وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آموزش قوی ترین سلاح برای تغییر جهان 25 اردیبهشت
admin لایک 0 دیدگاه

آموزش قوی ترین سلاح برای تغییر جهان

تعریف آموزش:

مریام وبستر آموزش را به عنوان «عمل یا فرآیند آموزش به کسی در یک مدرسه، کالج یا دانشگاه» و «دانش، مهارت و درکی که از حضور در یک مدرسه، کالج یا دانشگاه به دست می‌آورید» تعریف می‌کند.تعریف اول به عنوان یک فرآیند و مجموعه ای از فعالیت ها تعریف شده، در حالی که تعریف دوم آن را به عنوان یک نتیجه تولید شده برای فرد می بیند. 

در رابطه با بازاریابی، ما آموزش را به عنوان «مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، مؤسسات، و فرآیندهایی برای تبادل پیشنهادات تعریف می‌کنیم که شامل محتوای آموزشی، دانش و ایده‌هایی است که ارزشی برای مصرف‌کنندگان، ذینفعان و جامعه به ارمغان می‌آورد.» از نظر فرآیندها و فعالیت ها، آموزش شامل توضیحات، تدریس، تدریس خصوصی، تدریس مدرسه ای، تمرین، راهنمایی و مربیگری می شود. از نظر پیامدها، ما نتایج تقریبی مانند یادگیری، افزایش دانش و بینش، و تغییر باور و همچنین نتایج بلندمدت مانند انباشت دانش، تغییر رفتار، اشتغال و درآمد را شامل کردیم.

راه‌هایی که آموزش از طریق آنها صورت می گیرد ممکن است شامل مدارس و کالج‌های سنتی، آکادمی‌هایی باشد که توسط معلمان و ارائه‌دهندگان خصوصی با پرداخت هزینه رهبری می‌شوند، و یا در پلتفرم‌های آنلاین و دیجیتال متعدد برگزار می شوند. از نظر تجاری، آموزش می تواند از بودجه کاملاً دولتی گرفته تا کاملاً خصوصی پرداخت شود که توسط مؤسسات غیرانتفاعی تأمین مالی می شود و یا هر ترکیبی از این موارد. اگرچه آموزش به طور سنتی با مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی مرتبط است، اما فراتر از این مؤسسات است. آموزش همچنین شامل شبکه‌های خانگی و همتا (تحصیل در خانه)، شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده دوره‌ها (مانند Coursera، Udemy، EDX) کمپین‌های عمومی (کمپین Screen for Life برای آموزش در مورد سرطان کولورکتال)، و خودآموزی و تدریس خصوصی (به عنوان مثال، آکادمی خان، آموزش لینکدین)، فقط چند نمونه از هزاران مورد هست.

اهمیت آموزش و ارتباط آن با بازاریابی

الهام‌بخش اصلی این موضوع خاص این باور است که محققان بازاریابی باید آموزش را عمیق‌تر و با جزییات بیشتر دنبال کنند. گنجاندن حوزه‌های اساسی مانند مصرف مواد غذایی، بازاریابی غیرانتفاعی، رفتارهای بهداشتی و رفتارهای اهدایی در بورسیه بازاریابی نه تنها رشته بازاریابی را غنی‌تر کرده، بلکه دامنه و نفوذ نظری، مفهومی و محتوایی آن را نیز گسترش داده است. تز ما این است که، همانطور که در مورد حوزه های فوق الذکر صحبت شده است، آموزش نیز باید بخشی اصلی از بورس تحصیلی بازاریابی باشد. 

خدمات آموزشی خانواده کاری TMBA

طی چند سال گذشته، خدمات آموزشی ما بیشتر به صورت اختصاصی و بر اساس نیاز آموزشی بنگاه هاي خصوصي و دولتی، طراحی و اجرا شده است. از سال 1388، با مشارکت مرکز آموزشهای آزاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اقدام به طراحی و برگزاری عمومی دوره های جامع بازاریابی و فروش، کرد. گروه TMBA در سال 1391 پروانه تأسیس آموزشگاه بازارسازان به شماره 13/1499-5 را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت و در حال حاضر کلیه خدمات آموزشی خود را در قالب دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی، از این طریق به عموم علاقمندان حوزه بازاریابی و فروش، تقدیم می کند. برنامه های آموزشی در آموزشگاه بازارسازان بر اساس تجارب ارزنده گروه در انجام پروژه های آموزشی، تحقیقاتی و مشاوره در سازمانهای متعدد، شکل گرفته است. از این رو در طراحی این برنامه ها تاکید خاصی بر کاربردی بودن آموزه ها و انطباق آنها با تغییرات بازار و محیط کسب و کار کشورمی باشد.

فعالیت های آموزشگاه در دو بخش درون سازمانی و B2B برگزار میگردد.

در بخش B2B آموزشگاه بازارسازان فعالیت های ما به 4 بخش تقسیم میشود:

 

بخش اول:اعطای نمایندگی علمی به موسسات آموزشی با مدیریت پرویزدرگی معلم بازاریابی

در این بخش بعد از امضای تفاهم نامه تمامی دورهایی که در تهران برگزار میشود اعم از سمنیار،دوره های کوتاه مدت و بلند مدت در   شهرستان ها هم به صورت کامل اجرا می گردد و اساتید با حضور در محل آموزشی شهر مد نظر به صورت کامل مباحث را تدریس خواهند داشت.در حال حاضر 5 استان نمایندگی را به عهده دارند.

بخش دوم:عقد قرارداد آموزشی با شرکت ها

حضور اساتید در شرکت ها و طراحی و اجرای تخصصی دورهای مدیریت، بازاریابی و فروش متناسب با نیازسازمانی از جمله وظایف ما بوده که بیش از 300 شرکت در این زمینه همکاری داشته ایم.رامک،شودر،رونیکس،میهن،سهند رادیاتور،سی کلاس ،آسانسور فعال ،جنوبگان و ... از جمله شرکت های مطرح در این زمینه همکاری هستند.

بخش سوم:اجرای تورهای آموزشی

در هر فصل سفرهای یک الی سه روزه به شهرهای مختلف و یا کوهنوردی خواهیم داشت که در این سفرهای علاوه بر تدریس ،دانشجویان دورهم هستند و تجربیات شان را به اشتراک میگذارند. تور آموزشی میگون، فیروزکوه (سیب لند)، کاشان،چالوس و ...از جمله سفرهای آموزشی ما بوده اند .

بخش چهارم:اجرای سمینارهای آموزشی

در این بخش سمینارهای 4 الی 16 ساعت در داخل تهران و هتل ها برگزار می شوند که در برخی ها هم کارآفرینان و مدیران ارشد سازمان ها حضور دارند و تجربیات مدیریتی و فروش خودشان را به اشتراک میگذارند. در هر ماه یک سمینار آموزشی در حال برگزاری داریم.

آموزشگاه بازارسازان ( بخش درون سازمانی ) یکی از اعضای خانواده کاری TMBA تحت مدیریت پرویز درگی - معلم بازاریابی است

بازارسازان تلاش دارد با برگزاری دوره هایی در حوزه فروش و بازاریابی ، مدیریت، تبلیغات و ... و همچنین برگزاری کارگاه های دو روزه و کوتاه مدت با موضوعات روز دنیا در کنار عزیزانی باشد که علاقمند هستند روی توسعه فردی و کار و کسب  خود سرمایه گذاری کنند.

اعضای هیات علمی آموزشگاه بازارسازان هم در حوزه اجرایی و هم در حوزه آکادمیک از برترین ها در حوزه خود هستند.

سامانه دیجیتال بازاریاد، یکی دیگر از خدمات آموزشگاه بازارسازان میباشد و برای عزیزانی طراحی شده که امکان شرکت در دوره های حضوری را ندارند.

در بازاریاد امکان فراگیری آنلاین بر بستر موبایل و وب برای علاقمندان در سراسر کشور با کم ترین هزینه و بیشترین انعطاف پذیری فراهم شده است.

بیایید در بازاریاد بازاریابی یاد بگیریم.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.