وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

دیدار صمیمانه دکتر امیرشاهی در TMBA 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

دیدار صمیمانه دکتر امیرشاهی در TMBA

علاقه‌مندم آموزه‌هایی را از دکتر امیرشاهی بنویسم که همچنان سرمشق و الگوی خوبی برای من است. نخست از متانت و اخلاق بزرگوارانه او بگویم که در نهایت ادب و احترام با دانشجویانش رفتار می‌کند. در کنفرانس‌ها با حفظ شأن علمی، فضیلت‌های اخلاقی او زبانزد حاضران است.


خاطره جالبی دارم که به زمان دفاع از پایان‌نامه‌ام در مقطع کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی بازمی‌گردد.


دکتر امیرشاهی به‌عنوان استاد ناظر حضور داشتند. با سخت‌گیریها و نکته‌ورزی‌هایی که داشتند، جلسه دفاع از پایان‌نامه برایم بشدت چالش‌برانگیز شده بود. گرچه نمره عالی 19 را در پایان‌نامه گرفتم که مورد تشویق استادانم نیز قرار گرفت و عملاً مرا برای مدارج عالی بیشتر ترغیب کرد، اما سخت‌گیریهای دکتر امیرشاهی در آن جلسه جایگاهی خاص داشت.


ناپختگی‌ام در آن زمان از استادی که با پرسش‌های دشوار، کار دفاع از پایان‌نامه را دشوارتر می‌کرد، درس‌آموز بود.


بعدها به مرور با گذشت زمان دریافتم این شیوه سخت‌گیرانه، منش استادان برجسته‌ای است که تمایل دارند دانشجو را آموزش دهند. علاقه‌مندم با صراحت و جسارت اعلام کنم که آن شیوه یعنی دشواری و سخت‌گیری برای دانشجو در زمان دفاع از پایان‌نامه را من نیز اجرا می‌کنم. چشمان پرخشم دانشجو، قلب مالامال از ضربانهای پی‌در‌پی دانشجو را با شکیبایی می‌پذیرم که دانشجو دریابد تا پایان عمر همواره بیاموزد و این است رمز شادی و شادابی علمی که نباید دمی از آن غافل بود.


دکتر امیرشاهی در همین جلسه‌ای که روز چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه در خدمتش بودیم، نقادیهای خود را برای شرکت داشت.


آنجا که ضرورت داشت مخالفت خود را اعلام می‌کرد و می‌کوشید همچنان از همین فرصت‌ها، آموزش و یادگیری را از دانشجویانش دریغ نورزد. آنجا که کوششی شایسته را می‌دیدند، با محبت تحسین می‌کردند.


دکتر امیرشاهی واژه‌ها را سلیس به‌کار می‌برد؛ از ضرب‌المثل‌ها، عبارت‌های روزمره، واژگان جاافتاده در کسب‌و‌کار حداکثر استفاده را می‌کرد بی‌آنکه خود را با واژه‌های انگلیسی مشغول سازد.


برای من و همکارانم دیدار با این استاد پرتجربه و آکادمیک، روز خوبی بود که در خاطرم خواهد ماند. او از پروژه‌های تحقیقات بازار آگاه شد که TMBA بر عهده دارد، از روش‌های کمی و کیفی که همکاران تحقیقات بازار TMBA آن را با خلاقیت به‌کار می‌برند، راهنمایی‌های خوبی داشت که امساک نمی‌کرد و این همه نشان از آن داشت و دارد که نیک‌بینان دانش خود را  بیان می‌کنند تا دیگران از آن بهره‌مند شوند.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.