وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

الگوبرداری آگاهانه 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

الگوبرداری آگاهانه

عبارت بنچ مارکینگ برای اولین بار توسط کفاش‌ها برای اندازه‏ گیری اندازه‌ پای مشتریان استفاده می ‏شده است. این افراد پای مشتری را روی نیمکتی (بنچ) می‌گذاشتند و سپس دور پای او را علامت‌گذاری می‌کردند (مارکینگ) و به الگویی می‌رسیدند که از روی آن کفش مناسب برای مشتری را می‌ساختند. در فرایند الگوبرداری آگاهانه با استفاده از یک شاخص معین (هزینه‌ی یک واحد اندازه‌گیری، چرخه‌ی زمانی هر واحد اندازه‌گیری و ...) عملکرد دو شرکت با یکدیگر مقایسه می‌شود.

الگوبرداری آگاهانه یکی از فرایندهای متداول، بویژه در مدیریت استراتژیک است. این فرایند می‌تواند به صورت فرایندی مقطعی انجام شود اما سازمان‌ها ترجیح می‌دهند بطور مستمر الگوهای خود را با بهترین الگوهای موجود در صنعت مقایسه کنند.


ادامه این مطلب  را در کتاب “دل نکته های معلم بازاریابی” بخوانید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.