وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

هفت درس از فیلم‌های نامزد اسکار امسال 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

هفت درس از فیلم‌های نامزد اسکار امسال

هشتاد و هشتمین دوره مراسم اسکار 28 فوریه برگزار شد و برندگان جوایز مختلف شناخته شدند. در ادامه به بررسی نکاتی پیرامون فیلم‌های نامزد دریافت بهترین فیلم می‌پردازیم.

 

جوی: اجازه نده دیگران تو را تعریف کنند.

در فیلم جوی (Joy) جنیفر لارنس نقش جوی مانگامو را بازی می‌کند که می‌خواهد برای اختراع خود به نام جاروی جادویی بازاریابی کند. تقریباً همه او را ناامید می‌کنند: خانواده، تولیدکنندکنندگان و حتی مدیران شرکت QVC. اما او هیچگاه روحیه خود را از دست نمی‌دهد و جواب "نه" را نمی‌پذیرد. مقاومت او در برابر اینکه دیگران مسیر او را برایش تعریف کنند باعث می‌شود که در نهایت به موفقیت بسیار بزرگی برسد.

 

مریخی: کمتر بترس، بیشتر نوآوری داشته باش.

فضانوردی به نام مارک واتنی (با بازی مت دیمون) تنها در مریخ به حال خود رها می‌شود و برای اینکه تا زمانی که بتواند با ناسا ارتباط برقرار کند سالم و ایمن باشد شروع به تلاش کردن می‌کند. مشکلات عجیب و غریبی براش اتفاق می‌افتد اما او نه تنها عصبی نمی‌شود بلکه حس شوخ‌طبعی‌اش را نیز حفظ می‌‌کند. او با خونسردی خود موفق می‌شود برای این مشکلات راه‌حل پیدا کند و زنده بماند.

 

ترامبو: شجاعت ایستادن پای اعتقادات خود را داشته باش.

این فیلم داستان زندگی دالتون ترامبو، یکی از فیلمنامه‌نویسان سینمای هالیوود را روایت می‌کند. ترامبو حاضر نشد در کمیته‌ای موسوم به HUAC که در دهه 1940 به بررسی ریشه‌های آلمان نازی در شهروندان امریکایی می‌پرداخت، حاضر شود و بدین ترتیب وارد لیست سیاه شد. او مجبور شد با اسمی دیگر کار کند یا اینکه داستان‌هایش را به اسم دیگران ارائه دهد. در نهایت او از سینمای هالیوود جدا شد و به نوشتن ادامه داد و علاوه بر آن به یک فعال سیاسی نیز تبدیل شد. او تصمیم مهمی گرفت و تا آخر مسیر پای اصول و اعتقاداتش ایستاد.

 

افشاگر: با هم موفق‌تریم.

افشاگر موفق شد جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد. این فیلم داستان گروهی روزنامه‌نگار و خبرنگار را در روزنامه بوستون گلوب به تصویر می‌کشد که پرده از آزار و اذیت جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک برداشتند. هر کدام از اعضای تیم مهارتی را با خود می‌آورد و در نهایت کمک می‌کند پرده از جنایتی برداشته شود که هیچ از کدام آنها به تنهایی نمی‌توانست با آن مبارزه کند.

 

بازگشته: تلاش ضامن بقاست

بازگشته داستان یک شکارچی به نام هیو گلس را تعریف می‌کند که لئوناردو دیکاپریو به زیبایی نقش آن را بازی کرده است. او در مسیر بازگشت اشتباه می‌کند و گم می‌شود. برای اینکه در شرایط سخت دوام بیاورد، هیو مجبور می‌شود با خرسی وحشی درگیر شود و از لاشه یک اسب برای در امان ماندن از سرمای طاقت‌فرسا استفاده کند. استقامت او در هر مرحله مورد آزمایش قرار می‌گیرد اما او بر چالش‌ها غلبه می‌کند و زنده می‌ماند تا داستانش را تعریف کند.

 

بروکلین: زمانی که به کمک نیازی داری، کمک را قبول کن.

ایلیس در سال 1952 از ایرلند به بروکلین مهاجرت می‌کند. او تنهاست و دوری از وطن به شدت آزارش می‌دهد. او در نهایت می‌آموزد که کمک افرادی را که می‌خواهند صادقانه به او کمک کنند، قبول کند و از پیله‌ای که پیرامون خود تنیده بیرون بیاید.

 

پشت و رو: یاد بگیر که گوش بدهی.

این فیلم انیمیشن داستان رایلی 11 ساله است که می‌آموزد چگونه خود را با شرایط خانه جدیدش تطابق بخشد. احساسات رایلی سعی می‌کنند او را هدایت کنند. شادی فکر می‌کند که همه چیز را می‌داند اما وقتی با بحران مواجه می‌شود متوجه می‌شود به دیگر احساسات مانند غم نیز نیاز دارد و لازم است به نقطه نظرات آنها نیز گوش دهد.

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.