وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برنامه های هفته منتهی به 23 اسفند ماه 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

برنامه های هفته منتهی به 23 اسفند ماه

در کتاب ها و نوشته هایم بارها نوشته ام که از برند ترجمه های متنوعی وجود دارد. به نظرم “خوشنامی و هویت”
معادل های بهتری هستند پس، مدیریت برند یعنی مدیریت  خوشنامی و هویت.

سالها قبل وقتی با سازمان ها و شرکتهای مختلف تماس می گرفتیم، برخورد آنها با سازمان ما حاکی از عدم شناسایی بود. ولی اینک به همت همکارانم در TMBA، سازمانهایی با ما تماس می گیرند که پیشتر جزو رویاهای ما بود که بتوانیم همکاری آنها را برای خودمان جلب کنیم. این درحالی است که اکنون آنها، قدم پیش می گذراند، وقت ملاقات می گیرند. خوشحال هستیم از اینکه اعتبار و هویتمان در حدی است که دیده می شویم، مورد توجه قرار می گیریم. قطعاً برند، لوگو نیست، آرم نیست، نشان نیست، نام نیست، اسم نیست، برند مجموعه ای از اینها با کارکردن عالی است که باعث خوشنامی می شود. و این موفقیت ها به صورت تبلیغات دهان  به دهان منتقل می شود.

 

برندسازی شبیه ساختن لانه توسط پرندگان است که با دقت و همت چوبهای کوچک را جمع آوری می کنند و در کنار هم قرار می دهند تا از لذت داشتن آن بهره مند شوند. هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و هیچ شکستی هم اتفاقی نیست، باید همت کنیم.

 

عصر امروز برای حضور در گیلان، پرواز دارم. گیلان برای من پر از خاطرات خوب است.

 

5 سال از جوانی ام را در گیلان بویژه در شهر زیبای رشت طی کرده ام. اگر خاطراتم را قبلاً در کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران خوانده باشید که اینک به چاپ ششم رسیده است، یا به مصاحبه ای که در مجله ی کارآفرینان امیرکبیر در آغاز سال 1387 درج شد مراجعه کنید که عیناً در وبلاگ آمده است. متوجه می شوید که مقطع لیسانس را در رشت بودم و به لطف الهی، اولین تجربه ی کاری ام را در ویزیتوری در همان استان انجام دادم. بعدها با توفیقات الهی این تجربه مرا برانگیخت به سمت رشته مارکتینگ گرایش یابم خوشحال هستم که علاوه بر کار عملی، به صورت علمی نیز این رشته را دنبال می کنم.

 

پروازم به گیلان برای حضور در سمیناری است که نمایندگی TMBAدر استان مجری آن است. زحماتی را که آقای غمگسار مدیرعامل و جناب تطهیری، نایب رئیس محترم هیأت مدیره انجام دادند، منجر به این شد که نخستین سمینار TMBA در این استان برگزار شود. یادآور می شود پیشتر نیز سمینارهایی را در گیلان برگزار کرده بودم، اما این سمینار به همت نمایندگی تازه تأسیس TMBA در استان است و این یک موفقیت برای نمایندگی TMBA است که مستقلاً اقدام به برگزاری سمینار خواهد کرد.

 

مدیریت بازاریابی عصر رقابتی با نگرش سیستمی در درون سازمان عنوان این سمینار است.

 

فکر می کنم بحث نگرش سیستمی از جمله بحث هایی است که با مباحث مارکتینگ نوین عجین شده است. قطعاً در این سمینار نیز همانند دیگر سمینارها، به سرمایه های خویش در TMBA( دوستان جدید) می افزائیم.



یکی از اتفاقات جالب پیش ار برپایی این سمینار آن بود که وقتی آقای غمگسار به پارک علم و فناوری استان می روند تا اطلاع رسانی کنند و زمینه ی همکاری های متقابل را با مدیر این پارک فراهم سازند، جناب دکتر مجید متقی طلب، رئیس پارک علم و فناوری با شنیدن فامیلی اینجانب می گویند: پرویز درگی دوست من و دانشجوی من بود. خیلی خوشحالم که با گذشت بیست و چند سال، اساتیدی چون جناب دکتر متقی طلب، دانشجویان خودشان را با اسم کوچکبه یاد
می آورند. آقای دکتر متقی طلب با این لطف بزرگشان  مرا به سالهای  63 تا 68 باز گرداندند.

امیدوارم که این سمینار همچون دیگر سمینارهایم با قوت برگزار شود و این منشای خوبی باشد برای همکاری با صنایع و بنگاههای اقتصادی که در گیلان هستند. گیلانی ها همیشه به دوستدار علم مشهورند. در طول 5 سال زندگی دانشجویی این واقعیت را بیشتر دریافتم. باید گفت سراسر وطن عزیز ما پر از استعداد است بویژه آنکه بتوانیم استدلال ها را در راستای آموزش صحیح هماهنگ کنیم. قطعاً توفیق بیشتری خواهیم داشت و دیگر نگران مباحثی چون رقابت یا بحران اقتصادی نخواهیم بود، چون آماده هستیم.



در دنیای آینده، آنهایی که دارایی بیشتر دارند، موفق نیستند. آنهایی که بیشتر می دانند و دانایی را با دارایی همراه
می کنند، توفیقات بیشتری خواهند داشت.


عصر جدید، عصر خرد و دانایی است. سازمانهایی که برای مدیران و کارکنان خود سرمایه گذاری می کنند، به موفقیت
می رسند.


اگر آینده را نسازیم، آینده ما را در خودش هضم می کند و می بلعد. بهتر است به جای اینکه منفعل باشیم، بکوشیم آینده را با دانایی و تلاش خود بسازیم؛ به گونه ای که آینده آن سرنوشت زیبایی باشد که خودمان در رو یاهایمان  دیده ایم ، آن
رو یاها را به اجرا عینیت بخشیده ایم. امیدوارم همیشه در راه اهداف خیر و عالی موفق باشید.

 

 

سبز باشید

 

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.