وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نوروتک در کنفرانس سالانه مراقبت های بهداشتی جی پی مورگان 2024 (بخش دوم) 01 بهمن
admin لایک 0 دیدگاه

نوروتک در کنفرانس سالانه مراقبت های بهداشتی جی پی مورگان 2024 (بخش دوم)

برنامه قاتل نوروتک چیست؟

برای شرکت‌کنندگان بیوتکنولوژی JPM، یک آزمایش خانگی با فناوری عصبی می‌تواند یک تست تشخیصی قابل اعتماد (مانند مجموعه‌ای از نشانگرهای زیستی) برای تشخیص زودهنگام اختلالات شناختی خفیف ویا ثقیل مانند بیماری آلزایمر باشد. در بخش مصرف‌کننده، اکثر شرکت‌های نوروتکنولوژیک در بحبوحه هجوم اپل VisionPro در نمایشگاه CES در کانون توجه قرار گرفتند. در یک بخش، VR سلامت روان که توسط دکتر والتر گرین لیف از دانشگاه استنفورد مدیریت می‌شد، درباره ابزارهای پوشیدنی که الکتریسیته مغز را به چیزی که افراد می‌توانند متفاوت تجربه کنند، بحث کرد.

از چپ به راست: والتر گرین لیف از دانشگاه استنفورد؛ کالین دیویس از TRIPP; مارک ادواردز از ViewMind; سارا هیل، Helium ؛ تارکان کیپر، نئو اوورا

تارکان کیپر از Neo Auvra از "ارزیابی های عصب روانشناختی و روان حرکتی" تعبیه شده و کارآمدی صحبت کرد که داده های عینی را در VR تولید می کند. 

سارا هیل از شرکت Healium مورد زیبایی که باعث جذب مصرف کننده می شود را اینطور شرح داد: "شما می توانید احساسات خود را در واقعیت ببینید." 

آقای مالتز و خانم روک در مورد پتانسیل متقاطع و هم افزایی بین کاربردهای علم زندگی و سلامتی در زمینه هایی مانند خواب، بهینه سازی شناختی شخصی و خلق و خو صحبت کردند.

تأثیر نوروتک در علوم زندگی، از طریق نشانگرهای زیستی دیجیتال و نقاط پایانی چیست؟

 

آقای هاول، با استناد به نظرسنجی JPM در مورد علایق شرکت‌کنندگان، گفت که دو مورد برتر عبارتند از GLP-1، "درمانی که به دنبال بیماری است" و CNS (سیستم عصبی مرکزی) "بیماری به دنبال درمان". 

علاقه شرکت فارما به آلزایمر بر گفتگو در مورد سلامت مغز غالب بود. دلیل آن تاییدیه های اخیر FDA و نشان دادن علاقه خود به درمان بیماری آلزایمر بود. با توجه سرمایه‌گذاران به داروی جدید Eli Lilly، این فصل برای تحقیقات جالبی که مبتنی بر فناوری عصبی برای نشانگرهای زیستی دیجیتال سلامت شناختی است، باز است. 

استارتاپ هلث MOONSHOT جدیدی در حوزه آلزایمر را معرفی کرد که با همکاری بنیاد گیتس و بنیاد کشف داروی آلزایمر راه اندازی شد. 

برنت وان از Cognito Therapeutics و مایکل نوتاراس از Decheng Capital توسعه داروهای عصب‌شناسی امروزی را با وضعیت انکولوژی 50 سال پیش مقایسه کردند. Neurotech، با تسریع درک ما از بیماری های عصبی، و اصلاح مکانیسم های عمل برای تعامل با سیستم های بیولوژیکی انسان، عصر عصب شناسی دقیق را آغاز کرده است.

David Suendermann-Oeft از Modality.AI درباره استراتژی کارکرد در بیماری‌های بزرگ و شایع، در مقابل بیماری‌های خاص یا نوپا صحبت کرد. بث هافمن از Origami Therapeutics تمرکز انکولوژی بر تخریب سلول ها را در مقابل تمرکز عصب شناسی بر حفظ عملکرد مغز قرار داد. در یک بخش جداگانه، الکس مورگان از Khosla Ventures گفت " از نظر بیولوژیکی، neurotech با عبور و دور زدن محدودیت‌های سد خونی مغزی بارها و بارها سبب بهبود بیماری قلبی عروقی شده است چیزی که چند دهه گذشته یک مشکل اساسی به شمار می آمد."

برخی از بحث ها بر روی توانایی بیوالکترونیک برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از مغز، برخی دیگر در مورد پلتفرم های شبیه سازی کل مغز برای فعال کردن کشف دیجیتال، متمرکز بود. یکی از اعضای این بخش سمینار خاطرنشان کرد: « که این فرایند استخراج مغز نیست، بلکه نوعی کاوش و جست و جو است ». گزینه دیگر اولتراسوند است که پوشش رسانه ای اخیر آن به عنوان اخبار JPM برای Insighttec دو برابر شده است. 

در سطح سیستم، مارک جونز از آلتویدا به نیازمندی به مراکز صحرایی و فوری مراقبت های بهداشتی و نوآوری در عصب شناسی سرپایی به عنوان شکاف های کلیدی در حوزه سلامت اشاره کرد.

BIOS احداث یک مرکز پزشکی دقیق در بیکیرزفیلد کالیفورنیا را اعلام کرد. خانم کورتخونجیا اشاره کرد که چگونه حسگرها و ابزارهای پوشیدنی پتانسیلی برای بهبود استخدام، نظارت و کارایی و جمع آوری شواهد واقعی، در خارج از آزمایشگاه یا کلینیک دارند.

Rune Labs افزایش سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری را برای اپلیکیشن Apple Watch Parkinson خود اعلام کرد.مارک ادواردز از ViewMind در پاسخ به یک سوال سرمایه‌گذار پس از یک بخش VR و سلامت روان در مورد اینکه چگونه ویژگی‌های ردیابی چشم در هدست‌ها می‌تواند به طور بالقوه به شناسایی اثرات دارونماها کمک کند، صحبت کرد.

از چپ به راست:  وی ویان لی از شرکت Aqua Partners. بت هافمن از اوریگامی درمانی. مارک جونز از آلتویدا؛ مایکل نوتاراس از شرکت سرمایه دچنگ؛ دیوید ساندرمن افت از Modality.AI; برنت وان از Cognito Therapeutics.

 

آینده‌ی نوروتیکس چیست؟

 در دنیای تغییرات سریع و مبتنی بر هوش مصنوعی امروزی، تعیین و رعایت مرزها در مورد ایمپلنت‌های مغزی، تغییرات شناختی، آزمایش‌های انسانی، دسترسی، حریم خصوصی، ایمنی، استفاده خارج از برچسب و سایر موضوعات مرتبط بسیار مهم است. وقتی از دکتر آکسلی پرسیدم، او صلاحیت FDA را در حفاظت از جامعه، با رهبری که حرفه خود را وقف حوزه‌های تخصصی نوروتکنولوژی کرده‌اند، تأیید کرد و گفت که چارچوب‌های آنها «در واقع فوق‌العاده منطقی و مبتنی بر داده‌ها» است. دکتر آنا وکسلر در یک انجمن UPenn در مورد نوآوری علوم اعصاب، با نمونه هایی از کار خود به عنوان یک متخصص اخلاق اعصاب تمام وقت پاسخ داد. او با اشاره به تمایل خود برای حرکت فراتر از چارچوب‌های آکادمیک ، نمونه‌هایی از تعامل مستقیم با استارت‌آپ‌ها و شرکای شرکتی، همکاری با گروه‌های بیمار و تیم‌های محصول، و در نهایت، هدفش برای یافتن راه‌های جدید برای افزایش تلاش‌ها فراتر از یک شرکت در یک زمان را به اشتراک گذاشت.

در انتها پیشنهاد میکنیم بخش اول مقاله نوروتک در کنفرانس سالانه مراقبت های بهداشتی جی پی مورگان 2024 (بخش اول) را نیز مطالعه فرمایید

 

 

منبع: Forbes Naveen Rao Contributor

ترجمه شده در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.