وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: برگزاری سمینار مدیریت بازاریابی در عصر رقابتی در ساری 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: برگزاری سمینار مدیریت بازاریابی در عصر رقابتی در ساری

این جمعیت مشتاق پس از برگزاری چند ماه قبل سمینار مدیریت بنگاههای اقتصادی در دوران رکود و بحران ، حال با آشنـــایی بیشتــر در این سمینـــار حضور یافته بودنــد. در یکی از زمانهای استراحت، معاون محتـــرم ســـازمان بازرگانی استـــان علاقه مندی شان را برای ارتباط بیشتر و برگزاری سمینارهای بیشتر عنوان کردند. لطف عزیزان از سازمانهای مختلف خصوصی، دولتی بسیار زیاد بود. و از ارائه مطالعات موردی ایرانی بسیــــار استقبـــال می کردند. به راستی درصد بسیار بالایی از مباحث بازاریابی و فروش به خوبی در دوران بنگاههای اقتصادی برای مدیریت نوین بازار قابلیت کاربرد دارند. پس به جای محکوم کردن محیط بهتر است دانایی مان را نسبت به سه حوزه از علوم درون کارخانه ای – تحلیل محیط و حوزه رقابت خصوصاً استراتژی و مارکتینگ بیشتر کنیم.

 

البته موضوع اساسی بحث من نگرش بازاریابی در عصر رقابت بود. صحنه ای جالب هم در زمان های استراحت اتفاق می افتاد. برای مثال مدیرعامل شرکت گهرجین از شرکت های صنایع غذایی استان است فرمودند من قبلاً تصور می کردم مشتری وظیفه دارد که از ما خرید کند و پس از شرکت در سمینارهای شما نوع احترام و رفتارم با مشتری خیلی عوض شده است.

 

یا مدیر بازاریابی بانک تجارت استان با علاقه خاصی از یادگیری هایشان و چگونگی بهره گیری از آنها صحبت می کردند.

 

تشکر صمیمانه ام را از جناب مهندس فرح آبادی و همکاران نازنین ایشان دارم که چنین فرصتی را مهیا ساختند تا از شادی عزیزان یاد گیرنده حظ ببرم. وقتی پس از ساعت 19 به داخل اتومبیل آمدم از لحاظ روحی بسیار شاد و سرحال بودم ولی از لحاظ جسمی بسیار خسته نشانه آن هم اینکه فقط زمانهایی که راننده عزیز اتومبیل، برای کارت زنی در پلیس راه توقف می کردند اندکی چشم هایم باز می شد و مجدداً به خواب می رفتم تا زمانیکه ایشان در منزل بیدارم کردند.



جالب این بود که صبح وقتی به ساری رسیدیم به راننده گفتم ساعت 30/16 به دنبالم بیاید. تصورم این بود که سمینار در آن ساعت تمام مــی شود. ایشــان نیز طبق وعـده آمده بودند و در سالن نشسته بودند. وقـتی مـی خواستـم جلوی در منزل از ایشـان خداحافظی کنم از نکاتی که در باب رعایت موارد بازاریابی و رفتار با مشتری یاد گرفته بودند با خوشحالی یاد کردند و افسوس می خوردند که چرا تمام وقت در سالن نبوده اند. این هم آخرین صحنه شادی و لطف عزیزان قدردان ایرانیان با پتانسیل بود در آن روز در خطه سرسبز و زیبا که تا درب منزل در تهران ادامه داشت.

و وقتی فردا به TMBA رسیدم، نامه پرمهر و سراسر محبت جناب مهندس فرح آبادی و همکاران ایشان بر خوشـحـالی ام افـزود که شادی شان را از برگزاری موفق سمینــار روز قبـل ابراز داشــته بودند. تماس ها و پیامک های مهربانی که ادامه دارد، علاقه ام را برای ادامه سمینارها در استان مازندران بیشتر کرد.

 









سبز باشید











درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.