وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

قوانین مسیر هوش مصنوعی در سال 2024 20 دی
admin لایک 0 دیدگاه

قوانین مسیر هوش مصنوعی در سال 2024

هوش مصنوعی در حال تغییر قوانین در امور مالی و تجاری است. با این حال، از آنجایی که فناوری هوش مصنوعی بر اساس آنچه ماهانه یا حتی هفتگی به نظر می رسد در حال جهش های تکاملی است، قوانین حاکم بر نحوه توسعه و به کارگیری هوش مصنوعی شرکت ها با سرعت بیشتری در حال تغییر هستند. برای کمک به بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مالی در جهت‌یابی این نوآوری سرسام‌آور، آنچه را که به‌عنوان مهم‌ترین قوانینی که شرکت‌ها هنگام ادغام هوش مصنوعی در شیوه‌ها و استراتژی‌های تجاری خود در سال 2024 باید از آن پیروی کنند، در این مقاله آورده ایم.

 قانون FOMO: 

بسیاری ازمحصولات تجاری که از هوش مصنوعی استفاده می‌کردند به گونه‌ای طراحی شدند که عملیات داخلی شرکت‌ها را مولدتر کنند. پذیرندگان اولیه این راه حل ها اکنون یک سال یا بیشتر فرصت داشته اند تا با این فناوری کار کنند. در ماه‌های آینده، شرکت‌ها این تجربه را برای ایجاد محصولات هوش مصنوعی خارجی به کار خواهند گرفت و سال 2024 را به زمانی هیجان‌انگیز برای استفاده از هوش مصنوعی در تجارت و زندگی روزمره تبدیل خواهند کرد. با ورود موجی از ویژگی‌های سرگرم‌کننده به بازار، مشتریان از نزدیک تماشا می‌کنند و بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی را تحت فشار قرار می‌دهند تا مطمئن شوند که کنار گذاشته نمی‌شوند. 

قانون الویس:

در سال 1968، الویس پریسلی آهنگی به نام "کمی مکالمه کمتر" خواند که شامل این ترانه بود، "لطفا کمی اقدام بیشتر". در سال 2024، هوش مصنوعی از قانون الویس پیروی خواهد کرد، با صحبت کردن کمتر و انجام بیشتر. ما شاهد عرضه مجموعه جدیدی از محصولات هوش مصنوعی خواهیم بود که فراتر از صحبت کردن (چت ربات‌های GenAI و غیره) به انجام واقعی وظایف برای کاربران می پردازند. شرکت‌ها از مدل‌های زبان بزرگ برای شروع فراخوانی‌های API برای اتصال مستقل به سایر برنامه‌ها برای تکمیل وظایف پیچیده گردش کار استفاده خواهند کرد. به عنوان یک مثال، ما از این تکنیک ها در Broadridge برای افزایش بهره وری تیم های عملیاتی مشتریان پس از تجارت خود از طریق پلت فرم جدید OpsGPT خود استفاده می کنیم.

قانون الویس برای مشاغل و کارمندان فردی چگونه خواهد بود؟

در ماه های آینده ، به طور فزاینده ای ربات های هوش مصنوعی متداول خواهد بود که هر دو طرف مکاتبات ، نوشتن و پاسخ دادن به ایمیل ها ، رزرو قرار ملاقات ها و تنظیم مجدد جلسات را انجام دهند. با نگاهی به آینده ، ما شاهد دستیاران هوش مصنوعی شخصی خواهیم بود که با ربات های چت AI شرکت برای حل مسائل مربوط به خدمات به مشتری و حتی مذاکره در مورد قیمت ها کار می کنند. ترسناک است، بله، اما این فرصت عالی برای گسترش بهره وری در صنعت خدمات مالی است.

بهره وری به حداکثر

انتشار Copilot در مایکروسافت آفیس، نسخه Enterprise ChatGPT و برنامه های مشابه از سایر فروشندگان، قدرت های فوق العاده ای به کارکنان اداری می دهد. در یک لحظه، هر حرفه‌ای اکنون می‌تواند یادداشت‌های یک جلسه را خلاصه کند، آیتم‌های اقدام تولید کند و بینش و توصیه‌هایی درباره بهترین راه برای مقابله با مشکلات ارائه دهد. در سال آینده، این ابزارها به میزان قابل توجهی بهره وری کارکنان را افزایش خواهند داد. آنها همچنین انتظارات از کارفرمایان را افزایش می دهند و سطح را برای عملکردهای برتر بالا می برند.

در سال 2024 ، همه یک توسعه دهنده خواهند بود. هوش مصنوعی خطوط بین تاجران، کارشناسان فناوری و خلاقان را محو خواهد کرد. هوش مصنوعی استفاده از فناوری و حتی تولید کد را برای افراد غیرمتخصص آسان تر می کند. برنامه های جدید هوش مصنوعی همچنین ساختن روایت ها، تصاویر و حتی فیلم ها را برای هر کسی آسان تر می کند. نکته کلیدی برای شرکت ها این است که فناوری را به دست همه کارمندان برسانند و اجازه دهند جادو اتفاق بیفتد. در Broadridge، ما یک "sandbox" دیجیتال ایجاد کردیم که در آن همه کارکنان می توانند به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند و با خیال راحت آزمایش کنند.

قانون بازگشت به اصول اولیه

یکی از بزرگترین چالش‌های شرکت‌ها در سال 2024، تمرکز بر روی نوآوری سریع در هوش مصنوعی است. برای آینده قابل پیش‌بینی، می‌توان انتظار داشت که تقریبا هر هفته شاهد عرضه یک مدل جدید شگفت‌انگیز باشیم. همه این ابزارهای جدید براق وسوسه انگیز خواهند بود، اما شرکت ها باید با تعقیب هر تکرار جدید از فلج شدن خودداری کنند. برنامه های موجود در حال حاضر قابلیت های قدرتمندی را ارائه می دهند. در سال پیش رو، شرکت ها باید یک راه حل هوش مصنوعی سازمانی را انتخاب کنند و بر ایجاد یک پایه محکم برای ایجاد ارزش برای کاربران تمرکز کنند. این پایه باید از داده ها، ایمنی و "بهداشت" اولیه هوش مصنوعی تشکیل شده باشد.

داده‌ها: در حالی که تقریباً هیچ راهی برای پیش‌بینی دقیقاً بزرگ‌ترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال آینده وجود ندارد، یک چیز قطعی است و آن اینکه همه پیشرفت‌های جدید توسط داده‌ها تامین می‌شوند. بهترین کاری که شرکت ها می توانند برای آماده شدن برای آینده انجام دهند این است که هنگام اطمینان از ایمن، قابل اعتماد و در دسترس بودن داده هایشان برای هوش مصنوعی از هیچ هزینه ای دریغ نکنند. در نهایت، داده های اختصاصی بزرگترین محرک ارزش در بازاری خواهد بود که بر روی هوش مصنوعی اجرا می شود.

ایمنی: در سریال علمی تخیلی گمشده در فضا، ربات به همتای انسانی خود با هشدار «خطر، ویل رابینسون» هشدار می‌دهد. تماس مشابهی امروز در هوش مصنوعی مورد نیاز است. فناوری با سرعت نور در حال حرکت است، در حالی که مقررات با سرعت حلزون حرکت می کند. در سال 2024، تنظیم‌کننده‌ها برای همگام شدن با نوآوری رقابت خواهند کرد – و شرکت‌ها نیز این کار را خواهند کرد. از آنجایی که هوش مصنوعی به بخشی از تقریباً هر شرکتی تبدیل می‌شود، ایجاد حفاظ‌های مناسب برای ایمن کردن داده‌های شخصی، حذف تعصب مدل و مطابقت با قوانین صنعت و مقررات عمومی حاکم بر هوش مصنوعی به اولویت اصلی تبدیل خواهد شد.

سلامت هوش مصنوعی: در سال 2024، نگهداری از هوش مصنوعی بسیار مهم خواهد بود. با فراگیر شدن اپلیکیشن های مجهز به هوش مصنوعی، توسعه دهندگان با چالش بعدی روبرو هستند: حفظ نرم افزار. محافظت در برابر جابجایی مدل در برنامه های موجود یک نگرانی دائمی خواهد بود. در همین حال، راه حل های هوش مصنوعی ثابت نخواهند بود: با در دسترس قرار گرفتن فناوری جدید و منابع داده جدید، مدل ها به روز می شوند و ویژگی ها اضافه می شوند. در سال 2024، شرکت ها شروع به ایجاد فرآیندهایی برای مدیریت محصول، آزمایش خروجی و سایر وظایف خواهند کرد که به عملکردهای عملیاتی حیاتی در دنیای هوش مصنوعی تبدیل می شوند.

قانون TikTok

2024 سالی خواهد بود که هوش مصنوعی به یک پلتفرم چند رسانه ای تبدیل می شود. البته، برنامه های کاربردی مبتنی بر متن به عنوان پایه اصلی در تجارت باقی خواهند ماند. اما پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی فراتر از متن به حالت چند وجهی از جمله صدا، تصویر و ویدئو می‌رود. در ماه نوامبر، OpenAI GPT-4 Vision، DALL-E3 و نسخه های پیشرفته مدل های Whisper (رونویسی صدا) و Voice Synthesis را راه اندازی شد. در سال آینده، این پیشرفت‌ها و سایر پیشرفت‌های هوش مصنوعی نحوه تعامل انسان‌ها با رایانه‌ها را متحول خواهد کرد.

 

منبع: Forbes Chris Perry Contributor

ترجمه شده در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.