وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه بفهمیم که در مسیر شغلی درستی قرار گرفته‌ایم؟ 17 دی
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه بفهمیم که در مسیر شغلی درستی قرار گرفته‌ایم؟

برخی از افراد با ورود به سال جدید، احساس گناه می‌کنند و به دلیل برآورده نکردن انتظارات خود در سال گذشته نگرانی‌هایی در مورد دستیابی به اهداف شغلی خود در سال 2024 دارند.

یکی از ترسناک ترین آینده ها این است که بفهمید آیا در مسیر درست زندگی و کار هستید یا خیر. همیشه این ترس قابل لمس وجود دارد که شما در حرفه اشتباه هستید. هر چه زمان بیشتری را در یک کار درحال بن بست بگذرانید، بیشتر از همسالان خود عقب می مانید. با این حال، زمانی که در حرفه خود عمیق هستید، تغییر شغل آسان نیست.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مورد جایی که در زندگی کاری خود هستید فکر کنید و میزان احساس خوشحالی خود را بسنجید. شروع به ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود کنید. به این موضوع که احساس مشارکت، انگیزه و لذت بردن از کاری که برای امرار معاش انجام می‌دهید، دقت کنید.

در اینجا یک چک لیست از سوالات توسط پرسشگرها ایجاد شده تا به شما کمک کند از خود بپرسید، در جایی که هستید راضی هستید یا باید کاری متفاوت انجام دهید. 

  • آیا شغل شما معنا، هدف یا رضایت شما را فراهم می کند؟
  • آیا مسئولیت های فعلی شما به شما امکان می دهد از استعدادهای ذاتی خود استفاده کنید؟
  • آیا در طول روز به طور فعال در محل کار مشغول هستید یا فقط در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی فعالیت می کنید؟
  • آیا مدام احساس تخلیه و فرسودگی می کنید؟
  • آیا رشد شغلی داخلی در سازمان شما وجود دارد یا به دیوار برخورد کرده اید؟
  • آیا شغل شما تعادل بین کار و زندگی سالم را ارائه می دهد؟
  • آیا احساس احترام می کنید ؟

اگر به این سوالات پاسخ «نه» دادید، احتمالاً در جای درستی نیستید.

به خود فکر کن و اقدام کن

اگر تغییر شغل چیزی است که به آن نیاز دارید، به این فکر کنید که در آینده چه کاری می توانید انجام دهید. آنچه را که از زندگی و حرفه خود می خواهید در نظر بگیرید. برای رسیدن به آنجا چه چیزی لازم است؟ زمانی که مراحل رسیدن به اهداف خود را مشخص کردید، اجرای آنها بر عهده شماست.

اگر مطمئن نیستید، سعی کنید به غرایز درونی خود اعتماد کنید و به خودتان ایمان داشته باشید. نیازی به تنهایی نیست. تیمی از مربیان، حامیان مالی و حقیقت گویان را بیابید و از آنها حمایت، مشاوره، راهنمایی و حکمت بخواهید.با استخدام کنندگان در فضای کاری مورد علاقه خود صحبت کنید تا ببینید آیا آنها فرصتی دارند یا خیر. برای دریافت ایده هایی در مورد انواع مشاغل و مشاغلی که می توانید به آن ها بپردازید، از شبکه دوستان و نزدیکان خود کمک بگیرید.

 انتقال به یک شغل یا حرفه جدید ممکن است مدتی طول بکشد. صبور باشید، زیرا یک منحنی یادگیری وجود خواهد داشت. دست به کار شوید و به خودتان اجازه ندهید که قربانی شک و تردید شوید. با این حال، انتظار کمال و موفقیت فوری نداشته باشید. بنابراین، علی‌رغم تمام مشورت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایتان، باید ذهن باز، انعطاف‌پذیر و مایل به انطباق با تغییرات مستمر باشید.

منبع: Forbes Jack Kelly Senior Contributor

ترجمه شده در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.