وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه با وجود هرج و مرج سازمانی ثابت بمانیم 29 بهمن
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه با وجود هرج و مرج سازمانی ثابت بمانیم

خلاصه.

تغییرات در محل کار می تواند باعث تحریک اضطراب، عصبانیت و ناامیدی شود. تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفتن، نشانه ضعف نیست. طبیعی است که برای مدتی احساس عادی نداشته باشید. در این مقاله، نویسنده شش راهبرد را برای کمک به خودتان در میان عدم قطعیت بیان می‌کند.

یک تغییر ناگهانی در رهبری، یک تجدید ساختار شرکتی، یک اقتصاد نابسامان - گاهی اوقات ممکن است همه چیز در کار آشفته شود. وقتی این اتفاقات می افتد، حفظ تعادل شما به یک چالش تبدیل می شود. بنابراین، چگونه می توانیدتعادل خود را پیدا کنید؟ برای حمایت به کجا باید مراجعه کرد؟ و بهترین راه برای متمرکز ماندن بر اهداف و اولویت‌های خود، چه اکنون و چه در بلندمدت چیست؟

 

 آنچه کارشناسان می گویند

پیمایش آشفتگی در محل کار بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی حرفه ای است و اغلب تجربه لذت بخشی نیست. هنگامی که با جدایی ناگهانی رئیس خود، یا اخراج کارکنان در بخش خود، یا سازماندهی مجدد غیرمنتظره تیم دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است احساس کنید که زمین در حال تغییر است. اریکا رابرتز، مشاور توسعه رهبری سازمانی و مربی شغلی اجرایی، می‌گوید: فقط به این دلیل که هرج و مرج یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است، به این معنا نیست که باید تسلیم آن شوید. یادگیری متمرکز ماندن کلید اصلی است. او می گوید: «امروزه هیچ ثباتی در جهان وجود ندارد. تغییر ثابت است، بنابراین به جای ترس از آن، آن را در آغوش بگیرید و با آن سازگار شوید."

ربکا هومکس، مدرس مدرسه بازرگانی لندن و نویسنده کتاب زنده ماندن، بازسازی، رشد: استراتژی پیشرفت در زمان بی ثباتی، می‌گوید در واقع، اگر با ذهنی باز و انعطاف‌پذیری به هرج و مرج نزدیک شوید، ممکن است حتی برای حرفه‌تان جنبه مثبتی داشته باشد.. او می‌گوید هدف این است که «با جستجوی  فرصت‌های جدید، از تغییرات حداکثر استفاده را ببریم».

1- به خودت لطف کن

رابرتز می گوید: تغییرات شدید در محل کار می تواند "اضطراب، عصبانیت و ناامیدی را برانگیزد". تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفتن، نشانه ضعف نیست. او می‌گوید: «به خودتان اجازه دهید احساساتتان را احساس کنید. تغییر می تواند منحرف کننده باشد، پس با خودتان ملایم باشید. طبیعی است که برای مدتی احساس عادی نداشته باشید. به گفته هامکس، «وقتی اتفاقی در محل کار رخ می‌دهد، بسیاری از مردم – به ویژه افراد با عملکرد بالا – فکر می‌کنند که برای پیشرفت باید بلافاصله به عقب برگردند»، به‌گفته هامکس، به این معنی که خود را تحت فشار قرار می‌دهند تا در اوج عملکرد عمل کنند. "اما شما باید به خودتان اجازه دهید که در حالت بقا باشید" حداقل به طور موقت. این شامل "نور زدن و دلسوزی برای خود" نیست. او می‌گوید در عوض، «زمان برای تثبیت» صرف می‌شود. اگر این کار را نمی کنید، "چگونه تنظیم مجدد مناسب برای خود و حرفه خود را کشف می کنید؟"

2- ایجاد انعطاف پذیری.

بلافاصله پس از تحولات، "یک مکث هدفمند" لازم است - اما مراقب باشید که اینرسی تداوم نیابد. هامکس می گوید، خطر این است که این به "الگوی نگهدارنده ترس" و رکود تبدیل شود. او می‌گوید: «وقتی از عدم اطمینان صحبت می‌کنیم، معمولاً آن را به عنوان یک چیز وحشتناک می‌بینیم که باید با آن کنار بیاییم و بر آن غلبه کنیم. اما او پیشنهاد می‌کند که درباره عدم قطعیت از دیدگاهی متفاوت و ساده‌تر فکر کنید: مجموعه‌ای از رویدادهای آینده که ممکن است رخ دهند یا نشوند.

هومکس به جای نشخوار فکری در مورد آنچه در پیش است یا نگرانی در مورد چگونگی رخ دادن چیزها، تمرین فکری را پیشنهاد می کند. در نظر بگیرید: "چه چیزی می تواند مرا وادار کند و چه چیزی می تواند من را بشکند؟" چنین رویکردی انعطاف‌پذیری را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که حتی در بدترین سناریوها - از دست دادن شغل خود، استخدام مجدد یا متوقف کردن پروژه - شما خراب نمی‌شوید. او می گوید: «تو آرام باش. هدف نهایی تغییر از طرز فکر دفاعی حفاظت از خود به پرورش ذهنیت رشدی است که امکانات جدید را در بر می گیرد.

3- به دنبال حمایت باشید.

تحقیقات به فواید بسیاری از داشتن روابط کاری قوی اشاره می کند - به خصوص زمانی که همه چیز پرریسک باشد. رابرتز می‌گوید: «اگر شما قبلاً با تیم خود ارتباط برقرار کرده‌اید، وقتی هرج و مرج اتفاق می‌افتد، منزوی نمی شوید. رفع فشار با همکاران می تواند احساس آرامش ایجاد کند و انتظار می رود مقداری تخلیه شوید. با این حال، رابرتز توصیه می کند که برای کمک، به همکاران خود بیش از حد تکیه نکنید. او می‌گوید: «در مورد نحوه پردازش احساسات خود در مورد آنچه در سازمانتان می‌گذرد، آگاه باشید و حتی با دوستان خوب کاری که می‌گویید مراقب باشید. نظرات شما ممکن است بدون اطلاع شما اشتباه تعبیر شود یا به اشتراک گذاشته شود. رابرتز می‌گوید: «اشتراک‌گذاری بیش از حد خطری دارد و آنچه شما می‌گویید می‌تواند عواقب آینده داشته باشد. "بی خطرتر است که به شبکه های شخصی قابل اعتماد خارج از محل کار خود اعتماد کنید" مانند همسر، دوستان یا یک درمانگر.

4- مثبت اندیش و فرصت طلب باشید.

ممکن است متوجه شوید که یک خط نقره ای برای آشفتگی در کار وجود دارد. به همین دلیل است که هامکس توصیه می‌کند در مورد هر چیزی که می‌گذرد «سربلند باشید، نه سر پایین» و ذهنی باز داشته باشید. رابرتز توصیه می کند سه سوال از خود بپرسید: این تغییرات چگونه بر موقعیت فعلی من تأثیر می گذارد؟ آنها چگونه بر نحوه نگرش من به سازمان و/یا آینده من در سازمان تأثیر می گذارند؟ و چه فرصت‌هایی از این تغییرات به وجود می‌آید که به من امکان می‌دهد شغلم را پیش ببرم یا مهارت‌های حرفه‌ای خود را ارتقا دهم؟

پاسخ ها ممکن است فوراً واضح نباشند، اگرچه یک چشم انداز مثبت می تواند همه چیز را تغییر دهد. رابرتز می گوید: «شما می توانید انتخاب کنید که به هرج و مرج به عنوان یک مانع برای غلبه بر آن نگاه کنید، یا می توانید آن را به عنوان فرصتی برای رشد ببینید. برای مثال، می‌توانید فکر کنید: «این کوچک‌سازی من را عقب نگه می‌دارد، زیرا من با کار بیشتری مواجه می‌شوم و مسیر مورد نیاز خود را از مدیرم دریافت نمی‌کنم». یا در عوض، "این کوچک سازی به من این فرصت را می دهد تا مهارت های رهبری خود را نشان دهم و مسئولیت های بیشتری را بر عهده بگیرم که مجموعه مهارت های من را گسترش می دهد."

5- بازتاب و ارزیابی مجدد.

به گفته رابرتز، هرج و مرج و آشوب می تواند کاتالیزوری برای ارزیابی مجدد موقعیت فعلی شما و در نظر گرفتن آنچه از شغل خود می خواهید باشد. مردم اغلب وقت نمی گذارند تا نقاط قوت، استعدادها و اولویت های خود را ارزیابی کنند زیرا به کارشان مربوط می شود. او پیشنهاد می کند با خودتان چک کنید.        می خواهی به چه چیز برسی؟ چه چیزی برای شما مهم است؟ ممکن است متوجه شوید که بیشتر از شغل و زندگی حرفه ای خود راضی هستید. یا ممکن است تصمیم بگیرید زمان کشف فرصت های جدید یا ایجاد تغییرات فرا رسیده است. او می‌گوید: «خیلی چیزها وجود دارند که شما روی آنها کنترل ندارید، اما روی تعریف موفقیت برای خودتان و نحوه قرارگیری خود برای رسیدن به آن کنترل دارید. "این ممکن است فشاری باشد که برای انجام آن نیاز دارید."

اصولی که باید به خاطر بسپارید

چه کارهایی انجام دهید.

  • به خود اجازه دهید در میان هرج و مرج احساس غرق شدن و عدم اطمینان کنید.
  • از اعضای خانواده، دوستان و دیگران در شبکه شخصی مورد اعتماد خود حمایت کنید.
  • فرصت را برای درون نگری غنیمت بشمارید - ممکن است باعث شود که به این بیندیشید که از شغل خود راضی هستید یا اینکه شما را به فکر کردن فرصت های جدید ترغیب کند.

چه کارهایی انجام ندهید.

  • در شکست‌گرایی درنگ کنید. در عوض، دیدگاه خود را تغییر دهید تا هرج و مرج را به عنوان راهی برای رشد ببینید، نه مانعی برای غلبه بر آن.
  • اعتماد بیش از حد به همکاران. در مورد آنچه با آنها به اشتراک می گذارید محتاط باشید، زیرا ممکن است نظرات شما اشتباه تفسیر شود یا بدون اطلاع شما به اشتراک گذاشته شود.
  • تصویر بزرگتر را از دست بدهید. تغییرات مداوم و فقدان جهت در سازمان شما ممکن است نشانه مشکلات اساسی باشد.

 

 

منبع: hbr Rebecca Knight

ترجمه شده در واحد نوآوری و بهبود TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.