وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

 یک محیط کاری شاد می خواهید؟ مطالعات می گویند بهترین شرکت ها این 5 مورد را هر روز به کار می گیرند. 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

 یک محیط کاری شاد می خواهید؟ مطالعات می گویند بهترین شرکت ها این 5 مورد را هر روز به کار می گیرند.

کارمندان شاد، سازمان بهره ور میسازند. تحقیق اخیر انجام شده در دانشگاه وارویک به این مهم دست یافته که شادی منجر به افزایش 12 درصدی در بهره وری  می شود، در حالی که کارکنانی که شاد نیستند 10 درصد بهره وری کمتری دارند. تیم تحقیق این یافته ها را به این شکل ارائه کرده است:
ما به این نکته پی بردیم که شادی افراد تأثیرات بزرگ و مثبتی بر روی بهره وری دارد. به نظر می رسد که احساسات مثبت، افراد را  در جهت مثبت و سازنده تشویق می کند. شرکت هایی مثل گوگل سرمایه گذاری زیادی در حمایت از کارکنان کرده اند که در نتیجه رضایت کارکنان را بالا برده است. برای شرکت گوگل این افزایش، 37 درصد بوده است. به نظر می رسد نیروی محرک برای کارکنان این باشد که آنها از زمانی که دارند به صورت مؤثرتر استفاده کنند تا بتوانند سرعت کارشان را بدون اینکه کیفیت از بین برود، افزایش دهند.
اما سوالی که به ذهن خطور میکند این است که شرکتها چگونه در راستای نهادینه ساختن فرهنگ شادی بهره ور حرکت میکنند؟ اول از همه اینکه شادی چیزی نیست که رهبران به صورت یک برنامه از بالا به پایین آن را ابلاغ کنند.
بلکه جرقه تغییر از ذهن مدیران سازمان میخورد، مدیرانی که کارکنان شایسته را به عنوان بزرگترین دارایی شان می پذیرند. در اینجا 5 روش برای نیل به محیطی جذاب، شاد و بهره ور بررسی میشود:
1-    شناسایی کنید که چه چیزهایی محل کار شما را به یک مکان خوب برای کار تبدیل می کند
نگاهی جامع نگر به سازمان خود بیندازید و بپرسید چه کسانی نیروهای طلایی من هستند، کسانی که تحسین مرا بر می انگیزند؟ با آنها جلسه ای تشکیل دهید و ساده از آنها بپرسید که آیا سازمان شما را به عنوان یک مکان خوب برای کار به دیگران توصیه کرده اند. سپس شروع کنید به گوش کردن:ایده های آنها را بشنوید، نقاط قوت آنها را شناسایی کنید، نشانه های موفقیت را بدانید و ارزش های اصلی شایسته ترین کارمندتان را بشناسید و با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار به شما پایه های محکمی می دهد تا فرهنگ تان را ایجاد و برقرار سازید. از این اطلاعات برای ترغیب رفتارهایی که دوست دارید در آنهایی که استخدام کردید ، تکرار شود، استفاده کنید.  
2-    روح یادگیری را در سازمان برقرار کنید.
چیزی که در بیشتر سازمان های شاد خواهید یافت، تعهد بالا برای رشد کارمندانشان است. آنها هوش، استعداد و نقاط قوت کارمندانشان را برای بهترین شغل شناسایی (استعدادیابی) سپس در جهت رشد و بالندگی نقاط قابل بهبود به کمک آموزش تلاش میکنند. آنها از روح یادگیری در سازمان حمایت می کنند، و پیام واضحی مبنی بر اینکه رشد افراد یکی از بالاترین اولویت ها است، ارسال می کنند. آنها فرصت های آموزش مدوام، مربیگری و مشاوره فراهم می کنند که هم راستای هدف شغل و اهداف شخصی کارمندان است.
3-    فرهنگ ارتباط باز و بازخورد مکرر را ایجاد کنید.
بر اساس تحقیقات گالوپ، دومین اشتباه معمول که منجر به جابجایی کارکنان می شود، عدم ارتباطات است. اولین اولویت شما برای محافظت از سازمان در برابر این مساله این است که از بازنگری سنتی سالانه عملکرد کارکنان رهایی یابید. این روش یک روش منسوخ منابع انسانی و یک تشریفات زمان بر برای مدیران پر مشغله است که احساس می کنند موظف هستند این کار را انجام دهند.در عوض، بازخوردهای مکرر را به صورت ماهانه و در طول دوره ای که شما رهبری کارمندان را به عهده دارید افزایش دهید و در زمان واقعی پیشرفت آنها را ارزیابی کنید نه نتایج را. 
4-    فرهنگی ایجاد کنید که تعادل میان کفه کار و زندگی را ارج مینهد
تحقیقات انجام شده در دانشگاه Georgetown ثابت می کند که 80 درصد کارکنان با گزینه های منعطف تر کار و برنامه های جایگزین که مطابق با نیازهای شخصی شان است، شاد خواهند شد.  
5-    فرهنگ تحسین و تشخیص و قدردانی از خدمات را در سازمانتان نهادینه کنید
در مطالعه گالوپ، شرکت هایی با سطوح اشتغال بالا، از تحسین و تشخیص به عنوان انگیزاننده های قوی برای بالا بردن تعهد کارکنانشان استفاده می کنند. کارکنانی که بر اساس قاعده از مدیران خود این انگیزاننده ها را دریافت می کنند، بهره وری فردی شان افزایش می یابد، امتیاز بالاتری در زمینه وفاداری و رضایت مشتریان کسب می کنند و به احتمال زیاد با این سازمان خواهند ماند.

منبع:

https://www.inc.com/marcel-schwantes/want-a-happier-workplace-studies-say-the-best-companies-do-these-5-things-every-.html?cid=hmmore

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.