاهی اجمالی به آینده احتمالی نوشیدنی کافئین دار سرد مورد علاقه جهان است.

 

منبع: Jeff Fromm Contributor

ترجمه شده در واحد نوآوری و بهبود TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.