وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه بین کار و زندگی به یک تعادل سالم در سال 2024 برسیم ؟ 06 دی
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه بین کار و زندگی به یک تعادل سالم در سال 2024 برسیم ؟

از اوایل سال 2020 تا اواخر سال 2023، بازار کار ایالات متحده از اخراج های گسترده به استعفای بزرگ تبدیل شد و یافتن شغل را برای طبقه لپ تاپ به دست تحصیل کرده دانشگاهی به چالش جدی تبدیل شد.

در بازار کار دشواری که شرکت‌های بزرگ، هزاران کارمند اداری را در طول فصل تعطیلات اخراج می‌کنند، قابل درک است که افراد تمایل دارند ساعت‌های طولانی‌تری کار کنند و از گرفتن روزهای تعطیل و مرخصی با حقوق خودداری کنند تا ارزش خود را نشان دهند. برعکس، زمانی که شرکت‌ها در جذب و حفظ کارمندان در بازار داغ مشکل دارند، کارگران می‌توانند استرس را کاهش دهند زیرا قدرت به نفع آنها تغییر می‌کند. هنگام مواجهه با بادهای مخالف بالقوه، کارگران باید سلامت روانی و عاطفی خود را با تعادل بین کار و زندگی سالم حفظ کنند - تعادل بین کار حرفه ای و زندگی شخصی یک فرد.

سال جدید زمانی است که مردم به طور سنتی به درون نگری می پردازند. هنگام تعیین مقاصد و اهداف برای سال 2024، مهم است که از خود بپرسید چگونه آگاهانه زمان و انرژی خود را مدیریت خواهید کرد تا مطمئن شوید که کار بر مسئولیت های شخصی سایه نمی اندازد و یا بالعکس. این تعادل را می توان با اولویت بندی وظایف، تعیین مرزها و یافتن رضایت در خارج از کار به دست آورد. این موارد برای سلامت کارکنان بسیار مهم است و می تواند استرس ناشی از کار را کاهش دهد و سلامت کلی را بهبود بخشد.

اولویت های غیر قابل مذاکره تعیین کنید

برای اطمینان از حفظ محیط کاری سالم، با فکر کردن به مهمترین چیزهایی که می خواهید، شروع کنید. برخی گذراندن وقت با خانواده، دوستان، سرگرمی ها و سایر فعالیت ها را در اولویت قرار می دهند. برخی دیگر در مورد پیشرفت در حرفه خود و کسب درآمد تا حد امکان بیش از حد رقابت می کنند.

خواسته های خود را به اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان برای زندگی کاری و شخصی تقسیم کنید. انجام این کار به شما یک نقشه راه روشن برای پیمایش در طول سال می دهد. بر مدیریت موثر زمان خود تمرکز کنید. می‌توانید این کار را با «مسدود کردن زمان» انجام دهید، که مستلزم قرار دادن بازه‌های زمانی خاص در تقویم خود برای کار، فعالیت‌های شخصی، سرگرمی‌ها و استراحت است. این به تجسم روز شما کمک می کند و تضمین می کند که زمان مشخص و متمرکزی را به هر اولویت اختصاص دهید.

یافتن ابزارهای مناسب می تواند گردش کار شما را ساده کند و زمان بیشتری را برای شما فراهم کند. از برنامه‌ها، پلتفرم‌ها و نرم‌افزارها برای مدیریت فهرست کارها، پیگیری زمان و خودکارسازی وظایف استفاده کنید. با تعیین حد و مرز بین کار و زندگی شخصی، حواس پرتی را به حداقل برسانید. برای مثال، با گفتن به همکارانتان که خارج از ساعات کاری تعیین شده، ایمیل‌ها یا پیام‌های کاری را چک نمی‌کنید، یک فضای امن برای سلامتی خود ایجاد کنید. استفاده از تلفن را در زمان شخصی محدود کنید.

مطمئن شوید که باهمکاران خود در یک مسیر هستید.

با مدیر مستقیم خود گفتگو کنید تا اهداف و مقاصدی را که برای خود تعیین کرده اید مشخص کنید. به آنها اطلاع دهید که آیا واقعاً به یک سبک کار از راه دور یا یک چیدمان ترکیبی تمایل دارید تا ببینید آیا این امکان وجود دارد یا خیر. اگر فرزندان خردسال دارید، از والدین مسن مراقبت می کنید یا مسئولیت های دیگری دارید که در ساعات کاری نقش دارد، از بحث در مورد زمان های کاری منعطف بی میل نباشید.

اگر شروع به «نه» گفتن به چیزهایی کنید، آدم بدی نیستید. در واقع، شما باید راحت بگویید که نمی‌توانید در مورد مسائل خاصی کمک کنید، زیرا برای دیدن بازی سافت‌بال دخترتان باید زود به بیرون بروید. وقتی یکی از همکاران شما گوش‌هایتان را با شایعات کوچک و شایعه‌سازی می‌جود و «سرتان را درد می آورد» آن را تحمل نکنید. مودبانه به فرد اجازه دهید بداند که باید به کار خود بازگردید.

ابتدا ماسک اکسیژن خود را قرار دهید

اگر از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی یا معنوی از خود مراقبت نکنید، احتمالاً نمی توانید به دیگران کمک کنید. زمانی را برای فعالیت هایی که ذهن، بدن و روح شما را تغذیه می کنند، رزرو کنید. این شامل ورزش، مدیتیشن، گذراندن وقت در طبیعت و دنبال کردن سرگرمی‌ها است. مراقبت از خود انرژی و انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد. دلیلی برای همیشه دردست بودن وجود ندارد. توانایی قطع ارتباط بدون احساس گناه را در خود نهادینه کنید. در زمان استراحت های کوتاه، تلفن و کامپیوتر را از خود دور کنید. اگر در یک محیط اداری هستید، مطمئن شوید که بلند شده و راه بروید، زیرا نشستن طولانی مدت می تواند به اندازه چاقی یا سیگار کشیدن برای سلامتی شما خطرناک باشد.

چند سال گذشته به ما آموخته است که هیچ چیز ثابت نمی ماند و همه چیز مدام در حال تغییر است. به عنوان مثال، ظاهراً یک شبه شاهد عروج سریع هوش مصنوعی بودیم که در محیط کار متحول می شود و به طور بالقوه امنیت شغلی شما را تهدید می کند. زندگی غیرقابل پیش بینی است و برنامه ها می توانند تغییر کنند. آماده باشید تا اولویت های خود را تنظیم کنید و زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود با خودتان مهربان باشید. چیزی به نام تعادل کامل بین کار و زندگی وجود ندارد، بنابراین اگر این معادله همیشه برابر نیست، احساس بدی نداشته باشید.

روی موضوعات با اولویت بالا تمرکز کنید که باعث جلب توجه شما می شود و از کارهای تکراری که می تواند به دیگران تحمیل شود اجتناب کنید. به طور معمول، یک ارزیابی از خود انجام دهید تا ببینید آیا به تعادل ایده آل کار و زندگی خود پایبند هستید یا خیر.

نکته کلیدی این است که آنچه را که برای شما و سلامتی شما بهترین است را بیابید و با ذهنی باز بمانید تا تغییرات را دنبال کنید.

 

منبع: Forbes Jack Kelly Senior Contributor

ترجمه شده در واحد هوش بازار TMBA

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.