وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه بدون پول یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟ 07 اسفند
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه بدون پول یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

انعطاف‌پذیری، آزادی خلاق، رضایت شخصی و پتانسیل درآمد نامحدود، چندین مورد از مزایای بی‌شمار کسب و کار شماست. اگر رویای تصاحب کسب و کار را دارید اما به دلیل کمبود بودجه در انجام این کار مردد هستید، بدانید که راه اندازی کسب و کاری بدون پول امکان پذیر است. کنجکاو شدید؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه این کار را انجام دهید.

راه اندازی یک کسب و کار بدون پول

واقعیت این است که همه مشاغل به نوعی سرمایه گذاری نیاز دارند. اما اگر در حال حاضر پول ندارید یا حداقل بودجه مالی در اختیار دارید، نگران نباشید. تا زمانی که یک برنامه بازی محکم و برنامه ریزی برای موانعی که ممکن است در طول مسیر با آنها روبرو شوید داشته باشید، هنوز هم ممکن است سرمایه گذاری خود را دنبال کنید.

چگونه بدون پول یک کسب و کار راه اندازی کنیم

اگر در حال بررسی ایده کارآفرینی هستید یا می‌خواهید کسب‌وکاری را بدون پول راه‌اندازی کنید، این نکات می‌توانند شما را برای موفقیت آماده کنند.

کار روزانه خود را حفظ کنید

به محض اینکه تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار گرفتید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که فوراً کار تمام وقت خود را ترک کنید و به طور کامل به سرمایه گذاری خود متعهد شوید. با این حال، انجام این کار خطرناک است، به خصوص زمانی که حداقل بودجه در دسترس دارید یا هیچ بودجه ای در دسترس ندارید.

اگر شغل خود را حفظ کنید و عصرها، آخر هفته ها یا هر زمان که سر کار نیستید روی کسب و کار خود تمرکز کنید، دیگر مجبور نخواهید بود از پس انداز یا کارت های اعتباری خود زندگی کنید. شما درآمد ثابتی خواهید داشت که به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد.

هنگامی که کسب و کار شما در حال رشد است و مطمئن هستید که به اندازه کافی درآمد کسب می کنید تا هزینه های کسب و کار خود را پوشش دهید و راحت زندگی کنید، می توانید ساعات کاری خود را کاهش دهید یا کار را ترک کنید.

یک ایده تجاری را انتخاب کنید که به سرمایه اولیه نیاز ندارد

دشوارترین و در عین حال مهم ترین بخش کارآفرینی، کشف یک ایده تجاری است. اگر هدف شما راه اندازی یک کسب و کار بدون پول است، یک کسب و کار، صنعت یا خدمات را در نظر بگیرید. در اینجا چندین ایده برای کسب و کار کوچک برای الهام بخشیدن به شما وجود دارد.

  • محتوا نویسی آزاد: می توانید برای کسب و کارها و نشریات مختلف محتوا بنویسید. این ممکن است شامل محتوای وب سایت، پست های وبلاگ، بروشورها و کتاب های الکترونیکی باشد.
  • دستیار مجازی: به عنوان یک دستیار مجازی، خدمات اداری را به مشتریان مختلف ارائه می دهید. مشتریان شما ممکن است از شما بخواهند که با مشتریان یا فروشندگان خود تماس تلفنی برقرار کنید، رویدادها را برنامه ریزی کنید، قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنید، پایگاه های داده را مدیریت کنید یا سفر رزرو کنید.
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی: مدیریت رسانه‌های اجتماعی زمانی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کنید تا پیشنهادات خود را از طریق فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنند. شما همچنین با طرفداران و دنبال کنندگان آنها تعامل خواهید داشت.
  • طراحی گرافیک: هدف طراحی گرافیک ایجاد طرح های چشم نوازی است که بتوان از آن برای ابزارهای مختلف بازاریابی مانند بروشور، پوستر، بسته بندی و لوگو استفاده کرد. شما می توانید مستقیماً توسط آژانس های تبلیغاتی یا بازاریابی یا مشاغل برای ایجاد طرح های گرافیکی استخدام شوید.
  • تدریس خصوصی: اگر صبور هستید و در یک موضوع یا موضوع خاصی تخصص دارید، ممکن است بخواهید تدریس خصوصی کنید. شما می توانید به صورت مجازی، در خانه خود، در کتابخانه ها یا کافی شاپ ها یا در خانه مشتریان تدریس کنید.
  • حسابداری: حسابداری یک کار خسته کننده و وقت گیر است که بسیاری از صاحبان مشاغل زمان یا تمایلی برای انجام آن ندارند. به عنوان یک حسابدار، حساب‌های بانکی را تطبیق می‌دهید، صورت‌های درآمد و ترازنامه ایجاد می‌کنید، و دفاتر کل را تمیز می‌کنید.
  • سازماندهی خانه: سازمان‌دهندگان خانه به مشتریان کمک می‌کنند تا به‌هم ریختگی‌های خود را مرتب کنند و فضاهای تمیز و سازمان‌یافته ایجاد کنند. با این تجارت، از خانه های مشتریان بازدید می کنید و نیازهای سازمانی آنها را ارزیابی می کنید. سپس، یک استراتژی برای خلاص شدن از شر موارد غیر ضروری و ناخواسته، و راهی برای ذخیره و سازماندهی مواردی که آنها نگهداری می کنند، طراحی خواهید کرد. ممکن است کل خانه یا فقط یک یا دو اتاق آنها را سازماندهی کنید.
  • عکاسی: عکاسی می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که جنبه خلاقیت خود را بیان کنید و در عین حال عکس‌هایی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید که برای سال‌های آینده دوستشان خواهند داشت. شما می توانید منوی متنوعی از خدمات ارائه دهید یا به عنوان مثال در زمینه عکس های خانوادگی، عکس های حرفه ای یا عکس های بارداری تخصص داشته باشید.
  •  Dropshipping: نوعی واسطه گری فروش است که شما محصولات را بدون نیاز به خرید و ایجاد موجودی می فروشید. یک مشتری قیمت خرده فروشی یک کالا را از فروشگاه آنلاین شما پرداخت می کند. سپس، سفارش آنها را برای تامین کننده خود ارسال می کنید و قیمت عمده فروشی را به آنها پرداخت می کنید.

تحقیقات بازار

قبل از اینکه ایده کسب و کار خود را جلو ببرید، باید از طریق تحقیقات بازار تعیین کنید که آیا واقعاً قابل دوام است یا خیر. رقبای خود را شناسایی کنید و نقطه فروش منحصر به فرد خود را بیابید، که اساساً کاری است که می توانید بهتر از آنها انجام دهید. شاید خدمات شما سریعتر، نوآورانه تر یا کم هزینه تر باشد. همچنین می‌توانید میزبان گروه‌های متمرکز باشید و مستقیماً با مشتریان بالقوه صحبت کنید تا احساس بهتری نسبت به نیازها، خواسته‌ها و رفتارهای خرید آنها داشته باشید. علاوه بر این، در استفاده از رسانه های اجتماعی و بررسی آنلاین مشاغل مشابه تردید نکنید.

یک طرح تجاری بنویسید

طرح کسب و کار نقشه راهی است برای اینکه چگونه کسب و کار خود را توسعه دهید. با یک طرح تجاری مدون، می توانید چالش های احتمالی را پیش بینی کرده و بر اساس آن برای آنها برنامه ریزی کنید. شما همچنین می توانید سرمایه گذاران و کارمندان را جذب کنید و همچنین تامین مالی ایمن را انجام دهید. همانطور که طرح کسب و کار خود را می نویسید، تاکید کنید که چرا پیشنهادات شما برجسته است. همچنین، از اصطلاحات تخصصی صنعتی اجتناب کنید و از تصاویر بصری فراوان برای شکستن متن استفاده کنید و طرح خود را از نظر بصری جذاب‌تر کنید.

بخش های کلیدی یک طرح کسب و کار عبارتند از:

  • نمای کلی شرکت: این شرحی از کسب و کاری است که می خواهید شروع کنید. حتماً مدل کسب و کار و ساختار قانونی خود را ذکر کنید.
  • تحقیقات بازار: یافته های تحقیقات بازار خود را خلاصه کنید. فراموش نکنید که توضیح دهید چگونه محصولات یا خدمات شما نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می کند و به شما امکان می دهد از رقبای خود متمایز شوید.
  • استراتژی بازاریابی: استراتژی بازاریابی به نحوه برنامه ریزی شما برای تبلیغ کسب و کار خود برای دستیابی به مشتریان جدید اشاره دارد. این ممکن است شامل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی یا بازاریابی رویداد باشد، بسته به ماهیت کسب و کار شما.
  • برنامه مالی: برنامه مالی باید آنچه را که برای کسب درآمد و خرج کردن پول انجام می دهید مشخص کند. در حالت ایده‌آل، دارای ترازنامه، پیش‌بینی جریان نقدی و سایر داده‌ها و اسناد مالی است.یمت عمده فروشی را به آنها پرداخت می کنید.

 

کلاه های زیادی بپوشید

در آینده، ممکن است بتوانید برای سرمایه گذاری خود کمک استخدام کنید. اما وقتی برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنید، می‌خواهید «جک همه تجارت» باشید و وظایف مختلف را به تنهایی انجام دهید. به عنوان مثال، اگر ایده کسب و کار شما کمک مجازی است، بازاریابی خدمات خود، ایجاد قراردادهای مشتری، انجام کار، ارسال فاکتور و جمع آوری پرداخت ها به عهده شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید که اگرچه ممکن است نتوانید همه کارها را به خوبی انجام دهید، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت و مقدار زیادی پول نقد بلافاصله پس انداز خواهید کرد. استخدام کمک خیلی زود خطرناک است، به خصوص زمانی که پول زیادی برای شروع ندارید.

آزمایشی را اجرا کنید

در حالی که زمانی که یک ساختار قانونی، نام کسب و کار و استراتژی بازاریابی دارید، می توانید ادامه دهید و به طور رسمی کسب و کار خود را راه اندازی کنید، عاقلانه است که قبل از اینکه بزرگ شوید، یک راه اندازی محلی کوچک داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید چالش‌های احتمالی را مشخص کنید و تنظیمات مناسب را انجام دهید. در طول دوره آزمایشی خود، از مشتریان خود بخواهید بازخورد صادقانه آنها را دریافت کنند و اینکه چه کاری می توانید برای بهبود پیشنهادات و خدمات خود انجام دهید. این احتمال وجود دارد که در مورد برخی از تله‌هایی که قبلاً از آنها اطلاعی نداشتید، یاد بگیرید و خطر شکست خود را کاهش دهید.

افزایش مقیاس

کسب و کار شما احتمالاً کوچک شروع خواهد شد. اما همانطور که به موفقیت می رسید و به اهداف خود می رسید، از رشد نترسید. این ممکن است شما را ملزم کند که محصولات و خدمات خود را به بازار گسترده‌تری بفرستید، چند کارمند را برای افزایش بهره‌وری استخدام کنید، تلاش‌های بازاریابی خود را گسترش دهید یا فضای کاری بزرگ‌تری پیدا کنید. به نفع شماست که به آرامی اما مطمئناً مقیاس بندی کنید تا بتوانید تغییرات کوچکی را بدون تأثیر بر سرمایه محدود خود ایجاد کنید.

از منابع رایگان استفاده کنید

باور کنید یا نه، هیچ کمبودی در منابع رایگان یا کم هزینه برای کمک به کارآفرینان و صاحبان مشاغل مشتاق مانند شما وجود ندارد. برای یافتن آنها، جستجوی گوگل را انجام دهید و به دنبال کارگاه ها، برنامه های مربیگری و فرصت های شبکه در منطقه خود باشید.

همچنین می توانید به کتابخانه محلی خود سفر کنید و در مورد منابعی که ممکن است ارائه دهد بپرسید. فراموش نکنید که گزینه های ملی را نیز بررسی کنید، مانند ا اتاق بازرگانی. با استفاده از منابع رایگان، می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و کسب و کار خود را به مقرون به صرفه ترین راه ممکن راه اندازی کنید.

شبکه

گاهی اوقات، مهم نیست که شما چه کسی را می شناسید، بلکه مهم این است که چه کسی شما را می شناسد. اگر می خواهید کسب و کاری را بدون پول راه اندازی کنید، شبکه، شبکه و شبکه. با متخصصان صنعت، سرمایه گذاران بالقوه و سایر کارآفرینان ارتباط برقرار کنید. آنها می توانند توصیه های معنی داری را به اشتراک بگذارند، شما را با دیگرانی که می توانند به شما کمک کنند معرفی کنند، پیشنهادات شما را به پایگاه مشتریان خود معرفی کنند و حتی به شما کمک مالی کنند. شما می توانید به صورت آنلاین شبکه کنید یا در رویدادهای شبکه در جامعه محلی خود شرکت کنید. همچنین ایده خوبی است که به دنبال کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری مرتبط با صنعت خود باشید.

یک طرح پس انداز طراحی کنید

به عنوان یک صاحب کسب و کار مشتاق، این به شما بستگی دارد که یک حساب پس انداز برای سرمایه گذاری خود بسازید. برای انجام این کار، هزینه های خود را پیگیری کنید و هزینه های خود را شناسایی کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک کارت اعتباری تجاری با مزایایی مانند برگشت پول و امتیاز سفر دریافت کنید. علاوه بر این، یک بودجه ماهانه تنظیم کنید و تمام تلاش خود را برای پایبندی به آن انجام دهید. در حالی که موقعیت منحصر به فرد شما تعیین می کند که چقدر پول باید پس انداز کنید، یک قانون سرانگشتی خوب این است که حداقل شش ماه پس انداز برای هزینه های تجاری پس انداز کنید.

به دنبال تامین مالی جایگزین باشید

خوشبختانه، مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تأمین مالی کسب‌وکارهای کوچک به آنها مراجعه کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

دوستان و خانواده: اگر عزیزی دارید که از سرمایه گذاری تجاری شما حمایت می کند، ممکن است سرمایه ای را به صورت وام یا کمک هزینه کم یا بدون بهره در اختیار شما قرار دهد. فقط مطمئن شوید که شرایط وام یا کمک مالی را به صورت کتبی وارد کرده اید تا همه در یک صفحه باشند.

سرمایه گذاران خطرپذیر: سرمایه گذاران حرفه ای مانند سرمایه گذاران خطرپذیر، در ازای درصدی از سود کسب و کار یا سهام شما، پول ارائه می دهند. برای تأمین این نوع بودجه، احتمالاً باید یک طرح تجاری و صورت‌های مالی را به اشتراک بگذارید.

سرمایه گذاران فرشته: سرمایه گذاران فرشته با سرمایه گذاران خطرپذیر متفاوت هستند زیرا از پول شخصی خود برای کمک به تأمین مالی کسب و کار شما استفاده می کنند. در بسیاری از موارد، آنها به عنوان مربی خدمت می کنند و در حین راه اندازی و رشد شما را راهنمایی می کنند.

کمک‌های بلاعوض: در حالی که یافتن و زمین‌گیری کمک‌های بلاعوض برای مشاغل کوچک دشوار است، اما وجود دارد. برای یافتن آنها، به نهادهای دولتی فدرال و ایالتی و همچنین شرکت های توسعه اجتماعی مراجعه کنید.

انکوباتورها و شتاب دهنده ها: این برنامه ها برای راهنمایی مشاغل با پتانسیل بالا طراحی شده اند. اگر بخشی از یکی شوید، ممکن است بتوانید سرمایه نیز دریافت کنید.

تأمین مالی جمعی: تأمین مالی جمعی زمانی است که از مشتریان احتمالی می‌خواهید در ازای یک امتیاز منحصربه‌فرد یا قولی در آینده، پولی را به شما ارائه دهند. خوشبختانه، بسیاری از پلتفرم‌های تامین مالی جمعی آنلاین برای کمک به راه‌اندازی یک کمپین مانند Kickstarter، Fundly و SeedInvest وجود دارد.

وام مشاغل کوچک: بانک ها، اتحادیه های اعتباری و وام دهندگان آنلاین همگی وام های کسب و کار کوچک را برای استارتاپ ها و مشاغل کوچک ارائه می دهند. به طور معمول، برای قفل کردن در نرخ های پایین و شرایط مطلوب، به اعتبار خوبی نیاز دارید.

در حالی که پول می تواند شروع یک کسب و کار را آسان تر کند، مطمئناً ضروری نیست. اگر پول نقد زیادی در اختیار ندارید، همچنان می توانید رویای خود را برای تبدیل شدن به رئیس خود محقق کنید. تا زمانی که پشتکار داشته باشید، سخت کار کنید و از تمام منابعی که در دسترس دارید استفاده کنید، به احتمال زیاد موفق خواهید شد.

 

منبع: Forbes Anna Baluch

ترجمه شده در واحد نوآوری و بهبود TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.