اگر در فکر ارتقای کسب و کار خود هستید، فروش را متوقف کنید!
این متن، ترجمهای است از مطلبی که از سایت blog.square2marketing.com برای استفاده همراهان انتخاب شده است.
درست شنیدید، دست از فروش به مشتریان بالقوه بکشید. شاید فکر کنید این بدترین توصیهای است که تا کنون شنیده اید، اما به من اعتماد کنید، این دقیقاً همان چیزی است که مشتریان احتمالی شما می خواهند.
خودتان را جای مشتریان بگذارید. آیا از تماسهای ناخواسته ی فروش به دفتر کار خوشحال می شوید؟ آیا از یک فروشنده ی سمج در یک معاملهی خودرو خوشتان می آید؟ از دیدن تبلیغ تلویزیونی وسط یک برنامهی دوست داشتنی که شما را دعوت به خرید می کند، چه احساسی به شما دست میدهد؟ کسی هست که این ها را دوست داشته باشد؟ اما هنوز شرکتهای زیادی به این روش بازاریابی فروش تمایل دارند.
در اینجا مواردی هست که باید آنها را در نظر داشت:
نفروشید، کمک کنید: اگر شما به جای فروش، در فکر کمک به افراد باشید، نگاهی کاملاً متفاوت به شما خواهد شد. برای مثال زمانی که با یک مشتری احتمالی تماس میگیرید، اگر بلافاصله در مورد محصول، شرکت یا خدمات خود صحبت کنید، مسیر اشتباه را در پیش گرفته است. در این حالت، مشتری احتمالی حالت دفاعی به خود خواهد گرفت. در عوض میتوانید با سؤالی مثل " چه کمکی میتوانم به شما بکنم؟" خود را در نقش کسی که قصد کمک دارد معرفی کنید، کسی که توجه میکند و گوش میدهد.
از محتوا برای آموزش استفاده کنید: یک فروشنده باید منبع توصیههای مفید باشد. او باید منابع، نظرات، تحقیقات، ویدئوها و داستانهای موفقیت سایر افراد را نزد خود داشته باشد. او باید محتواهایی را که از قبل آماده دارد به مشتری احتمالی انتقال دهد تا هنگام تصمیم خرید به او اطمینان دهد.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش " بخوانید.
سبز باشید