وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بازاریابی دیجیتال چگونه بر تجارت شما تاثیر میگذارد؟ 22 اردیبهشت
admin لایک 0 دیدگاه

بازاریابی دیجیتال چگونه بر تجارت شما تاثیر میگذارد؟

بازاریابی دیجیتال شامل تمام اقدامات بازاریابی است که در دستگاه­های هوشمند یا اینترنت استفاده می­شود. تجارت­ها برای ارتباط با مشتریان خود، از روش­هایی مانند موتور جستجو، شبکه­ های اجتماعی، ایمیل، و وب­سایت های دیگر استفاده میکند.

نقش بازاریابی دیجیتال در یک شرکت چیست؟

بازاریابی سنتی ممکن است در تبلیغات چاپی، تلفنی یا بازاریابی فیزیکی وجود داشته باشد، اما بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین و الکترونیکی اتفاق می­افتد. این بدین معنی است که فرصت­های بی­پایان برای برندها به وجود می­آید.

بازاریابی دیجیتال برای آگاهی از برند کار و کسب شما بسیار مهم است. هر برند حداقل یک وب­سایت دارند و در غیر این صورت، حداقل یک رسانه اجتماعی یا استراتژی تبلیغات دیجیتال دارند. بازاریابی دیجیتال و شبکه­های اجتماعی به قدری در دنیای امروزی جا افتاده که مصرف کنندگان به عنوان راهی برای شناخت مارکها به آن اعتماد میکنند.بنابراین برای موفق شدن در تجارت خود، از جنبه های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتال ویژگی­ها و استراتژی­ های بسیاری دارد، شما با تاکتیک­های بازاریابی متنوع میتوانید خلاق و ماهر عمل کنید. با ابزار بازاریابی دیجیتال شما میتوانید از ابزاری برای تجزیه و تحلیل اقدامات و کمپین­های خود، استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتال، با استفاده از تاکتیک­ها و کانال­های دیجیتالی بیشماری، با مشتریان در بسترهای آنلاین ارتباط می­گیرد. از خود وبسایت گرفته تا ابزارهای دیجیتالی، تاکتیک­های بسیاری وجود دارد که زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال قرار میگیرد.

انواع ابزارهای بازاریابی دیجیتال:

ü    بهینه­سازی موتور جستجو(سئو)

ü    بازاریابی محتوا

ü    بازاریابی شبکه­های اجتماعی

ü    تبلیغات کلیکی

ü    تبلیغات بومی

ü    اتوماسیون بازاریابی

ü    ایمیل مارکتینگ

ü    محتوای اسپانسری

یک دیجیتال مارکتر، وظیفه هدایت آگاهی برند از طریق تمام کانال­های دیجیتال دارند. این مسئله از طریق کانلهایی از جمله شبکه اجتماعی، وب سایت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات کلیکی و وبلاگها امکان پذیر است.

اما چه نوع بازاریابی دیجیتال را باید استفاده کرد؟

نوع برنامه و محتوایی که شما آماده میکنید کاملا بسته به نوع تجارت شما است. درواقع شما با ابزارهای بازاریابی دیجیتالی، میتوانید هزینه، عملکرد و هدف خود را معین کنید تا در نهایت  بابررسی تاثیرات آن، نتایج دلخواه خود را به دست آورید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.