اخراج کارکنان، یک فضیلت یا یک رذیلت مدیران هوشمند و خّلاق در "آشوب" کسبوکارها
زیان، حجت بخش خصوصی
"شرکت خصوصی" تنها به دانش، هوشمندی و منابع خودش متکی است. از این رو، همواره در جهت پرهیز از زیان، و حفظ و ارتقای سودآوری میکوشد. چرا که به نوشته بزرگان کسبوکار بویژه بزرگان بازاریابی نظیر فیلیپ کاتلر، محصول جدید در 80 درصد موارد با شکست روبهرو خواهد شد.
بخش خصوصی با علم به این دانش و تجربه، با حضور "مدیران ریسکپذیر" وارد میدان میشود. بخش تولید، کیفیت، منابع انسانی، تحقیق و توسعه(R&D) ، فروش و بازاریابی به راه میاندازد تا باردیگر خود را آزمون کند که آیا میتواند جزو 20 درصدیها باشد؟ و این یعنی از قبل، پیه یا صابون "زیاندهی" را بر تن خود مالیده است.
ادامه این مطلب را در کتاب “دل نکته های معلم بازاریابی” بخوانید.