وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

تعریف مفهوم استارت اپ از زبان میشل گرانت و ویل کنتون 04 دی
admin لایک 0 دیدگاه

تعریف مفهوم استارت اپ از زبان میشل گرانت و ویل کنتون

استارت آپ شرکتی است که در مراحل اولیه ی تاسیس به سر می برد. این شرکت ها اغلب توسط کارافرینانی بنیان گذاری می شوند که سعی بر گسترش محصول یا خدمتی که باور دارند جهانی خواهد شد، دارند.

به دلیل هزینه های فراوان و منابع محدودی که این شرکت های کوچک در اختیار دارند، بدون وجود سرمایه گذاران خارجی، عمر طولانی ای نخواهند داشت.

درک مفهوم استارت آپ ها

در اواخر دهه ی 90، رایج ترین نوع شرکت های استارت آپی، دات کام ها بودند. دات کام ها شرکت هایی هستند که کار و کسب خود را از طریق وبسایت خودشان، ارتقا می دهند. ریسک سرمایه گذاری در آن زمان به دلیل اینکه سرمایه گذاران مشتاق، معتقد بودند که این کار و کسب های جدید، موفق خواهند بود، در نظر گرفته نمیشد.

متاسفانه اکثر این استارت آپ های اینترنتی به خاطر سهل انگاری در اجرای برنامه های تجاری، ورشکسته شدند. اما از دل این جنبش عظیم، برخی از استارت آپ ها توانستند به موفقیت چشم گیری برسند و در بازار باقی بمانند. از این قبیل استارت آپ های موفق می توان به آمازون و ای بی اشاره کرد. نمونه های دیگری که دیرتر به موفقیت رسیدند می توان فیس بوک، ایر بی اند بی و اوبر را نام برد.

استارت آپ ها نیاز دارند تا وقت و پول خود را صرف تحقیقات کنند. تحقیقات بازاریابی نیازسنجی محصول یا خدمت را به درستی می سنجد. یک استارت اپ نیاز دارد تا برنامه تجاری جامعی داشته باشد که دید سازمان، اهداف و ارزش ها را در بر بگیرد.

ملاحظات خاص

مکان

استارت آپ ها در ابتدا باید مشخص کنند که باید کار و کسب خود را صرفا با اینترنت ارتقا دهند یا به دفتر کار یا دفتر کار خانگی نیاز دارند. این ملاحظات بسته به نوع محصول یا خدمت ارائه شده دارد. به طور مثال یک استارت آپ که فروش انلاین محصولات کامپیوتری را دارد، ممکن است نیازمند مغازه ای فیزیکی نیز باشد تا با مشتریان خود، رو در رو ارتباط برقرار کند.

ساختار حقوقی

استارت آپ ها باید مشخص کنند که چه نوع ساختار حقوقی ای با ماهیت آن ها سازگار است. به طور مثال یک مالکیت یگانه، مناسب بنیان گذاری است که کلید اصلی استارت آپ هم محسوب می شود. مالکیت شراکتی مناسب استارت آپ هایی است که در موفقیت ان افراد مختلفی دخیل هستند.

منابع مالی

منابع مالی جمعی به مردم این امکان را می دهد تا به مشارکت مالی برسند. اگرچه استارت آپ ها اکثرا به وجود سرمایه گذاری خارجی روی می آورند. این گروه از افراد سرمایه گذارانی پیشرفته هستند که استارتاپ های با  پتانسیل بالا را شناسایی کرده و به رشد آن ها کمک می کنند. سیلیکون ولی در کالیفرنیای آمریکا به مکانی برای تجمع استارت آپ های نوپا تبدیل شده است. 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.